Svar 2

Problemet är att antingen räcker vårt wifi till övervåningen där båda spelintresserade grabbarna bor eller ner till verkstaden där jag vill streama musik, beroende på placering av router. Gissa vem som får backa... Det skulle vara underbart att få det i hela huset!
 
Svar 2.
Behöver mer kraft för att hantera 2 stora skorstensstockar i huset samt trossbottnar fyllda med grus, sågspån och kolstybb! Räckvidden är inte bra i huset!!
 
GustavN
Rätt svar: 2

Med ett tegelhus som byggt -69 är de ett rent h*lvete att dra trådade lösningar. Kostar skjortan och tiden till min kära familj försvinner. De nuvarande trådlösa från netgear fungerar som en påse nötter, dvs knappt alls. När bror min kommer och hälsa på så klagar han vart eviga gång på dåligt wifi på bostadsplanet, men i källan där routern står fungerar de hyfsat. Med lite rediga grejer så skulle vi kunna kolla på netflix och annat skoj i hela huset.
 
Svar: 2.

Motivering:
I mars flyttade vi in i ett nybyggt hus som ligger på landet. Vi funderade på hur vi skulle få tillgång till internet då fiber ej är tillgängligt. Vi började med mobiltbredband men då barnen lever på internet sköt kostnaden i höjden, vi hade räkningar på runt 3-6000kr i månaden vilket inte är hållbart.

Jag tog in en offert på kopparkabel för att få ADSL och den landande på 53000kr vilket inte heller var aktuellt. Ungarna tjöt som mistlurar för att jag stöp deras tillgång till mobiltbredband samt att jag sa att jag betalar inte så mycket pengar för ADSL utan att vi väntar på att få fiber i någon gång i framtiden.

Jag kontakta leverantören för kopparkabel och sa att kostnaden är orimlig, vi kom fram till att om jag gör vissa jobb så hamnar vi på 8500kr vilket jag tog. Några dagar efter jag skrivit på kontraktet får vi erbjudande om att få fiber hösten 2017!!

Nu är ADSL igång och ungarna är jätte glada men nu har de börjat tjuta som mistlurar igen då Wifi:n inte räcker bort till "deras" del av huset.

Jag har behov av detta nätverkspaket för att äntligen få alla nöjda och glada samt ett stabilt trådlöst nätverk.
 
Svaret är nummer 2

Jag behöver få fart i mitt gamla stora hus där barnen som hälsar på får sitta trångt i ett rum i ett hörn eller gå ut på altanen - inte att rekommendera nu då det blir vinter och kallt här uppe i Västerbotten. Skulle vara kul att överraska alla med täckning i stora delar av huset och sommartid även utomhus i närmaste omgivningen. Så hoppas och håller tummarna för även vi i glesbygd behöver kontakt med omvärlden!
 
Svar: 2

I lägenheten med dess prång
Åker routern vilse varje gång,
Barnen ylar, -"Det blir lagg!",
(Hunden reser ragg)

Blott nykomling (ej en forumsgud),
Bär jag tacksamhetens enkla skrud,
Åh, så roligt att få vinna,
Linksys-kittets nåd förnimma!
 
Svar 2

Sitter på fiber men med en gammal accesspunkt så går det ändå segt i stora delar av huset. Och grabben behöver bättre ping för att kunna vinna och blir världsbäst på CS så att hans pappa kan sluta jobba :)
 
Svar 2:)
En glad mamma kan hemma jobba så hon får chans att med sina barn spendera mer tid med en router som inte krånglar, det är lycka:)
 
2. Routern kan kommunicera med flera olika enheter samtidigt
 
Svar två.

Med fyra barn (ett till på väg) och två vuxna som alla har iPads, datorer och telefoner att titta på tv och lyssna på musik med börjar vår nuvarande gamla no-name-router att bli ohållbart dålig. Det är ett ständigt gastande från rummen att "nu funkar inte internet" när alla vill titta. Och frustrerande att ständigt få ny reklam i Dplay för att det blivit avbrott gör att vi knappt orkar se Arga snickaren längre...... Bor i nybyggt hus så vi har egentligen inget alternativ till att ha en fungerande router.
 
Svar 2

Vi är låsta till ADSL till sommaren 2018 och bort självklart längst bort på linan med sämsta möjliga hastighet. Källare och entréplan är under renovering men fast i klorna på doldafel-försäkring och reklamation av överlåtelsebesiktning (suck...) - vi bor på 60kvm med 3 barn på vindsvåningen och detta på obestämd tid. Första jacket är i källaren och ger katastrofal mottagning på vindsvåningen. En fungerande wifi-lösning skulle ge oss en fin ljusglimt i höstmörkret.
 
Jag bor just nu i ett kyllager och där har jag helt värdelös täckning eller ingen täckning alls på grund av de aggregat som jobbar gör att hålla bostaden kall. Dessa jobbar på 2,4 Ghz-bandet att istället ha prylar som kan jobba på 5 Ghz-bandet skulle lösa problemet.

Att vinna Linksys prylar skulle göra att en ny värld av möjligheter öppnas.

Mvh Patrik
 
Svar: 2

När jag såg den här rubriken höll jag på att ramla av stolen! Jag bor i en 1,5 plans villa med källare och vind. Jag har nyligen fått fiber installerat och med det köpte jag en dyr router från annat märke som inte alls lever upp till förväntningarna. Jag har mer eller mindre bara täckning på entreplan där routern är inkopplad. Har provat med en billigare repeater på övervåningen men det hjälper inte alls. Nu har jag inte mer pengar att lägga på det här. Jag är i desperat behov av bättre wifi! Hjäääälp!
 
svar 2

det vore skönt att slippa be dottern slutat titta på dokumentärer för att jag ska kunna jobba.
 
Svar:2

Motivering:

Nu när våra fem barn börjar bli lite äldre så inser vi att vårat wifi inte riktigt håller måttet. Vi har försökt placera routern i mitten av huset vilket har resulterat i att wifi inte räcker till barnens rum som är längst bort i huset (vilket såklart är katastrof enligt dom). Så nu är den placerad så att nätverket når alla barns rum, men tyvärr så når den då inte bort till vardagsrummet.
Synd för min sambo och mig, men det är klart lugnast när barnen kommer åt wifi.
Det skulle dock vara fantastiskt om man kunde lösa detta på ett bra sätt och hoppas såklart på det finns någon möjlighet att "vinna" denna värsting.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.