Nitisk gubbe från kommunen.
 
Seriöst? Hällskydd för vad då? Att visa att du kunde köpa och kasta, för du lär ju inte ha monterat det... är det så tjurigt?
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Hällskydd - kommunen där vi bor var lika nitiska men kunde åtminstonde förvarna oss innan slutbesiktning. Vi ringde runt och det visade sig att vår lokala vitvarubutik hade ett gammalt hällskydd som lånades ut just för slutbesiktningar - vilket jönseri, men jag är glad att jag slapp lägga ut pengar på dumheterna ivf. :)
 
  • Gilla
fia_mstd och 3 till
  • Laddar…
Exakt vad är ett hällskydd? Har aldrig sett eller hört talas om :S
 
Endast i Svärje! Snart ska ungarna ha hockeyhjälm och gasmask inomhus om Boverket fick härja fritt :(
 
  • Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
SBH skrev:
[länk]
Jaha. En sån har jag sett någon gång. Var nog hos någon kompis i lågstadiet på 90-talet.... 😵
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Förstärkaren för telefon, vad/vilken modell är det?
 
  • Gilla
Atom och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Jaha. En sån har jag sett någon gång. Var nog hos någon kompis i lågstadiet på 90-talet.... 😵
Även jag kommer ihåg dessa från 90-talet sen försvann det
Gissningsvis är det tillbaka för att folk har en förmåga att sitta och glo ouppmärksamt i telefon
 
Kan du lägga länk till förstärkaren för telefon?
 
Fjojtmehmet skrev:
Även jag kommer ihåg dessa från 90-talet sen försvann det
Gissningsvis är det tillbaka för att folk har en förmåga att sitta och glo ouppmärksamt i telefon
Ursäkta att jag stör tråden men är det krav när man har induktion? Det måste ju vara en av de mest idiotsäkra lösningarna som kommit hos spisar?
 
...och hur skakar man stekpannan utan att lyfta den? Handtaget snett innåt eller över en annan platta/kastrull.

Jag antar att ni dessutom inte är småbarnsföräldrar.
 
Tanken är att skyddet både ska hindra att barn bränner händerna på spisen samt skydda från brännskador från innehåll i kastruller och stekpannor. Helt 100 är skydden inte för det kan ju fortfarande ske en olycka.
 
Ramnemark skrev:
Ursäkta att jag stör tråden men är det krav när man har induktion? Det måste ju vara en av de mest idiotsäkra lösningarna som kommit hos spisar?
Dessa skydd är inte huvudsakligen för att skydda mot tassar på plattan
Det är mest för att de inte ska kunna nypa tag i handtagen och slita ner kastruller med kokande vatten
 
hsd
Skyddet är en säkerhet så inte ett kastrullhandtag (med kokande innhåll)blir åtkomligt för små barn ,som är nyfikna på allt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.