Jag har raderat (nej, humortråden är inte öppen för allt) några inlägg som inte var avsedda att behandla humor, utan i stället rörde språkbruk. Det finns redan en språktråd. Använd den för att dividera om "hen". Det här är humortråden. Här måste ni vara roliga, eller åtminstone anstränga er för att vara det.
 
Redigerat:
  • Gilla
TeroM och 1 till
  • Laddar…
MagHam skrev:
Är det sant? På riktigt?
Enligt ett mycket trovärdigt vittne som var fredsbevarare där då.

Sannolikt hade tillverkaren helt enkelt kommit över några överblivna tryckflaskor med syre och använt dem att fylla patronerna med.
 
Snailman
En lång och en kort stålspik på en grå yta, illustrerar en oväntad skörd från ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En sak som jag ångrar med mitt bygge, är att jag inte sparat på konstiga skruv och spik som dykt upp under byggets gång, här är ett exempel på dagens skörd.

75x2,8 står det på spiklådan.
 
Redigerat:
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
"En sak som jag ångrar med mitt bygge, är att jag inte sparat på konstiga skruv och spik som dykt upp under byggets gång, här är ett exempel på dagens skörd."

Jag såg en gång en skruv som följde med en soffa och som skulle ha monterats längst in-längst bak i hörnet där man bara nådde med fingertopparna och inte såg något, Ägaren till soffan/skruven berättade att han försökt montera länge under långa eder innan han gav upp och tog en ordentlig titt på skruven . Den var rillad , utan stigning. Ingen gängstart.
 
richardtenggren
Det är alltid kul när löst folk på jobbet ska leka med våra 3D-utskrifter, då våra produkter är vänstergängade får de alltid problem ;)
 
Snailman skrev:
[bild]

En sak som jag ångrar med mitt bygge, är att jag inte sparat på konstiga skruv och spik som dykt upp under byggets gång, här är ett exempel på dagens skörd.

75x2,8 står det på spiklådan.
Det kanske skulle ha stått 75 & 2,8...
 
7,5 x 2,8
 
Krilleman
Ekar det i juletider? :wow:
 
Nej, julen handlar inte om ekar - julens träd är granen!
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Apropå spik:

En anka går in i en bar och frågar bartendern: "Har du bröd?"
Bartendern: "Nej."
Ankan: "Har du bröd?"
Bartendern: "Nej."
Ankan: "Har du bröd?"
Bartendern: "Nej, vi har inget bröd"
Ankan: "Har du bröd?"
Bartendern: "Nej vi har inget jävla bröd här!"
Ankan: "Har du bröd?"
Bartendern: "Nej! Är du döv eller? Vi har inget jävla bröd här! Frågar du om jag har bröd en gång till så spikar jag fast din jävla näbb i bardisken din irriterande jävel!"
Ankan: "Har du spik?"
Bartendern: "Nej."
Ankan: "Har du bröd?"
 
  • Gilla
Anonymiserad 138107 och 5 till
  • Laddar…
Gammaldags pepparkvarn som ser ut som del av gamla vapen, hittad i morfars garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
Bob_the_builder och 4 till
  • Laddar…
Är det där sant?
 
heimlaga skrev:
Är det där sant?
Nej, det är inte en pepparkvarn.
 
  • Gilla
DeesL och 2 till
  • Laddar…
Krilleman
En M24 från WW1 & WW2, jösses! :wow:

Är det sant så är det helt otroligt!

Denna variant användes faktiskt också i Sverige!

En M24 handgranat från första och andra världskriget monterad framför en instruktionsaffisch.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Jag menar är det sant att någon verkligen har tagit miste på en handgranat och en pepparkvarn........
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.