Övervaka hemmet med ny vidvinkelkamera

D-Links nya vidvinkelkamera DCS-2530L med 180-graders synfält i full HD på en vit bakgrund.

D-Links nya vidvinkelkamera DCS-2530L gör att du ser 50 procent mer av rummet du placerar kameran i, vilket innebär att du slipper köpa flera kameror för att täcka upp alla skrymslen och vrår. Övervakningskameran ger dig en 180-gradersvy i full HD.
Med hjälp av D-Links app kan du hela tiden hålla koll på vad som sker i hemmet. Reser du bort kan du även ställa in så att du får en notifiering om någon skulle röra sig framför kameran. Kameran har även mörkerseende, ljuddetektering och inspelningsfunktion.

Totalt värde cirka: 2 000 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du behöver den här kameran.

Fråga: Vilken högsta nätverksstandard stödjer kameran?


1. 802.11n
X. 802.11AC
2. 802.11g

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 18 november

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från D-Link. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar D-Link för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Svar: 802.11n wireless

Motivering: Vi har idag en tidigare variant av D-links kameror som var tänkt att använda i hemmakontoret för att övervaka detta då vi inte är hemma. Problemet är just som nämns ovan att vinkeln är för snäv, vilket gör att det inte fungerar som vi önskar. Skulle vi vinna kan vi använda den äldre modellen till babyrummet som komplement till vår vanliga babymonitor som inte har video.
 
Svar: 802.11n wireless

Med sommarstugan 8 mil bort skulle den spara mycket besvär. Rätt uppsatt i vår lilla gäststuga skulle vi kunna se om träden ramlat över vårat stora hus när höststormarna dragit fram. Det hade sparat mycket bensin och osäkerhet efter höststormarna !
 
Svar: 802.11n wireless
Med den snabba trådlösa överföringen kan vi flytta runt kameran både hemma och på landet. Övervakningen gör att det spelar ingen roll vart vi är. en perfekt combo.
 
Svar : 802.11n

Har också fritidshus ungefär 10 mil bort. Höststormarna oroar mig inte så mycket, men väl objudna gäster och att kanske kunna få en glimt av ett snällt litet spöke som travar runt i huset. just vidvinkeln skulle kunna hjälpa till att fånga spöket, som jag iofs vet vem det är, men en liten skymt hade ju inte varit så dåligt.
 
Svar: 1. 802.11n
Det enda jag saknar med mitt egenmonterade larmsystem är att jag inte ser vad som försiggår hemma om det larmar, så jag har länge funderat på att skaffa en liknande kamera men inte riktigt varit nöjd med de modeller jag har sett. Denna verkar faktiskt riktigt bra.

Kära tomten detta är min önskelista:
------------------------------------------------
1. Full HD 180-Degree Wi-Fi Camera DCS-2530L (om det låter för tekniskt för dig som trots allt är lite till åren komna så hämta nån av nissarna så vet de säkert vad jag snackar om )
2. Se ovan.
3. Se nr 2.
3. Om jag inte får 1,2 eller 3 så kan jag ta ett par tjocksockar som vanligt.

ps. Jag kanske inte längre är något barn men snäll är jag :)
 
Svar: 802.11n wireless
Motivering: då vi snart får tillökning i familjen och bor långt ut på landet med endast 1 permanent granne som är till åldern, så skulle denna kamera kännas som en riktig trygghet för mig och min familj. Kunna övervaka hemmet och avskräcka tjuvar då inbrotten ökar kraftigt. Jag och min fru skulle känna oss lite tryggare.
 
1. 802.11n

Behöver den för att få en komplettera larmfirmans egna dåliga kamera, samt slippa ha så många av Arlo II kameror för att täcka alla ställen man kan bryta sig in i vårt hus.

Känns klart skönare än att behöva mura igen varenda fönster i källaren :)
 
Svar: 1. 802.11n

Efter 12 år tillsammans ska vi äntligen få bygga vårt första riktiga hem!
Från trång lägenhet inne i stan till egenritad villa ute på landet!
Vi kommer samtidigt flytta från tryggheten som våra grannar gett som hållit koll när man inte är hemmavid.
Dessa smarta lösningar från D-Link skulle göra att man alltid känner sig trygg, även utan grannar! (y)
 
murak
Svar: 802.11n

Vi ska åka till Finland i jul och det hade varit toppen att kunna hålla ett vidvinkel-öga på huset medan vi är borta!
 
802.11n
Gud vad bra med denna kamera! Täcker hela storstugan.
Slipper att åka och kolla sommarhuset så att jag inte har någon oinbjuden gäst på besök :)
 
802.11n

Toppenlösning.
Jag eldar med ved och har elpatron inkopplad när jag är bortrest. Perfekt lösning att kunna övervaka så att värmen till huset är OK när jag är bortrest och se att vedeldningen fungerar som den skall när jag är hemma.

Mätarna sitter dessutom i mörker så detta blir en perfekt säkerhetsövervakning.
 
Svar: 802.11n
Den här kameran skulle vara ett perfekt komplement till mitt bygge av smarta hem (z-wave) så man får bättre koll på huset när man inte är hemma😉
 
Rackartekla
Svar: 802 11n

Så bra det hade varit.
Med en kamera hade det kännts tryggare vid utlandsresor men det bästa hade varit att jag skulle kunna se vad mina undulater hittar på när jag inte är hemma.
 
Svar: 802.11n wireless

Eftersom denna kamera täckte ett brett område och hade rörelsedetektion skulle den vara perfekt att ha i hallen. Då skulle jag kunna få notifieringar när barnen kommer och går från huset. Det skulle underlätta min vardag...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.