Monteringsbord med en ej installerad elektrisk jalusiport i en verkstad, omgiven av verktyg och fästdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag håller på och bygger ett garage med elektrisk jalusiport som ska vara klart till våren. På bilden ligger jalusiporten på plats och nästa steg är att göra fästen för rulle/motorn. Därefter ska det kläs in och elen fixas.
 
  • Gilla
Mixar´n och 4 till
  • Laddar…
Hobbyfixarn skrev:
[bild]

Jag håller på och bygger ett garage med elektrisk jalusiport som ska vara klart till våren. På bilden ligger jalusiporten på plats och nästa steg är att göra fästen för rulle/motorn. Därefter ska det kläs in och elen fixas.
Öppnas med nån typ av rörelsevakt då eller?
 
Blir fjärrstyrning med z-wave och "tidur" inställning samt app i telefonen/plattan så jag kan styra den manuellt och enkelt ändra tiderna vid behov. Porten kommer alltså att stå öppen dom timmarna den ska klippa.
Rörelsevakt för att öppna när den ska in och en mekanisk brytare som kollar av att den står i laddstationen skulle säkert fungera men när den ska backa ut hinner inte porten upp tillräckligt snabbt. :(
Funderar också på att sätta in en WiFi kamera så jag kan se att allt är OK, lite "overkill" men kul att ha :D
 
  • Gilla
Stryk
  • Laddar…
Verkstad med verktygsvägg, skärmaskin, arbetsbänk, bildelar. Organiserad, teknisk miljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kassetten till porten är klar och provkörd :)
Några fästen kvar att göra till "elskåpet" innan det är dags att klä in det med plåt och fixa ventilation.
 
  • Gilla
allan70 och 6 till
  • Laddar…
Bygget går framåt :)
Nu är allt svetsat och alla fästen på plats. Nästa steg är att klä in det med plåt innan det ska tas isär för lackering och fixa elen.

Svetsat ramverk med fästen i en verkstad, redo för klädsel och elektriska arbeten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Svetsad metallkonstruktion i verkstad redo för beklädnad med plåt och elinstallationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
111111 och 2 till
  • Laddar…
Vågar du dela med dig av vad allt kostat också ?
 
Rör och järn till garaget hade jag liggande men jag uppskattar att bygger man med enklare portstyrning och bara använder ett enkelt tidur istället för fjärrstyrning så går det nog att bygga för 3000kr, varav jalusiporten står för halva kostnaden. Köpte jalusin från Tyskland och det funkade perfekt https://www.jalousiescout.de/Rollladen
 
Monterad jalusi kassett med stora röda och svarta plåtar i en verkstadsmiljö med verktygstavla i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Monterad jalusi kassett med stora plåtar i en verkstad, omgivet av verktyg och utrustning, före klädsel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Alla stora plåtar på plats, nu är det bara att klä in jalusi kassetten kvar :)
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
En oisolerad träkonstruktion med oskyddat tak av råspont som förbereder för takpapp i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klädslen på. Snart dags för takpapp.
Men funderar lite på vad man lämpligast fäster tjärpapp mot råspont med? Går det att limma med typ PL400 eller nåt? Hade nån typ av kletig asfaltstjära när jag byggde huset för nåra år sen men kommer ej ihåg vad det hette.
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Taket är färdigrostat och linoljat!
Färdigrostat och linoljat platt tak på en svart träkonstruktion, mot en gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Farstatjej90 och 2 till
  • Laddar…
Hur ska man lägga slingorna om man vill undvika påkörningar och att den hittar in till laddstationen om man har ett täckt hus (automower).
 
Åsa Lund
Står i manualen (ursäkta tråkigt svar, har min manual i sommarstugan). Framförallt ska du programmera in hur långt ut klipparen ska backa efter laddning innan den börjar klippa.
 
På menyfunktioner så kan man även kryssa för "Klipparhus". Finns i Meny - Tillbehör. Då ska den lättare ska komma in i kojan. Men jag har inte testat än, jag har ett vårprojekt att bygga ett hus till roboten.
 
Nu börjar det likna nåt😀
En halvfärdig lekstuga i ett garage med rödfärgade väggar och vitmålade hörn, bredvid målarburk och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ollefisk och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.