Funderar på att skotta lite snö!
-14, tror att jag avvaktar lite till, men en härlig Horton i alla fall.
Vinterträdgård med snö, nedfallna grenar, täckt cykel och släpvagn, och spår i snön.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ser att ingen tagit undan riset efter pilan som valde at lägga sig i idé innan snön kom, man kan alltid hoppas att bävern hittar högen.
Annars så har jag planer på att måla lite lister, bara planer än så länge.
Mvh från ett kallt och soligt Dalarna.
 
  • Gilla
stefancrs och 2 till
  • Laddar…
En Transit med flak! En av världens bästa byggbilar. Jag hade bakgavellyft på min också, väldigt använbart......
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Jag har mest tittat på, men rörisen har kopplat in all VVS i badrummet. En stor sten från bröstet har släppt :)

Renoverat badrum med öppen installationslucka för rör, kaklade väggar och mörkt golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyligen installerad dusch med tak- och handdusch, reglage och kaklade väggar i badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kulle och 5 till
  • Laddar…
M
Chrissofsweden skrev:
[bild]
Visst är det roligt att man aldrig i sin vildaste fantasi kan komma på vad som döljer sig under alla gamla plankgolv 😂
 
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Hobbyhörnan i förrådet har fått surfmöjligheter. Lite halvtemporär installation. :)
Öppen nätverkskabelanslutningsdosa med oanslutna färgglada kablar på en tapetserad vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Snart dags att röja på skrivbordet så mer än dator och skärm får plats, lär skaffa en ok lödstation, tips mottages tacksamt.
Halvtemporär arbetsplats i förråd med skrivbord, dator och rörig hobbyutrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
FredrikR skrev:
Hobbyhörnan i förrådet har fått surfmöjligheter. Lite halvtemporär installation. :)
[bild]

Snart dags att röja på skrivbordet så mer än dator och skärm får plats, lär skaffa en ok lödstation, tips mottages tacksamt.
[bild]
Vad är det som är temporärt med den installationen 🤔?
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Det finns långt gångna planer på att inhandla en enfacks förhöjningsram samt låta kablarna hamna innan för den innan skalning och kontaktering.
TP kabeln från uttaget till datorn ligger rakt över förrådsgolvet. :)

Jag tänker tom. vara så fräck att jag smäller upp skärmen på väggen för att spara plats på det ännu kaosartade skrivbordet. ;)
 
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Y
uppdaterat mjukvaran i bergvärmepumpen samt såg ett fel i inställningarna
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Flyttat ut fönstren från gamla till nya väggen.

Nyinstallerade fönster och dörr i isolerad vägg med mörkläggningsduk och synlig isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Fyra bilder i collage: eld utomhus, snöig landskap, matlagning på öppen eld, barns hand vid eld.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har inte gjort så mycket som behövs med huset, valde att göra lite viktigare saker..
 
  • Gilla
Marcussjogren och 7 till
  • Laddar…
Hittade en bild på hur köket såg ut när vi köpte huset.
Kök före renovering med fulla hyllor och bord, öppna lådor och en kyl full med magneter och lappar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mera aktuell bild.
Kök efter renovering med vita skåp och bänkskivor, ett mörkt bord, stolar och köksutrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Andra hållet. Gamal bild.
Gammalt kök med vit skåpinredning och en spis, öppna lådor och disk på bänken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Samma hörn men lite annorlunda lösning.
Gammaldags kök med vedspis, vitt kakel, trägolv och skafferi i ett renoverat hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tanken med dessa bilder från samma kök är endast att när ni renoverar, ha inte alldeles för bråttom, det kan få ta tid innan man vet hur man behöver ha en lösning. Vi bodde med det första köket i flera år innan det faktiskt var jag som tröttnade ur på det. Tänk på att renovera kök och våtrum kostar multum om man inte har kunskapen själv, det kan gärna ta tid om man har möjlighet att ta det lugnt, visst ja, jag har börjat måla lite på lister i köket... och förbereder en ny gjutform till en betongskiva.

Mvh P - A
 
  • Gilla
iwe
  • Laddar…
Idag har vi provkastat tvätt i tvättnedkastet. Jag får tacka lorens här på BH för idén. Guld värt 👍👍👍

Badrum med toalett och tvättnedkast, värmeelement på väggen och hygienartiklar på hylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tvättnedkast med öppen lucka och tvättkorgar i ett tvättrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Marcussjogren och 6 till
  • Laddar…
Idag har det ju varit fars dag, då fick jag äran att rensa vattenlås. :x

Jag besparar er bilder :)
 
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Dottern firade farsdag med en riktig långsovning innan lunch, så då passade mamman och pappan att renoveringstapetsera matsalen. Trodde tretexen och de gamla lagren av tapet skulle orsaka några bakslag, men det gick som en dans!

Matsal under renovering med tapetseringsutrustning på bord och golv, väggar halvfärdiga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
D
Ramnemark skrev:
Idag har vi provkastat tvätt i tvättnedkastet. Jag får tacka lorens här på BH för idén. Guld värt 👍👍👍

[bild]

[bild]
vad har du använt bearnaisesåsen till? funkar som fog?
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.