Rätt svar: 2

Efter att i snart 7 månader själv byggt ut huset 50m2, (byggtråd på gång) och börjar se slutet närma sig så har jag märkt att täckningen på wifi'n från min gamla tp-linkrouter inte räcker i min nya del. En uppgradering är ju nödvändig då utbyggnadens primära ändamål är vardags/tv/biorum. Det kommer med andra ord vara enheldel modern teknik därinne som förtjänar den bästa uppkopplingen.
 
Svar:2

Vi är en familj som spelar mycket spel online, och för att slippa ra kilometervis med kabel i huset försöker vi i den mån det går att köra trådlöst. Oftast får jag och min sambo dra direkt-kabel genom rummet eftersom det trådlösa sackar med fler än två datorer igång. Och vill lilltösen se en film så är det kört. Sen är orkar ingen av alla dom routrar vi provat att skicka mer än 12mbs (med öppen dörr) ((med stängd dörr 2 mbs)) på en 100 mbs fiberlina till grabben i hans rum, som ligger precis ovanför trappan och routern i hallen vid trappan...
Så vi är i desperat behov en fungerande trådlös lösning....
 
Svar: 2
Wifi till källaren!
Som nybliven pensionär jobbar jag nu på med att få klar den lilla uthyrningslägenheten i källaren! Snart klart...
Vi har fiber i huset men routern orkar inte prata så bra med hela källaren. Det är nog en mellanvägg i betong - hjärtvägg - som bromsar för mycket. Och så klart ska hyresgästen i källaren och alla andra få ha fri tillgång till nätet!
Detta finfina routerpaket ska nog kunna fixa biffen. Mumsfilibabba!
 
Svar:2 Vi har tre våningar i huset och det trådlösa nätverket fungerar hyfsat på en våning. En uppgradering är ytterst angelägen.
 
Svar 2. Motivering: iom vårt husbygge flyttar vi längre från stan och så även från våra arbetsplatser. Det blir då allt viktigare för oss att kunna jobba hemifrån och då behöver vi en stabil uppkoppling till våra olika enheter för att kunna ha såväl videokonferenser som löpande uppgifter som kräver tex mail och serverkontakt.

Vår befintliga router (som är ny!!) dör då och då av outgrundliga anledningar och klarar inte ens av att bibehålla skaplig signalstyrka på den lilla sträckan till köket..
 
Rätt svar: 2

En router som kan göra så att hela familjen kan använda våra enheter samtidigt hade varit jättebra! Då behöver jag inte säga åt ungarna att sluta spela när jag sitter med jobbsaker på kvällen.
 
Svar 2

Vi får äntligen in fiber i huset och behöver ett nätverk som klara av att hålla jämna steg med hela vår teknikintresserade familj!
 
Svar: 2

På måndag installeras vår efterlängtade fiber efter ett år som 4g användare. Nu återstår problemet att leverera bra wifi i hela huset och även till vårt gästhus som ligger 20 meter bort. Här tror jag att det skulle vara perfekt med denna router och den medföljande repeatern. Att den sen har föräldrakontroll och dual band gör den till en perfekt mittpunkt hos en uppkopplad familj med barn.
 
Rätt svar: 2

Vi har nu radiobaserat internet i huset, vilket inte fungerar klockrent, så när erbjudande kom att koppla på fiber tackade vi såklart ja, och fibern kommer att dras in tidigt nästa år. Det betyder dock att vi måste byta företag och den router som vi har nu kommer vi inte att få behålla.

Routern vi har nu täcker inte hela vårat hus som är två plan plus källare, där vardera plan är på 114 kvm. Det är ett gammalt hus som dessutom har två stora murade skorstenar mitt i huset. Om man placerar routern mitt i huset skärmar skorstenarna bort mycket av signalen, om man har routern i ena änden av huset så når den inte till andra änden.

Vi har dessutom 5 barn hemma som fortfarande är lite för små för att använda teknik, men om ett par år så kommer barnen ställa stora krav på nätverket. Därför har vi beslutat att vi måste skaffa en riktigt bra router med en bra repeater för att kunna få ett bra wifi i hela huset som alla barn kan använda utan att bli frustrerade.
 
Rätt svar: 2.

Med ett mediaskåp i tvättstugan som ligger i ena hörnet i huset är det väldigt svårt att få täckning på överallt i huset. Nu väntas en bebis denna vecka oxå, så vore skönt för oss att slippa springa runt när vi får ta emot samtal via Skype. Vem vet det kanske även räcker ut till garaget?
 
Rätt svar: 2

Vi har 4st halvplan i vårt hus med betongväggar, har därför problem med wifi täckningen.
En ny router som täcker plan 3-4 och en extender som täcker plan 1-2 hade varit kanon.
Då kanske barnen slipper skrika att det laggar hela tiden när de kollar på Netflix :)
 
Svar: 2

Motivering: Jag pressar mitt nät till max, och tidigare har trådlöst inte räckt för mig, även om de andra i familjen använder det. Vinner jag den här så ska jag ge den en utmaning att bita i!
 
Svar: 2

Hej,
Vi håller på med en storrenovering vilket tar mer tid och kraft än beräknat. Idag sade jag upp det fasta abonnemanget då det inte kommer att kunna installeras något fast abonnemang än på flera månader. Vi i familjen vill helst ha ett sladdlöst alternativ men i allt byggande kommer detta allt annat än överst på priolistan. Det skulle ju vara himla härligt att få hjälp på traven med den biten.

Allt gott!

Peter
 
Rätt svar 2

Skulle jag vinna en router skulle jag kunna läsa byggahus.se på muggen utan att dra in en kabel!
Inte dumt!
 
Svar 2
Vårat wifi funkar i 50% i huset.
Tyvärr så får man använd 4g i sovrummet på mobilen så att ligga i sängen en söndag med läsplatta och surfa på byggahus kan man glömma.
Fick också en trådlös högtalare men med en instabil wifi så bryts musiken ungefär en gång i varje låt mycket irriterande.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.