Fast det är ju inte E-set. Den är ju dyrare.
 
Stefan N skrev:
Fast det är ju inte E-set. Den är ju dyrare.
Du tänker så... jag pudlar o tar tillbaka!
 
  • Gilla
schmakita och 1 till
  • Laddar…
Raskus skrev:
Sjukt billigt!

[bild]
Tre dagar senare är det tio dagar kvar på erbjudandet.
Jag klagar inte, men är det riktigt lagligt?
 
förlänga ett erbjudande menar du? Eller syftar du på att de är planerat
 
thomasloven skrev:
Tre dagar senare är det tio dagar kvar på erbjudandet.
Jag klagar inte, men är det riktigt lagligt?
Det har vart uppe i Plus på SVT.
Det ska INTE var ok om jag minns rätt.
 
  • Gilla
camaro1969
  • Laddar…
badtastex skrev:
Jula har rea på sin MIG, är det något att ha för en nybörjare?

[länk]
Nej, med en klen billig svets går det inte att göra någon ting, kolla bara bilderna i min profil för misslyckade exempel.

Om du ändå skulle vilja gå den vägen så kika också på den billiga Stanleysvetsen med samma prestanda, också rea nu men en femhundring mer, och den är tillverkad i Italien och verkar hålla ok kvalite, jag har inte haft några problem hittills :)
https://www.jula.se/catalog/verktyg-och-maskiner/svets-och-lod/svets/no-gas-svetsar/mig-svets-210083/
 
Redigerat:
F
badtastex skrev:
Jula har rea på sin MIG, är det något att ha för en nybörjare?

[länk]
Den skulle jag inte ens våga svetsa med. Den har ingen gasventil heller så det är bara flusstråd som gäller och den är hälsovådlig. Vad gäller Stanleys svetsar så tittade jag lite närmare på dom för tre år sen. Allt är brandat, det var även då italienskt och det imponerade inte alls.
 
fsn skrev:
Den skulle jag inte ens våga svetsa med. Den har ingen gasventil heller så det är bara flusstråd som gäller och den är hälsovådlig. Vad gäller Stanleys svetsar så tittade jag lite närmare på dom för tre år sen. Allt är brandat, det var även då italienskt och det imponerade inte alls.
Håller med om att det inte imponerar. Svetsar att bli imponerad av bor nog i helt andra prisklasser. Det jag tror Badtastex undrade är om det går att börja svetsa för någon tusenlapp och det gör det definitivt.
 
Med min begränsade svetserfarenhet har jag känslan av att man som nybörjare bör satsa på en mer påkostad svets, antingen en beggad 3-fasare eller en modern invertersvets.
Ett par pass med enbart måsskitar kan få vem som helst att ge upp svetsandet för gott... Och svetsa som är både fantastiskt roligt och användbart, vore synd att inte få en ärlig chans!
 
  • Gilla
noone70 och 2 till
  • Laddar…
Köp en begagnad ESAB / Kemppi / Migatronic istället.
 
  • Gilla
Thullen och 1 till
  • Laddar…
Tips på modell och inköpsställe av en skruvautomat?
Har mest blandade maskiner idag så jag är öppen för förslag.
Kommer att användas halv professionellt, inte varje dag kanske 1ggr/månad men då en hel dag typ, även sladd maskin kan vara intressant
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.