Det skiljer inte mycket i pris så har du bråttom så är nog itead det bästa alternativet.
 
  • Gilla
olskar och 1 till
  • Laddar…
J
Känner bara till Sonoff Abitch. Har till och med blivit kallad det ibland.
 
Jocke Best skrev:
Känner bara till Sonoff Abitch. Har till och med blivit kallad det ibland.
Trist... :) Men Sonoff är bra grejer. Några tior för att kunna styra kraften till en pryl. Men vill man lägga en tusenlapp på KNX-grejor som gör ungefär samma sak så får man ju göra det...
 
  • Gilla
Raptor50 och 1 till
  • Laddar…
Sonoff S20 smart uttag i vit plast med synlig strömbrytare och EU-kontaktuppsättning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sonoff S20 smart plug på en mörk bakgrund som visar dess byggkvalitet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fick hem en Sonoff S20 i veckan, 100kr på Ebay. Riktigt nöjd, bra byggkvalité som på övriga produkter från Sonoff.
 
C
Hej,
Beställde också själv en Sonoff Pow och under tiden jag väntade på den så installerade jag ewelink appen.....
När Sonoffen kom och jag skulle börja använda den med appen märkte jag att appen har skickat regelbundet data någonstans och rätt så mycket också under tiden jag väntade, appen vill också ha nästan alla rättigheter för att installeras. Jag litar nu inte mera på denna app och undrar om ni andra använder den? Om inte, hur använder ni produkterna?

Christer
 
Har du Android? På IPhone var det konstigt att EWeLink ville ha tillgång till var kamera, men det tillåter inte jag.
 
Jag har också den appen till min samsung och den fungerar för mig väldigt stabilt och bra. Jag är väldigt nöjd med hur den fungerar till alla mina sonoff-produkter.
 
C
Jag har android. Appen vill ha tillgång till kamera, mikrofon etc....
Om en produkt vill ha sådana tillgångar som den inte behöver för vad den skall göra så liar jag inte på den oberoende hur "stabilt och bra" den fungerar. Ivarje fall när den skickar data någonstans även när appen är avstängd och inga sonoff produkter är innkopplade.

thekingse - Har du kontrollerat hur mycket data appen har skickat.....?
 
Angående data så har jag den igång hela tiden och ändrar lite på lite olika tider även manuellt trots att jag även har automatiskt inställningar. Har 5 stycken enheter inkopplade och har sedan första gången jag startade den, den 14 november 296MB tills idag under dataanvändning under programinformation, om det var detta som du undrade. Det är väl ca 3 MB om dagen och kan kanske tyckas mycket för att bara skicka av och på för mina enheter, men samtidigt så har jag inte satt mig in i vad det är som den gör.

//Edit:

Min behörighet för min telefon så är det endast Lagring, plats & telefon. Vilket är helt normalt så vad den ska ha kamera till hos dig vet jag inte. Kanske har du en annan version än den som jag har: 2.2.8.1.
 
C
Hej tekingse,

Den versionen som finns på Google Play är 2.2.7 när jag installerade den så ville den uppgradera från en annan apk källa till 2.2.8.1 vilket är mycket suspekt i mina ögon. Appen från Goole Play vill ha access till foto,media, filer samt "make and manage phonecalls"...... Det inkluderar befogenheter över mikrofon etc. Varför behöver den överhuvudtaget access till plats....? Varför skicka mycket data när "allt sker i molnet"?

För många frågetecken för mig angående säkerheten så jag kommer att "ta pengarna" från mitt lärokontot och inte använda min enhet om jag inte lär mig så mycket att jag kan flasha den med något bättre.
 
Inte för att jag är någon expert på deras programvara. Jag vet dock att du väldigt lätt kan ändra och byta firmware till valfri sådan om du hellre önskar att använda någon egen. Jag har helt fri data så för mig har det inte spelat någon större roll hur mycket data den skickar. För övrigt kan du ställa in vad du själv vill ge appen för rättigheter i android.

https://support.google.com/googleplay/answer/6270602?hl=se
 
C
Jep, skall försöka byta firmwaren.
Har också obegränsat mängd data, det är inte det som är problemet men för tillfället vet jag inte VAD appen skickar. Begränsar jag rättigheterna så fungerar den inte.... hmm vad ska den med mikrofonen till....
 
Jag testade att ta bort alla rättigheter för min app och den fungerar fortfarande utan problem.
 
Jag vill varna för sonoffs produkter då det verkar finnas en det tveksamheter.

Dels har de för klena kretskort för att klara av strömmarna och väljer ful-lösningar: https://www.itead.cc/blog/sonoff-th16-and-pow-recall-notice

Dels sätter de 20A säkringar i 10A och 16A modellerna (Sonoff TH10 & TH16): https://www.itead.cc/wiki/images/3/39/Sonoff_TH10A%2816A%29_schmatic.pdf

Och själv har jag fått ett gäng TH10 ommärkta till TH16 när jag beställde från ebay (säljare gadget.kit). Någon hade bytt skal på dem, men det behöver ju inte vara Iteads fel..

Även plasten på skalet, dragskyddet för kablarna och ihopsättningen av TH10/16 är av dålig kvalitet.
 
Redigerat:
C
Har väntat 10 dagar på svar från Itead angående returneringen av min Sonoff POW.... Inget svar ännu
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.