Chrissofsweden skrev:
Före

[bild]


Moment nr. 1 klart. Nästa steg blir att ta upp golvet.
[bild]
Dimmigt idag?

:rolleyes:
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
Marlene eller Per?? :) För mig funkar det på flera apparater.
 
Det funkar inte för oss andra :)
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Kollage av fyra bilder som visar förberedelsearbetet för gjutning av betong med golvvärmerör och armeringsnät.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Börjar blir dags för betong 👍 rörkrökaren lagt golvvärmen idag så jag kunde armera ikväll.
 
  • Gilla
jockeping
  • Laddar…
Ska bygga en vägg i källaren, och vi får sjuk mycket embalagevikre i vårt jobb, normalt styckar jag det i småbitar och eldar i öppna spisen, men idag la jag ner lite jobb med kofoten och har 2"x4" reglar 3-5 meter långa nog för att bygga ett mindre hus, så det ska nog räcka till väggen.

Fyllde även i dom 12 sista säckarna pellets av 4 pallar jag fick hem den 10e januari, det betyder att jag hittills i år haft en kostnad för värme och varmvatten på drygt 8.000:-, om det inte blir svinkallt innan nyår kommer jag elda upp en pall till, och har fått en årskostnad på ca 10.500:-
Tycker inte man kan klaga på det för att värma upp en kåk från 1958 på 170 kvm. Tänk om man haft en välisolerad kåk med värmeåtervinning, då skulle vi snacka ekonomi.
Får rysningar när jag tänker på mitt förra hus, där elräkningarna mitt i vintern kunde ligga på 7000:- per månad.
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
K
Tattat fram modbusslinga till bergvärmepumpen, nu skall man bara lyckas skriva en applikation i C som kan översätta TTL till Modbus.. hmm.. hmm..
 
Budgetrenoveringen av badrummet i lgh är i slutfasen

Renoverat badrum med badkar, duschmunstycke och verktyg på kanten, spegelskåp till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoverat badrum med vit hylla, gråa väggar och badkar, fönster med frostat glas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoverat badrum med vitt handfat, spegelskåp och verktyg på diskbänken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
namor och 3 till
  • Laddar…
Installerat en Unifi Cloud Key för att kunna komma åt controllern till nätverket utan att behöva ha en dator igång.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Har beställt en Zipamini idag. Rejäl rabatt så kunde inte låta bli. Får testa och se om den funkar för mina behov :)
 
Väntade en lastbil med diverse byggmaterial igår. Dök dock aldrig upp. Kommer istället idag någon gång mellan 7-17. Bra tid 😅

Självklart ösregnar de idag med. Igår var de uppehåll. Men gips, isolering, osb mm mm är väl inte vatten känsligt som tur är 😣

Min plan att ha mitt 32kvm stora utbygge färdigt till nyår verkar ha gått i korgen. Men men. De kommer väl ett nytt nyår 😎
 
Fått elen inkopplad i hall och TV-rum igen. Så nu kunde jag röja av skrotupp... tv-rummet så att det ser betydligt trevligare ut.
 
Hinner inte med så mkt hemma :( mkt på jobbet och sen jobbar jag bygger jag mest hos kompisar just nu på kvällar i helger :(

Dax att omprioritera lite.

Sitter dock i just detta nu och skissar lite på utbyggnaden v hallen :)
 
S
Målat ett vattenrör och isolerat värmerör med rörskålar. Det är tajt men det går.
Målat vattenrör och isolerade värmerör med rörskålar installerade i ett trångt utrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S
Och igår monterade jag ett stänkskydd. Inte så högt 😊.

Köksbänk med diskho, kran och nyinstallerat, lågt stänkskydd av kopparrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
S
Skooda skrev:
Nästan 78 ton är utlagt, lika mycket till i morgon:)
Nu är ytan redo för att bli lite mörbultat av en 450kg padda, i morgon :)
 
  • Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.