Qunaki skrev:
Ja, jag kör oxå med SanDisk nu och, peppar peppar, de har hitills fungerat klockrent.
Och gol, tack för länken till en dator med ssd - vi får se framledes vad det blir. Tyvärr är jag inte riktigt vän med linux, men till sådant här skall man inte köra windows.
Ännu så länge missar man dzVents när man väljer Windows. Annars är det väl bara fördelar med Windows för oss som kan det.
//Henry
 
jag har en PI3 med en Aeotec Z-Stick S2 som har börjat krångla för mig hela tiden
har testat att installera om Domoticz ett antal gånger men det blir bara sämre
nån som kan tipsa mig hur jag ska felsöka ?
kan det kanske vara SD-kortet eller stickan som krånglar
tacksam för lite hjälp på traven
// cazet
 
cazet skrev:
jag har en PI3 med en Aeotec Z-Stick S2 som har börjat krångla för mig hela tiden
har testat att installera om Domoticz ett antal gånger men det blir bara sämre
nån som kan tipsa mig hur jag ska felsöka ?
kan det kanske vara SD-kortet eller stickan som krånglar
tacksam för lite hjälp på traven
// cazet
Hjälper gärna till om jag bara kan? Du skriver lite tunt om statusen.
Har det någonsin fungerat?

När jag började hade uppföljaren till Z-Stick S2 redan kommit och som jag då läste mig till fordrades efterföljaren men jag är inte 100% på det?

Denna har jag och det fungerar bra:
https://www.zwavesverige.se/kontrollenheter/aeon-labs-z-stick-gen-5

//Henry
 
jodå allt har fungerat felfritt sedan jag började med Z-wave/Domoticz i mars i år
jag har väl som mest ca 6 m mellan olika noder , har 9 st av olika fabrikat och jag tror inte att alla dom har börjat krångla samtidigt eller nära varandra i tid
jag har även en RFXCOM installerad men den funkar felfritt men det har väl ingen betydelse för Z-Wave delen

OOPS nu kallar gumman att maten är klar så det blir väl lite vin också så jag får väl stänga butiken för kvällen

//cazet
 
cazet skrev:
jodå allt har fungerat felfritt sedan jag började med Z-wave/Domoticz i mars i år
jag har väl som mest ca 6 m mellan olika noder , har 9 st av olika fabrikat och jag tror inte att alla dom har börjat krångla samtidigt eller nära varandra i tid
jag har även en RFXCOM installerad men den funkar felfritt men det har väl ingen betydelse för Z-Wave delen

OOPS nu kallar gumman att maten är klar så det blir väl lite vin också så jag får väl stänga butiken för kvällen

//cazet
Har du kört reparation av nätverket?
//Henry
 
Hallonpaj-vänner, skulle man inte kunna använda något sånt här?
http://wdlabs.wd.com/products/wd-pidrive-foundation-edition/#flash

Alt köpa en billig usb sticka som man sen använder för att spara alla loggar på samt databasen. Sen hör man ett script som gör en backup på databasen en gång i veckan eller så.

Så borde man komma runt att det blir mkt skrivningar?
 
Om det är Kurera nätverk under nodhantering du menar så har jag testat det utan någon skillnad
// cazet
 
cazet skrev:
jodå allt har fungerat felfritt sedan jag började med Z-wave/Domoticz i mars i år
jag har väl som mest ca 6 m mellan olika noder , har 9 st av olika fabrikat och jag tror inte att alla dom har börjat krångla samtidigt eller nära varandra i tid
jag har även en RFXCOM installerad men den funkar felfritt men det har väl ingen betydelse för Z-Wave delen

OOPS nu kallar gumman att maten är klar så det blir väl lite vin också så jag får väl stänga butiken för kvällen

//cazet
Vilken version kör du? Jag kör den senaste stabila och den fungerar hos mig. Men däremot har två multisensorer lagt av hos mig under senaste månaden. En Aeon och en Fibaro.
//Henry.
 
just nu är den senaste stabila installerad , har även provat beta versionen
Jag märker att stickan slocknar i flera sekunder varje gång jag försöker att tända/släcka nod som jag har kontakt med

//cazet
 
Redigerat:
cazet skrev:
just nu är den senaste stabila installerad , har även provat beta versionen
//cazet
Hur yttrar sig problemen? Missar ibland eller försvinner enheterna från systemet?
//Henry
 
jag tappar kontakten med dom och dom blir röda i namnet
när jag klickar på dom så får jag felmeddelande " Fel vid sändning av kommando. Kontrollera enhet/hårdvara! "

//cazet
 
cazet skrev:
jag tappar kontakten med dom och dom blir röda i namnet
när jag klickar på dom så får jag felmeddelande " Fel vid sändning av kommando. Kontrollera enhet/hårdvara! "

//cazet
De går alltså en tid och lägger sedan av?
Jag har haft något enstaka sådant meddelande men det har räckt med en omstart. Det har nog bara varit vid ett tillfälle.
Det är ju inga billiga prylar men det ligger nära tillhands att misstänka stickan om det är alla enheter som beter sig såhär? Annars borde det vara isolerat till någon/några enheter.
//Henry
 
blir väl att kontakta M.nu där jag har köpt sakerna och begära garantiärende
 
  • Gilla
HenFre
  • Laddar…
Hmm jag har inte haft ett enda ras på mina minneskort, men jag håller rrd och /var/log borta från dem och då håller de i en evighet. Det är oftast skrivningarna till rrd databasen som dödar korten....

/Peter
 
Är det någon här som använder denna dimmer till Domoticz?

Har just installerat en. Den fungerar perfekt manuellt och inkluderades korrekt, som det ser ut. Men den svarar inte på Av/På och dimning.

Några tips?
//Henry
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.