Stefan Bengtsson skrev:
Chuck Norris, vem är det egentligen? Det enda jag vet om honom är att han aldrig spolar sin toalett; han skrämmer skiten ur den.
Vet du inte att när han gör armhävningar så lyfter han inte sig själv, han trycker jorden ifrån sig?
 
  • Gilla
schmakita
  • Laddar…
En gång så blev han biten av en kungskobra. Efter tre dagar av outhärdlig smärta så dog kobran.
 
Kollage av kändisar med humoristiska pratbubblor och en iscensatt sjukhusscen som avslutning.
 
  • Gilla
Lilak och 2 till
  • Laddar…
Jasså..... han den där Chuck måste vara någon utvandrad släkt till den berämde finnen som sökte arbete som skogshuggare i Norrland på den tiden då en vanlig motorsåg vägde 11 kilo och hade 19 tums svärd.

Basen på utdrivningen hade märkt att alla arbetslösa finnar låtsades vara yrkesfolk så för att få fast anställning måste man visa att man kunde hugga 100 bitar om dagen.
Finnen fick en Jonsered XB Raket (dåtida tung motorsåg) i handen och blev skickad till skogs.
På kvällen kom han tillbaka helt slutkörd men då basen räknade var det bara 98 bitar.
Basen funderade en stund och kom till att eftersom allt var proffsigt apterat och brosslat till körstråken så måste han ge finnen en chans till.
Nästa dag fick alltså finnen motorsågen i handen igen och blev skickad till skogs.
På kvällen kom han tillbaka ännu mer utpumpad men då basen räknade blev det bara 99 bitar. Allt väl kvistat och rätt apterat och brosslat till körstråk.
Basen började misstänka att det var något fel på finnens arbetsteknik med motorsågen så morgonen efter tog han finnen med sig till skogs och startade motorsågen......
Och finnen ropade..... Oi jumalauta mista tuo meteli tuu! ...... Oj Gud hjälp mig varifrån kommer det där oljudet!.....
 
  • Gilla
tommib och 8 till
  • Laddar…
heimlaga skrev:
Basen på utdrivningen hade märkt att alla arbetslösa finnar låtsades vara yrkesfolk så för att få fast anställning måste man visa att man kunde hugga 100 bitar om dagen.
Finnen fick en Jonsered XB Raket (dåtida tung motorsåg) i handen och blev skickad till skogs.
På kvällen kom han tillbaka helt slutkörd men då basen räknade var det bara 98 bitar.
Basen funderade en stund och kom till att eftersom allt var proffsigt apterat och brosslat till körstråken så måste han ge finnen en chans till.
Nästa dag fick alltså finnen motorsågen i handen igen och blev skickad till skogs.
På kvällen kom han tillbaka ännu mer utpumpad men då basen räknade blev det bara 99 bitar. Allt väl kvistat och rätt apterat och brosslat till körstråk.
Basen började misstänka att det var något fel på finnens arbetsteknik med motorsågen så morgonen efter tog han finnen med sig till skogs och startade motorsågen......
Och finnen ropade..... Oi jumalauta mista tuo meteli tuu! ...... Oj Gud hjälp mig varifrån kommer det där oljudet!.....
Kom att tänka på denna "klassiker"
[video=youtube;rxlSfNblA7o]https://www.youtube.com/watch?v=rxlSfNblA7o[/video]
 
  • Gilla
Jumos och 1 till
  • Laddar…
Kanske det är därför som byggare från Balkan är så populära i Finland:D
 
richardtenggren
Textdialog mellan kund och expedit som skämtsamt missförstår frågan om en påse med ordleken att nämna kondomer istället.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
raveper och 6 till
  • Laddar…
Händer som "mjölkar" en mandel över en liten pall med ett litet glas, humoristisk skämtbild om veganskt liv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
Pagno och 3 till
  • Laddar…
Det hade varit gudstjänst i kapellet på Björkö och i vanlig ordning skulle en av byborna skjutsa hem prästen med båt till Landsvägaändan norrpå Replotlandet. Prästen bodde ju i Replot kyrkbyn och på den tiden fanns ingen bro
.
Björköbon hörde inte till de religiöst lagda och var ganska trött på den pratsamme prästens utläggningar om andliga ting så då de kom ned till stranden frågade han av prästen:
Skall du ro eller ösa?
Prästen erbjöd sig att ösa och han fick sannerligen ösa för brinnkära livet hela vägen för att hålla samma takt som vattnet som läckte in i båten medan Björköbon rodde.
Då de kom fram till Landsvägaändan och prästen steg ur båten frågade han:
Hur tänker du ta dig hem igen utan någon som öser?
Björköbon svarade:
Jag stoppar i bottenproppen.
 
  • Gilla
tommib och 7 till
  • Laddar…
En självupplevd historia.

Jag var i arbete på ett bygge då telefonen ringde och jag svarade.
I luren hörde jag en finngubbe som sade på finska:
-Visst har du en annons?
Jag svarade på min knaggliga finska att det hade jag.
Då började har andas tungt sådär som morfar gjorde då hjärtat krånglade och så frågade han igen:
-Du hade väl en annons?
Jag varade att det hade jag och så började gubben stånka igen. Då stånkandet avtog frågade jag vad han hade att erbjuda. Gubben frågade bara:
-Du har väl säkert en annons
-Ja det har jag.
-Ja men en sexannons!
-Nej en jag har annons att jag vill köpa frontlastarfästjärn till traktorn.
-Ursäkta jag ringde fel nummer.....sade gubben.......
 
  • Gilla
tommib och 7 till
  • Laddar…
Heimlaga: Påminner om när jag en gång skulle köpa en bil. Hade letat några veckor efter ett bra klipp på den bilen jag sökte. På fredags eftermiddagen dök det upp ett bra klipp på blocket, jag ringde. När han svarade så presenterade jag mig:
-Hej jag heter Alexander och ringer angående annonsen.
-JA, du menar kontaktannonsen?
-Nej Nej, Nej jag menar bilen!

Blev lite ställd.
 
Fotografi av en tidningstext som handlar om personlig relation och kommunikation med en signatur "/D" i slutet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nino och 2 till
  • Laddar…
Den var bra!
 
mexitegel skrev:
[bild]
Jag blir också lite nyfiken på annonsen under den roliga. Vad kan den handla om?
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.