Staffans2000
John Pohlman skrev:
Detta objekt får väl räknas som coolt:

[länk]

Begärt pris är $250 miljoner. Då ingår konsten och inredningen. Frågan är hur det är med innehållet i garaget?
Grotesk kåk, men inredningen med alltifrån Förgyllda utombordare till Stjärnmotorbord och allehanda mekaniska attiraljer går inte av för hackor.
Är helikoptern till för att sjösätta den lilla katamaranen som skuffats undan i ett hörn?

Staffan
 
Den där missionshusbloggen följde jag efter att de postade en länk här på byggahus. Trist att de ska sälja när de lagt ner så mycket jobb.
 
Känns spretigt i stilen. dåligt med bilder, hur hänger det ihop med en tidsenlig dörr (blå) och en modern (grå/svart).
 
Larsa skrev:
Känns spretigt i stilen. dåligt med bilder, hur hänger det ihop med en tidsenlig dörr (blå) och en modern (grå/svart).
Det var väl mycket som inte stämde med ett "normalt" hems utförande där.
Verkar vara skapat av en home-styling-expert som gått all in.

Och mycket riktigt. I bloggen står det
Läs om oss i Sköna hem online

För ett tag sedan var inredningstidningen Sköna hem hemma hos oss och gjorde ett reportage om vår renovering av Missionshuset
 
engs
Drosen skrev:
Den där missionshusbloggen följde jag efter att de postade en länk här på byggahus. Trist att de ska sälja när de lagt ner så mycket jobb.
Fått/planerar barn kanske? Står 2 sovrum på beskrivningen men hittar bara ett på planlösningen. Gör man sovrum på vinden blir det första genomgångsrum.
Om man renoverar för att sälja bör man tänka på att en väldigt stor del av de som är villaspekulanter är småbarnsföräldrar. Tycker det brukar vara rejält prisskillnad på om man har två eller tre riktiga sovrum på i övrigt likartade hus. Ett sovrum, då har man krympt den potentiella köparkretsen rejält.
 
harry73
Som sveriges dyraste hus till salu just nu förtjänar denna en plats i tråden
http://www.vincent.se/objekt/stockholmsvagen-109/
Men när jag tittar på bilderna blir jag ändå lite förvånad. En salig blandning av dyrt och billigt och gammalt och nytt. Själva huset verkar vara i behov av en reel uppfräschning. Och den stora gräsmattan är avstyckad och antagligen blir den såld så fort man äger huset.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Det är en fin kåk, ligger bra där. Gillade badrummet på vinden.
 
HOBBY ARCHITECT
Å, en tråd för oss Hemnet-knarkare. Härligt. Här ska jag hänga framöver. :)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
harry73
Stefan N skrev:
Det är en fin kåk, ligger bra där. Gillade badrummet på vinden.
Instämmer, men inte dyraste villa i Sverige fin
 
38 millar och man kunde inte fälla in spegeln i kaklet och fixa infällda avloppsrör. Gör om, gör rätt :D
 
S
Nä, de där avloppsbenen till kommoden är ju inte så vackra.
 
Stefan N skrev:
Rätt mycke kåk för pengarna, men det kan nog va en del jobb. [länk]
Skulle vara väldigt intressant att höra historien bakom den där försäljningen.
 
Det måste ju ligga en hel kennel begravd?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.