O
Per Eskilsson skrev:
Fick den här leveransen av en handdukstork häromdagen. Vi hade beställt en vänster i obehandlad mässing. Blev väldigt osäker på om vi verkligen hade fått rätt eftersom det stod både höger och vänster på samma kartong.

[bild]

När jag öppnade kartongen och tog av allt emballaget blev jag först jätteglad när jag trodde att vi hade fått rätt (dvs med elanslutning på vänster sida dit vi hade dragit fram elen). Men då ser jag nästa fel. Handdukstorken vi hade fått var fel ytbehandling, polerad mässing istället för obehandlad. Ibland vill allt bara strula till sig.
Tycker du är lite kinkig :D Det var åtminstone ett rätt.... Det var en handdukstork... :p
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
O
pjodden skrev:
Så är det även med spriten de gör i Åhus. De skickar den med lastbil till Tyskland så att vi kan köra efter och hämta hem den igen. Det blir billigare så på nåt vis...
De intressanta är att det blir nästan billigare desto längre tid det tar å komma ikapp lastbilen. :D
 
  • Gilla
Marcussjogren och 1 till
  • Laddar…
Per Eskilsson skrev:
Fick den här leveransen av en handdukstork häromdagen. Vi hade beställt en vänster i obehandlad mässing. Blev väldigt osäker på om vi verkligen hade fått rätt eftersom det stod både höger och vänster på samma kartong.

[bild]

När jag öppnade kartongen och tog av allt emballaget blev jag först jätteglad när jag trodde att vi hade fått rätt (dvs med elanslutning på vänster sida dit vi hade dragit fram elen). Men då ser jag nästa fel. Handdukstorken vi hade fått var fel ytbehandling, polerad mässing istället för obehandlad. Ibland vill allt bara strula till sig.
Igår returnerade jag handdukstorken. Bygghemma meddelade att den korrekta inte skulle komma förrän i slutet av januari. Men nu har de skickat en ny i ilfart.

Etikett på kartong med alternativ för handdukstork, markerat vid 'Obeh. mässing' och 'POLISH'.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Frågan är om det blir rätt denna gång. Det står Obeh. mässing och POLISH bredvid varandra på det nya paketet. Undrar om POLISH betyder polsk eller polerad eller inget av dem. Får helt enkelt öppna och se. :)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Samma med Falcon i Falkenberg :)
Men den tillverkas väl numera i Köpenhamn.
Liksom den götebosska Pripps blå?

Och Laholms stolthet, Sofiero, tillverkas uppe i Västmanland, Kopparberg.
 
Snailman
KnockOnWood skrev:
Men den tillverkas väl numera i Köpenhamn.
Liksom den götebosska Pripps blå?

Och Laholms stolthet, Sofiero, tillverkas uppe i Västmanland, Kopparberg.
Va! Tillverkas den i Köpenhamn? Så allt prat under studietiden på Chalmers om att fixa en pipline med öl från pripps, har alltså gått i stöpet!
 
heimlaga skrev:
:DTypiska helsingforssvenskar:D

Är man äkta svenskösterbottning och kör med cabriolet så skall det vara Porsche Super eller möjligen Fordson Dexta

(bilden stulen av en finne på nätet i brist på eget fotografi)

Jag får omedelbart habegär efter denna!

Men varför i hela världen vill en lantbrukare ha en traktor med vindruta och dörra men utan tak ?!?!
-regn och kyla...

Edit: Bilden kom inte med dessvärre.
 
Redigerat:
Den här är en av mina absoluta favoriter nånsin :D Har den postats förut så försök motstå frestelsen att gnälla.

Norsk helpdesk

[video=youtube;Wxw028eOVww]https://www.youtube.com/watch?v=Wxw028eOVww[/video]
 
  • Gilla
PAF och 7 till
  • Laddar…
Per Eskilsson skrev:
Frågan är om det blir rätt denna gång. Det står Obeh. mässing och POLISH bredvid varandra på det nya paketet. Undrar om POLISH betyder polsk eller polerad eller inget av dem. Får helt enkelt öppna och se. :)
Nå?
 
KnockOnWood skrev:
Men den tillverkas väl numera i Köpenhamn.
Ja det gör den, På förra jobbet kom det in en trailerdragare med en containertank på flaket.
(Containertank = tank med containerram runt sig)
Vi frågade vad det var i den bara för vi var nyfikna, det var öl från Danmark som skulle till Falkenberg för att tappas upp på flaskor där.

Så om ni ser trailerdragare som det står intertank på med en trailer + containertank på E6:an så är det nästan garanterat öl från Danmark på väg till bryggeriet...
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
hsd
Annat e' de me' Åbro, bryggs och tappas utanför Vimmerby :cool:
 
Det låter konstigt. Senast jag var på Falcon (Carlsberg) i Falkenberg så bryggde de själva. Men vad jag förstod så gjordes det mest läsk åt PepsiCo. Nåja, åter till humorn :)
 
hsd skrev:
Annat e' de me' Åbro, bryggs och tappas utanför Vimmerby :cool:
Det hjälper tyvärr inte. Det är ändå inget man vill dricka ;)
 
-RB- skrev:
Det hjälper tyvärr inte. Det är ändå inget man vill dricka ;)
Instämmer!
Falcon var förr min favorit (det måste vara något med vattnet i Ätran),
men nu är det denna som gäller. 7,7% :)

Burk av Harboe Bear Beer, stark öl med 7,7% alkohol och en vit björn på etiketten.
 
harry73
Då får jag väl också lägga upp en favorit. Den bryggs i grannbyn.


Flasköl med etikett "LUNDA BRYGGERIET" mot vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Var finns den att köpa?
Vore kul att i alla fall få smaka på en enda liten :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.