B
jimmyboy_666 skrev:
Ja kan ju vara så att man måste ha installatörsfirma för att
få koppla till larmcentral. Nån som vet?
Saknar man Push tycker ni eller blir det samma sak med
sms??
Securitas kan du koppla till om du installerat själv, men du får betala om de åker ut, 1500kr tror jag, men larmet är ju bra och falsklarmar aldrig så det är snabbt insparat.

när jag köpte sa larmfirman att om jag installerade själv så gick det bara ha en varianten, men om de gjorde det så gick det få med "fria" utryckningar, men de är inte fria vid falsklarm.. så det kändes inte som nån ide att betala 100kr extra i mån för det..
 
RilleRock
jimmyboy_666 skrev:
Men Pushmail så signalerar väl telefonen för alla mail?
I iPhone anger man push per mailkonto.
Så skapa ett dedikerat konto för SPC.

Funkar klockrent för mig.
 
  • Gilla
jimmyboy_666
  • Laddar…
RilleRock
Boan skrev:
Securitas kan du koppla till om du installerat själv, men du får betala om de åker ut, 1500kr tror jag, men larmet är ju bra och falsklarmar aldrig så det är snabbt insparat.

när jag köpte sa larmfirman att om jag installerade själv så gick det bara ha en varianten, men om de gjorde det så gick det få med "fria" utryckningar, men de är inte fria vid falsklarm.. så det kändes inte som nån ide att betala 100kr extra i mån för det..
Ingenting är fritt eller gratis.
I längden är det myyycket billigare att betala per ryck.
 
Har ett trådbundet larm som jag skall byta till ett Siemens SPC för att kunna köra över fiber. Fick en offert på ny centralapparat (5330), PSU, 2 sektionsenheter och en manöverpanel.
Mtrl + arbete kostar 21000 ex moms eller 26000 ex moms med en GSM modul, känns ganska dyrt??
 
RilleRock
petlin90 skrev:
Har ett trådbundet larm som jag skall byta till ett Siemens SPC för att kunna köra över fiber. Fick en offert på ny centralapparat (5330), PSU, 2 sektionsenheter och en manöverpanel.
Mtrl + arbete kostar 21000 ex moms eller 26000 ex moms med en GSM modul, känns ganska dyrt??
De är där det ligger.
Är du lite teknisk så kan du väl byta själv?
 
Tack för svaret "RilleRock". Jag tyckte det kändes lite dyrt med tanke på att alla deckare och övriga installationen är kvar och offerten endast gällde centralapparaten med kringutrustning.
 
RilleRock skrev:
Ett litet tips till er med fjärrkontroll vad man kan göra förutom det vanliga med hjälp av den "4:e" knappen

[video]https://youtu.be/a6UcYZBj-uA[/video]
RilleRock, jag får felmeddelandet att filmen är privat när jag försöker titta på den. Har du möjlighet att göra den tillgänglig?
 
RilleRock
Kingen99Kingen skrev:
RilleRock, jag får felmeddelandet att filmen är privat när jag försöker titta på den. Har du möjlighet att göra den tillgänglig?
Tror de tog bort den 1:a versionen och lade till en ny samma dag så gå in på Vanderbilt Industries youtubesida och sök istället så hittar du den som funkar.

Ett tips är också att följa dem så missar du inga nyheter.
 
Redigerat:
  • Gilla
Kingen99Kingen
  • Laddar…
RilleRock
Erik Hellgren skrev:
Här är en dropbox-länk med SPC Pro 3.7.2 samt FW-uppdateringar för SPC'n

[länk]

Håll till godo :)
Funkar tyvärr inte, vart med om att om ja skall dela samma dropboxlänk mer än 1 gång så har ja vart tvungen att göra en ny delning från dropbox varje gång.
Har du möjlighet att packa SPC PRO?
Rätt så många filer att ta 1 och 1?
Ja tröttna och hämta hem från Vanderbilt :p
 
RilleRock
Ang installera ny SPC PRO.
Om det står fel lösenord när ni försöker ansluta så ändra lösenordet till siemens.
Det gör ni efter ni startat programmet, högerklicka på er installation och välj redigera.
Lösenordet längst ner skall bytas.
Tryck Spara och försök igen.

Tänk även på att om ni har fler konfigurationer så släng över dem i nya målmappen innan ni tar bort den äldre PRO.
 
RilleRock
Ett tips till er som har en K52X map och vill se om deltillkoppling (skalskydd)
är till i map aktiv eller i vila så gör följande:

Konfiguration>XBUS>Manöverpaneler>Välj aktuell map>Visuella indikeringar
Indikatorer ibockad
Tillkopplingsstatus ibockad

En ikon kommer hädanefter pulsera när deltillkoppling är aktiv annars lyser den fast.

Vill ni även kunna larma på utan att behöva logga in med kod i map

Funktionsknappsläge i vila

Tillkoppling ibockad (Tillkoppling genom att trycka två gånger på funktionsknapp F2)
Deltillkoppling A/B ibockad (Deltillkoppling A/B tryck två gånger på funktionsknapp F3/F4)

Visuella indikeringar
Direkt tillkoppling ibockad
 
RilleRock skrev:
Ett tips till er som har en K52X map och vill se om deltillkoppling (skalskydd)
är till i map aktiv eller i vila så gör följande:
....
Jag experimenterade en del med de där rutorna när jag installerade min 521 i våras och fick det inte riktigt att fungera som jag trodde. Konfigurationen är som beskrivet i inlägget med följande resultat:
Jag har tre områden: huset, garaget och röksensorer. 521an är definierad som att den sitter i huset.
Om något område är deltillkopplat och övriga är antingen olarmade eller deltillkopplade så blinkar en lampa. Om något område är helt tillkopplat så slocknar lampan helt. Texten " annars lyser den fast." har jag inte sett annat än om huset är frånkopplat, då lyser den högraste lampan fast.
 
RilleRock
gunric skrev:
Jag experimenterade en del med de där rutorna när jag installerade min 521 i våras och fick det inte riktigt att fungera som jag trodde. Konfigurationen är som beskrivet i inlägget med följande resultat:
Jag har tre områden: huset, garaget och röksensorer. 521an är definierad som att den sitter i huset.
Om något område är deltillkopplat och övriga är antingen olarmade eller deltillkopplade så blinkar en lampa. Om något område är helt tillkopplat så slocknar lampan helt. Texten " annars lyser den fast." har jag inte sett annat än om huset är frånkopplat, då lyser den högraste lampan fast.
När något annat område är larmat än det map sitter i så är gubben i rutan släckt men nätspänning lyser.
Vid deltillkoppling släcks nätspänning och gubben i rutan pulserar.
Vid tillkoppling av det område map sitter i är båda ikoner släckta.
 
RilleRock
Gunric Vilken fw har du på map?
Jag har iaf senaste och 3.7.2 på CA.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.