Porträtt av en man med keps som är avbildad i en tidningsartikel med text angående EU-valet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersPS och 8 till
  • Laddar…
Lappar med parkeringsböter fästa på en bilruta och en handskriven lapp som talar om början på en skattjakt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tobben87 och 4 till
  • Laddar…
Utdrag från tidning med artikel om elransonering, bild och citat av en ung kvinna som heter Sofia Lind.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Eld och 5 till
  • Laddar…
Alfredo skrev:
[bild]
"KOMER du att rösta..."

Skrämmande när inte ens journalister (som de så fint vill kalla sig) kan stava.
 
Alfredo skrev:
[bild]
Jag undrar om man uppfyller kvaret på att p-lappen skall ligga väl synlig i rutan? Har det prövats i domstol? Samma sak med p-skivor, får jag lägga femtielva stycken där med olika tider på?

Om det är ok vill jag göra sådär hela tiden. För att jag kan.
 
Definitionen på väl synlig borde ju vara att den inte är dold, eller delvis dold? P-lapparna på bilden är ju alla väl synliga.

Vill man förenkla kan man ju klistra upp alla lapparna på en stor skiva som man lägger på instrumentbrädan :).
 
MathiasS skrev:
Jag undrar om man uppfyller kvaret på att p-lappen skall ligga väl synlig i rutan? Har det prövats i domstol? Samma sak med p-skivor, får jag lägga femtielva stycken där med olika tider på?

Om det är ok vill jag göra sådär hela tiden. För att jag kan.
P-skivor får det bara finnas en av, det brukar t.o.m stå skrivet på dem. Men de är ju inte datumberoende som en lapp är.
 
En historia som är så absurd att den nästan kunde vara sann.......

Tre fångar i ett av Stalintidens fångläger borta vid Kolyma satt och pratade om hur de hade hamnat där.
-Jag jag hade en klocka som gick litet för fort så jag kom ofta för tidigt till arbetet så jag dömdes till 10 år för spionage
-Jag hade en klocka som gick litet för långsamt så jag kom ofta för sent till arbetet och dömdes till 20 år för sabotage
-Jag hade en klocka som gick exakt i tid och eftersom flera av mina arbetskamrater hade blivit arresterade och dömda för sådana saker som ni båda var jag mycket noga med att alltid komma exakt i tid. Då blev jag arresterad och dömd till livstid för olaga innehav av västerländsk teknik.
 
  • Gilla
hyggabus och 3 till
  • Laddar…
Krilleman
Vad är en prispruttare? :D

Mountainbike med motor parkerad i snön framför en vit skåpbil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Här kallar vi dem för "jölpmiheim". "Hjälp-mig-hem" blir det på högsvenska........
 
useless skrev:
Förmodligen resultatet av att nån har för lite att göra...
Det finns fler varianter:
Det är det jag har sagt, dinosaurier borde inte få gå på krogen. ;)
 
krilleman_215 skrev:
Vad är en prispruttare? :D
Den kanske går på metangas? :D
 
mexitegel skrev:
Den kanske går på metangas? :D
Eller käkat för mycket snus?:rolleyes:
 
En historia med tvivelaktig sanningshalt..... har jag berättat den förut?

Det var på den tiden då bönderna gemensamt skulle hålla byns folkskola med färdigkluven ved som eleverna sedan bar in och eldade i plåtugnarna i skolan och läraren eldade med i sin bostad.

I Lövöjen hade de märkt att det försvann mer ved ur skolans vedlider än skolan och läraren använde.
Det där förargade ju bönderna så de kom på att borra hål i ändan på ett vedträ och sätta in en knall och slog en träplugg i hålet så det inte syntes. Den sorten knall som man sätter i dynamitstickan då man spränger med krutstubin. Sedan visade de för läraren och för de eleverna som bar in ved vilket vedträ de skulle lämna liggande längst fram men inte ta.
En tid senare var det en grannkärring som talade vitt och brett i byn om en konstig händelse. Plötsligt hade det smällt till i vedspisen och så sprack spislocket.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
  • Gilla
heimlaga och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.