D
hemma är det tvärtom, vi blir nöjda över nästan allt, då vi ser hur mycket skillnad det blir :D ibland tycker till och med jag att vi har för låg standard.
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
danpih skrev:
hemma är det tvärtom, vi blir nöjda över nästan allt, då vi ser hur mycket skillnad det blir :D ibland tycker till och med jag att vi har för låg standard.
För låg standard finns inget som heter i min värld, allt har sin tid, när man väl tror sig vara klar så är det dags att börja om, då höjs ribban lite, sedan fortsätter det.......
Det tar tid att bygga/renovera och det tar ännu längre tid att få det som man vill.
 
Du måste be om en referens Pagno, en bild som visar hur hon vill ha det(y)
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Nu har du gjort mer än vad jag skulle gjort... Kanske dags att sätta ner foten och säga att du är nöjd med hur det är nu?
 
-RB- skrev:
Nu har du gjort mer än vad jag skulle gjort... Kanske dags att sätta ner foten och säga att du är nöjd med hur det är nu?
Har du en plats till mig extra där du bor, eller ska vi be en moderator flytta ditt inlägg till "humor forumet", nu har du inte förstått det grundläggande problemet med matriarkatet.......
;)
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Pagno skrev:
Har du en plats till mig extra där du bor, eller ska vi be en moderator flytta ditt inlägg till "humor forumet", nu har du inte förstått det grundläggande problemet med matriarkatet.......
;)
Här hemma gör vi på följande vis:
1) Flickvännen säger hur hon vill ha det.
2) Jag bygger som jag vill ha det.
3a) Flickvännen erkänner att mitt sätt nog var bäst ändå, eller 3b) Flickvännen framhärdar att det ska vara på hennes vis och jag säger åt henne att göra det själv.
4) Färdigt!
 
  • Gilla
Appendix och 11 till
  • Laddar…
Jag upplever ofta att min hälft tror att hammaren är ett trollspö och betalkortet bottenlöst.. efter ett tag brukar det dock ge sig när hon ser problemen man ställs inför.
 
  • Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
Chrissofsweden skrev:
Jag upplever ofta att min hälft tror att hammaren är ett trollspö och betalkortet bottenlöst.. efter ett tag brukar det dock ge sig när hon ser problemen man ställs inför.
Hahaha, du har mycket att se fram mot, de små liven, inte ungarna, utan det kvinnliga könet har en viss förkärlek att ändra sitt synsätt, sitt hela jag, det sker successivt, nästan omärkligt, men så en dag undrar man vad som hänt.
Vänta 20 år till, eller läs det du skrev nu om 20år, har du rätt så bugar jag och bockar....:eek:
Det manliga könet kan inte ändra sig, vi är födda felfria.......
Jag var kanske lite överdriven i mitt inlägg med muren, vi har vilda diskussioner mellan varven, tyvärr så kan hon hålla i en hammare och duktig på det mesta, jag framställde henne som en tyrann, det är hon bara i förhållandet mellan oss inte annars........
Om jag vill njuta av livets goda är det bäst att jag fogar mig i vad "vi" vill ha utfört, därmed basta.
 
Har hänt en hel del på bara tolv år tycker jag :p Vi träffades innan vi blev myndiga. Men å andra sidan är jag rätt annorlunda också :D Sorry för OT...
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Det kanske blir lättare att hamna på samma våglängd och få bättre förståelse om båda är involverade i projekten? Vi har snart renoverat hela huset, och eftersom vi gjort det tillsammans så är vi båda i allmänhet väldigt nöjda med resultaten. Alla kan inte göra allt, men i princip alla kan göra nåt och de flesta har förmågan att lära sig. Män är inte födda med en skruvdragare i handen, och kvinnor är inte födda med en stekspade/dammsugare i handen... Plus att allt går så mycket fortare när man delar upp göromålen mellan sig och hjälps åt!

Edit: ON T; idag tapetserar vi hallen.
 
Redigerat:
  • Gilla
scim
  • Laddar…
Pagno skrev:
Har du en plats till mig extra där du bor, eller ska vi be en moderator flytta ditt inlägg till "humor forumet", nu har du inte förstått det grundläggande problemet med matriarkatet.......
;)
Här finns det plats :)
Kör hårt ;)
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Jumos: vem ska då vakta alla barn? :p Sen är det så att om en gravid kvinna säger nej, jag vill inte göra något idag heller så vågar inte jag ställa till med scen :) Tredje på ingång!

OnT: dragit klart avlopp till badrummet.
Nyinstallerat avloppsrör i öppet golvbjälklag under renovering av badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pagno och 1 till
  • Laddar…
Passade på att gipsa i det gamla oinredda rummet (som vi breddat 80cm) när dottern tog sin förmiddagslur. Hann drygt hälften. När det är klart ska golvet läggas så det möter det vita golvet från rummet vi norpat kvadratmetrar ifrån.

Oinrett rum under renovering med halvt uppsatta gipsskivor och verktyg på trägolvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Betett mig som jag hyr stället :)


Renoveringsprojekt där en inbyggd garderob delvis rivits, med verktyg och byggmaterial synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rivningskaos i barnsovrum med röriga högar av bråte, avrivet golv och väggklädsel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rum under renovering med träningscykel, takpanel och väggmålning med djurmotiv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Interiör med nyligen installerad dörr skyddad av plast i ett renoverat rum med trägolv och vit panel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
TeroM
  • Laddar…
Kört ett lass till tippen, fattar fortfarande inte vem som fylller mitt släp med all bråte, som visserligen ser bekant ut.

Byggt tillfälliga väggen i garaget och flyttat elfa systemet.

Oorganiserat garage med tillfällig vägg, diverse föremål och elfa hyllsystem synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rörigt garage med kläder hängande på klädställningar och prylar utspridda på hyllor och golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bytt skiten på bilen

Vy från förarsätet i en bil med snö och smuts på vindrutan och synlig instrumentpanel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Glömde ju, installerade en qubino z-wave dimmer till nya trapplampan så nu ser det inte ut som det brinner längre.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.