https://goo.gl/photos/Ny8fsm8gLc8bM8eCA

Jaha så va det höst....igen!

Jo golv och isolering har blivit gjort under sommaren!
Lilla förrådet längst in är målat och ska börja fyllas vilken dag som helst.
Stora rummet kommer att få panel i taket då frun hittade en leverantör med riktigt bra pris.
Elektrikern kommer så småningom och kopplar lite. Slangar är redan dragna.

Finns lite nya bilder i albumet ovan.
Det går inte fort men det går sakta!
/Magnus
 
Obyggd altan i trä med stolpar och verktyg utspritt, barn på gräsmattan, och pergola i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Att det inte gått så fort kan bero på att den här råkade bli byggd i sommar.
/ Magnus
 
Tjusigt!

Har en fråga angående wifi i garaget, såg att du för några år sen köpte nåt som verkade funka för dig, är det nåt du fortfarande kan rekommendera?

Har i dagsläget ADSL 24mbit i huset, och garaget ligger ca 30m därifrån med diverse trä- och betongväggar imellan.

MVH Jocke
 
Tja. Jag körde dom där pluggarna ett tag men dom är ganska opålitliga på det avståndet (ca 50 m). Detta är ju ganska många år sen så det kanske finns bättre idag. Dock tror jag kvalitén på kablar och kopplingar kan ställa till det.
Har provat i huset med men i vissa uttag funkar det och i andra inte.
OM vi får fiber (vi har ingen kopparkabel kvar) kommer jag att gräva ner kabel ut till garaget.
I dagsläget har jag ett telefonabonnemang med mycket data så jag delar ut den till datorn i garaget.

Magnus
 
Lite kul att uppdatera min gamla tråd.
En del har hänt dom senaste åren men klart blir det aldrig...
Förra året blev det fiber i huset och idag har jag äntligen kopplat in det i garaget med!
När dom grävde ner fibern så passade jag på att lägga med ett 50mm rör som jag nu dragit nätverkskabel i.

Största anledningen att det faktiskt blev av var att en polare hade en sån där stol med ratt över :)
Store sonen spelar mycket bilspel så nu blir det en gaming hörna på loftet!

Detta krävde förstås en storstädning eftersom loftet använts som just loft.

På nerevåningen bor det tre bilar som allt för lite omtanke, dom står i alla fall varmt och torrt!

/Magnus
Person sitter i en vit gungstol framför ett orange skrivbord under snedtaket på ett loft.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
magnusrx7 magnusrx7 skrev:
Lite kul att uppdatera min gamla tråd.
En del har hänt dom senaste åren men klart blir det aldrig...
Förra året blev det fiber i huset och idag har jag äntligen kopplat in det i garaget med!
När dom grävde ner fibern så passade jag på att lägga med ett 50mm rör som jag nu dragit nätverkskabel i.

Största anledningen att det faktiskt blev av var att en polare hade en sån där stol med ratt över :)
Store sonen spelar mycket bilspel så nu blir det en gaming hörna på loftet!

Detta krävde förstås en storstädning eftersom loftet använts som just loft.

På nerevåningen bor det tre bilar som allt för lite omtanke, dom står i alla fall varmt och torrt!

/Magnus
[video] [bild]
Jag petade i tp kabel i PEM slangen som var tänkt för vatten först, men då det blev 4pipig kulvert för vatten och värme blev slangen över. (y):cool:
 
  • Gilla
magnusrx7
  • Laddar…
Så där, spelhörnan invigd!
 
  • Person spelar racingspel med ratt och pedaler framför TV i hörnan av ett rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Immobil och 3 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.