Perfa! Då ska jag köpa en Connect till klippare nr 2
 
Tycker dock att priset är i överkant. En modul för 2 lax, och 700 spänn i installationskostnad hos min leverantör. Jag är ju extremt tveksam till att det krävs ett proffs för att installera det där
 
Jag köpte 2 klippare förra året, och fick connect inkl installation för 1000:-.

Tänkte eftermontera på klippare nr 2, kan omöjligt vara svår..
 
Problemet är väl att även mjukvaran behöver uppdateras. Svårt att göra själv.
 
Ang begränsnings slinga

Vilket alternativ A el B är bäst att dra slingan in till laddstn när man har klipparhus? Kanske inte har nån betydelse, eller så har det?
Ritning med två alternativa dragningar av begränsningsslinga för klipparhus, markerade A och B, på rutigt papper.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Alternativ A är inte en godkänd installation enl. Husqvarna (sid 26 i inst.manual). Du får helt enkelt testa och se om det fungerar.
 
Om du gör som B så kommer den att krocka med huset då och då.
Min försökte mer eller mindre flytta huset.
Jag har gjort som A men lite annorlunda än din ritning men liknande
 
Stefan Severin skrev:
Om du gör som B så kommer den att krocka med huset då och då.
Min försökte mer eller mindre flytta huset.
Jag har gjort som A men lite annorlunda än din ritning men liknande
Verkar vara delade meningar här. Intressant.
Huset väger säkert 30-40kg så det står nog kvar!
Inväntar fler svar...

När vi ändå är igång här, jag tänker klippa av och korta in strömkablen från trafo till laddstn för att få den genom rör i väggen och vill inte ha 5-8m kabel över. Står ju att man ABSOLUT inte får korta in den eller rulla ihop överbliven kabel men vad Kan det ha för betydelse??
 
Redigerat:
jordraketen skrev:
Ang begränsnings slinga

Vilket alternativ A el B är bäst att dra slingan in till laddstn när man har klipparhus? Kanske inte har nån betydelse, eller så har det?
Jag har enligt alternativ B, dessutom har jag ställt in i menyn att jag har hus, så när klipparen kommer i närheten av huset kör den betydligt långsammare och stannar direkt när den "rör" huset, det bör alltså inte va någon fara för varken hus eller kaross på klipparen.
Har dock sett några som dragit som A (eller liknande) och det verkar fungera.
 
  • Gilla
jordraketen
  • Laddar…
Jag har gjort likadant som du, klippte den och kortade den många meter, först på 220'n och nu även på 420'n...
 
  • Gilla
jordraketen
  • Laddar…
Annars kan man ju alltid rulla ihop överskottet och gömma under den vikbara "luckan" i laddstationen, alltså där man kopplar in allt. Hur som helst tror jag inte problemet är att man kortar ner kabeln, utan att man klipper i den och sätter ihop den igen. Tillverkaren vill väl friskriva sig från eventuella fel som kan uppstå om man inte gör detta på ett korrekt sätt.
 
MartinP666 skrev:
Annars kan man ju alltid rulla ihop överskottet och gömma under den vikbara "luckan" i laddstationen, alltså där man kopplar in allt. Hur som helst tror jag inte problemet är att man kortar ner kabeln, utan att man klipper i den och sätter ihop den igen. Tillverkaren vill väl friskriva sig från eventuella fel som kan uppstå om man inte gör detta på ett korrekt sätt.
Läste nånstans att man inte skulle rulla ihop den heller. Så det blir nog att klippa och ha skarven i en dosa inomhus. Ser inte vad det skulle bli för problem im man gör rätt.
Dom vill klart inte att man klipper i den och det blir en dålig skarv.
 
När brukar ni ta ut gräsklipparen? Funderar om man redan nu kan låta den börja köra.
 
Tänkte ställa ut min i början av april i år, såg att gräset börjat växa redan vid solväggarna.

Ska bara försöka hinna sprida lite järnsulfat först mot mossan...
 
Klipparen har nu varit ute och klippt i en vecka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.