Vinn exklusiva utemöbler till din uteplats

Svartlackerad aluminium- och teakmatgrupp med sex fåtöljer och ett bord för uteplats.

Nu börjar trädgårdarna tina upp runtom i landet och många känner nog redan vårkänslorna i kroppen. Veckans vinnare kommer att få en lite extra piffig vår (och sommar/höst med för den delen) eftersom den tar hem en hel matgrupp till sin uteplats. Bra Sommarmöbler tävlar, tillsammans med oss, ut stora magruppen Selected Home Nice som består av totalt 6 fåtöljer och 1 matbord i svartlackerad aluminium och teak av högsta kvalitet.

Totalt värde cirka: 10 000 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt lägga upp en bild på din uteplats där du tycker att utemöbeln skulle göra sig bäst.

Fråga: Hur många positioner kan du ställa stolarna i?


1. 5
X. 6
2. 7

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 7 april.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bra Sommarmöbler. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Brasommarmobler för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Vissii och 4 till
  • Laddar…
Svaret är 2 dvs 7 stycken positioner.

Bygger nytt hus med leråker runtomkring då vi höjt tomten. Skulle vara trevligt med ett par utemöbler så man blit motiverad att få klart en fin tomt så fort som möjligt att placera dessa på.

Tomt med höjd leråker i vinterskrud och gryning med ett rött hus i bakgrunden.
 
Svar: 2. 7-positioner.

I huset vi köpte förra sommaren fick vi till ett utemöblemang som sett sina bästa dagar, tunga i furu.
Efter en vecka visar sig att ryggen i stolarna börjar sjunga på sista versen och vi numera bara har fyra stolar.
Ett utemöblemang bestående av en bord och fyra stolar i furu på en trätrallad uteplats, omgiven av blomkrukor och grönska.

Ett nytt set stolar skulle försköna vår uteplats och hjälpa oss en bit på vägen att servera grillat till hela fruns närmaste familj på en gång.
 
Svar: 2 (7st positioner)

Detta möblemang skulle passa perfekt vid vår sommarstuga.
Vi skulle då slippa att flytta runt och bära fram tunga extra bord när gästerna kommer på besök!

Sommarstuga med uteplats, möbler och ett vitt partytält på en grön gräsmatta.
 
Svaret är nr:2 7 läge
 
Svar 2: 7 olika positioner.

Jag behöver verkligen nya utemöbler till den relativt nybyggda altanen, eftersom vi blev 7 i familjen förra året, så jag håller tummarna för att jag har turen med mig den här gången! :)

Nybyggd träaltan vid röd stuga med utemöbler, grill och svensk flagga under soligt väder.
 
GustavN
Svar: 2. 7-positioner.

Då dom gamla tunga sakerna bara står i förrådet och altanen skriker tomt så vore de fint med ett nytt sätt som både är snyggare, men framförallt lättare.
De passar in fint på våran brun/svarta altan,
 
Stenlagd uteplats med ett litet café-set och loungesoffa bredvid ett vitt hus och trädgård.
Svar: 7 positioner

I brist på en riktig altan och bara ett fjuttigt café-set och en liten loungesoffa skulle detta vara ett sånt lyft!:wow:
 
richardtenggren
Svar: 2. (7 positioner)

Vi saknar tyvärr uteplats i dagsläget, så detta skulle vara en bit på väg mot en uteplats.
 
Svaret är 2, 7 positioner.

Exakt ett sådant eller typ väldigt liknande jagade jag på blocket här i veckan, men det såldes innan jag fick tag på säljaren. Sån otur har jag oftast i sådana lägen.
Vi behöver verkligen utemöbler som man kan sitta och äta gott vid, då vi nyligen flyttat till hus från lägenhet.

Alltså, fattar ni hur mycket man måste köpa som nybliven husägare?? Batterimaskiner, möbler, batterimaskiner, gräsklippare, trädgårdsredskap, batterimaskiner osv osv. Det finns liksom inte i budgeten att äta ute i dagsläget alls.

Med en sån här vinst så kanske familjen blir mätta och goa och jag kanske kan köpa mig....en batterimaskin
 
Svaret är 2
Vi hade äntligen tagit ut bord och stolar till altanen i helgen
Ett grått träbord på en altan och en stulen stols dyna som ligger på marken.
Stolarna blev stulna och nu har vi bara bord och dynor kvar.
 
Redigerat:
Wow nu när jag tittar närmare är det lika dana stolar jag blev av med som lottas ut��
Grymt sköna stolar måste jag säga.
 
Svar 2, 7 positioner.

Utemöbler bestående av ett runt bord och fyra stolar på en trätrall framför ett hus.

Vårt lilla möblemang hade behövt sig en uppgradering till något mordernt, komfortabelt och praktiskt!
Varför något positionerbart från Bra Sommarmöbler, vore fantastiskt!
Att ha plats till sina gäster för vila, sola och äta är inte alla förunnat, eftersom bygga hus dess plånbok rejält förtunnat!
 
Svaret är 2 sju positioner....

Är bortrest o hade bara denna uteplats på datorn!
Flygbild över stad med floder, broar och färgglada byggnader under hösten.
 
  • Gilla
jassaj
  • Laddar…
Svar: 2, 7 positioner

Jag håller på bygger en altan i det spännande "vår" vädret. Dock blir det lite dyrare än tänkt så det blir nog de gamla café möblerna som får hänga kvar...

Dessa snygga möbler vore ju verkligen ett lyft!!

Underkonstruktion av en altan med träreglar och stolpar på grusunderlag vid ett rött hus, verktyg syns i förgrunden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.