Varmt välkomna till Sliparedag i Lund lördagen 27/5! Från kl 11 är det bara att dyka in med dina eggverktyg + slip/brynprylar och köra igång i gott sällskap! Har du inga prylar är du såklart välkommen ändå.

På plats finns arbetsbänkar samt en massa trevliga byggahusare! Här kommer att finnas möjlighet att både bidra med och ta del av andras tips/tekniker/erfarenheter gällande vassa eggar. Lunchrestauranger finns i närområdet om man blir hungrig och trött på att slipa:)

Bord är bokat för mat och ljugaröl i Lund kl 19, skriv i tråden om du kommer!
 
  • Gilla
corre och 2 till
  • Laddar…
Jag kommer!
 
  • Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Kul att du arrangerar detta igen! Har lagt in det i kalendern...
 
  • Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Som jag har längtat! Om jag är umbärlig den dagen kommer jag mer än gärna!

Återkommer.
//Ronnie
 
  • Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Är era verktyg redan slöa, vi slipade ju precis :x

Jag dyker upp, kanske inte slipar så mycket men kan ta med lite jiggar eller nåt annat kul.

P.s. Heidi undrar om besöksstolen kommer vara på plats till dess ;)
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Ola C skrev:
Är era verktyg redan slöa, vi slipade ju precis :x

Jag dyker upp, kanske inte slipar så mycket men kan ta med lite jiggar eller nåt annat kul.

P.s. Heidi undrar om besöksstolen kommer vara på plats till dess ;)
Du är varmt välkommen, tittar gärna på hur du slipar sågar!

Yepp, stolen ordnad. Tror inte att spånsugen är i drift vid det laget så dessutom får hon möjlighet till fler konstverk på min bandsåg:) Glöm inte rödvin! :)
 
Daniel_N skrev:
Du är varmt välkommen, tittar gärna på hur du slipar sågar!

Yepp, stolen ordnad. Tror inte att spånsugen är i drift vid det laget så dessutom får hon möjlighet till fler konstverk på min bandsåg:) Glöm inte rödvin! :)
Dessa skånsk/finska (?) traditioner. Så otroligt exotiskt... :D

//Ronnie

PS. Stickor, garn och hörselskydd då, vem fixar det? DS
 
Jag har också bokat in detta. Har inte varit med någon gång ännu så det ska bli kul! Jag är gärna med på kvällen också. //Ulf
 
Jag hoppas att det blir fler träffar då jag inte har möjlighet att komma den 27/5. Det hade varit roligt att träffas.
 
  • Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Det var ju trevligt förra året, och jag har ju slöat ner några verktyg åtminstone, passar ju också bra med att jag borde köpa lite vettigare saker att slipa med.

Dock så vet jag inte alls hur det ser ut hemma då eftersom vi väntar en extra byggahusare till familjen i början på Maj.
Så jag tackar preliminärt ja, om man får =)
 
  • Gilla
Daniel_N och 1 till
  • Laddar…
Hej Daniel

Jag kommer också!

//Ronnie
 
  • Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Synd att man bor i fel del av landet! Jag har ett hyvelbett i A2-stål som jag inte lyckas få riktigt vasst med min setup och teknik. Kanske kan initiativet sprida sig?
 
UlfY skrev:
Jag har också bokat in detta. Har inte varit med någon gång ännu så det ska bli kul! Jag är gärna med på kvällen också. //Ulf
Varmt välkommen Ulf!
 
Typiskt :( Är bjuden på tredagars-bröllop precis då..
Jag kanske kan skicka ner lite slöa stål så inte Ola c sitter sysslolös? ;)

Jaja..vad är väl en sliparedag hos DanielN..

Nästa år så :)
 
Pysslarn skrev:
Dessa skånsk/finska (?) traditioner. Så otroligt exotiskt... :D

//Ronnie

PS. Stickor, garn och hörselskydd då, vem fixar det? DS
Om hon följer med så har hon eget snickeri-kit med det hon behöver så det behöver inte fixas något. Hon kommer nog sitta tyst i ett hörn o varken synas eller höras, åtminstone tills hon tömt första vinflarran.:D
 
  • Gilla
Daniel_N och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.