Nej vanligt snickerispackel men det sjunker ju en del minst sagt så man får ju spackla så många gånger. Såg ett avsnitt Äntligen Hemma där Martin blandade något spackel till en dörr som inte skulle sjunka men ingen jag har frågat vet vad det är för produkt, någon som vet?
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren
Jag har också funderat på detta! 😧
 
Kemiskt trä har jag använd några gånger tycker det fungerar bra. Det är tvåkomponent och man måste ha lite tempo i spacklingen. Går att slipa efter 10-15 minuter. Tror dock inte det var detta Timell pratade om.
Burk med texten "PLASTIC PADDING KEMISKT TRÄ" hållen i handen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag tittade på det men då det inte verkar vara en direkt hälsokur och trappen är mitt i huset så avstod jag, tänkte att det luktar en del också?

Timells var vattenbaserad. Pulver som han blandade med vatten.
 
Jo, det luktar en del och inte känns det hälsosamt. Nu var det ett tag sedan jag använde det, men min minnesbild är att när det var utvädrat så luktade det inte. Om man skall spackla vid många olika tillfällen kanske det kan bli jobbigt.
 
Jag har en del att spackla i min trappa när det väl blir av 😵
 
Det var lite det jag tänkte och jag jobbar ju ofta medans barnen sover. Har för mig att det var på den där burken det stod att man var tvungen att använda gasfilter i andningsmasken och då är det inget jag vill ge mina barn en dos av.
 
Perfekt innan läggdax om dom små liven lever rövare , NOT!
 
Ramnemark skrev:
Jag har en del att spackla i min trappa när det väl blir av 😵
Låt oss hoppas att vi lyckas få svar på vad Timell använde tills dess då 😃
 
trattalask
iSnobben skrev:
Arbetet med trappen fortsätter. Idag jag fortsatt att spackla och måla trappan samt fräst till två nya trappnosar, bitarna till höger. Nu måste vi bara bli nöjda med spacklingen så kan vi gå på med golvfärgen så har vi tur är trappen klar i helgen. Mattan tror jag att vi kommer att vänta lite med eftersom vi ska fixa väggarna sen. Alternativt får vi väl täcka över stegen med papp.

[bild]
Snygga trappnosar! Har själv tänkt göra något liknande då jag själv står i startgroparna för att påbörja min trapprenovering.
Vad ska du ha på planstegen? Jag har funderat på stavlimmad ek.
 
LsaiboT skrev:
Snygga trappnosar! Har själv tänkt göra något liknande då jag själv står i startgroparna för att påbörja min trapprenovering.
Vad ska du ha på planstegen? Jag har funderat på stavlimmad ek.
Tack, enklast möjliga men det behöver ju inte vara fel 😃

Eftersom vi har småbarn så kommer vi troligen att fortsätta med matta. Har dock tänkt tanken på att göra plansteg med stavlimmad ek. Det kanske finns något bra sätt att halksäkra en trapp?
 
Såg nu att Osmo har en hårdvaxolja med halkskydd i, den kanske vore något...? Någon som använder den och kan säga något?
 
trattalask
iSnobben skrev:
Såg nu att Osmo har en hårdvaxolja med halkskydd i, den kanske vore något...? Någon som använder den och kan säga något?
Precis den jag tänkte använda. Vi har plansteg av lackad furu idag, tror varken det blir mer eller mindre halt om man byter underlaget mot ek. =)
 
Låter ju lovande, hoppas bara att jag får med mig sambon på tåget 😃
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.