Köket var också bedrövligt, trist 80-talsstuk som inte alls passar till huset...
 
Galet! Allt är ju bara så fel. Pytteliten tomt och galet pris. Finns det folk som betalar för det där? Tvi!
 
fgo skrev:
[länk]

Gillar verkligen huset, visst är det saker man skulle vilja ändra på. Men helheten är fantastisk.
Nu "slipper" man marken och kan fokusera på huset istället.
Någon som köpt fastigheten bara för att komma åt marken för styckning?

Jag tycker att huset är snyggt, speciellt trappan är smått magisk. Men varför har de lagt plywoodgolv i nedervåningen? Det borde finnas ett plankgolv som på ovanvåningen. Köket tycker jag ser okej ut, men hörnan där kyl/frys står känns lite skum. Tidstypisk renovering är nog rätt benämning.
Kan vara ett klipp eller en "drömkåk".
 
harry73
Skelettet på hästen är speciellt
 
B
Johan Gunverth skrev:
Behöver du en övernattningslägenhet i Stockholms innerstad?

[länk]

[bild]
Denna har varit uppe tidigare i tråden, inlägg #3519 den 20:e Aug. Dock är det så coolt att det är värt att nämnas igen...
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Man blir nyfiken på priset :)
 
K
Ramnemark skrev:
Man blir nyfiken på priset :)
Nu står det "pris saknas" på Hemnet, men när den var uppe tidigare så stod den för 60 mille.
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Det är väl nån kompis till Camilla Läckberg som säljer den.. :rolleyes:
 
ktm250 skrev:
Nu står det "pris saknas" på Hemnet, men när den var uppe tidigare så stod den för 60 mille.
Nu säljs huset efter att tomten har blivit avstyckad.
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
K
Henri skrev:
Nu säljs huset efter att tomten har blivit avstyckad.
Vi skriver om olika objekt nu. Jag skrev priset som var utsatt för lägenheten i Gamla Stan.
 
  • Gilla
tompaah7503 och 1 till
  • Laddar…
Tyckte det var en viss humor i att man skulle styckat av och sålt marken separat på Gamla Stan-bygget.
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Martin_B
Helt fantastiskt hus stilmässigt! Takhöjd på 3,8 meter på BV och 3,5 meter på ÖV. Byggt 1895. Känns som jugendstil med tanke på takhöjd, extremt höga fönster och listverk för att inte nämna exteriören.
Just den här speciella jugendstilen hittar man knappt på Hemnet! Har sett det kanske ett par gånger.

https://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1546823
 
Martin_B
BirgitS skrev:
Nationalromantik brukar man nog oftast kalla den stilen: [länk]
Kan nog vara ja. Nationalromantisk stil är dock en form av jugendstil om jag inte är helt ute och cyklar :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.