oceanis skrev:
Du vet ju inte vad du själv skriver uppenbart men läs ditt eget inlägg 256.
Eftersom du kommenterade mitt inlägg om att stänga av mekanisk ventilation i ett stort bostadshus som TS bor i och att det visst gick så får man nog anta att det var det du och jag kommenterade.
Jag konstaterar två saker

1. Att det står i klartext i mitt inlägg 256 att jag rekommenderar att plugga ventilerna, samt att det inte står ett ord om att stänga av några fläktar i hela huset.

2. Att du är lika otrevlig som vanligt.

Här är mitt inlägg 256. Läs det gärna till slut!
thomasx skrev:
Det går så klart att stänga även ett mekaniskt system. Det är som sagt bara att plugga ventilerna. Fuktskador påverkar också andra delar av huset 😉
 
oceanis skrev:
Bara en upprepning på vad som sagts av andra tidigare. Så det var inget nytt i ditt inlägg....
Du kanske skulle ha börjat med att läsa första meningen... ... ...

"För att försöka sammanställa det hela lite"
 
thomasx skrev:
Jag konstaterar två saker

1. Att det står i klartext i mitt inlägg 256 att jag rekommenderar att plugga ventilerna, samt att det inte står ett ord om att stänga av några fläktar i hela huset.

2. Att du är lika otrevlig som vanligt.

Här är mitt inlägg 256. Läs det gärna till slut!
Du är ju patetisk så man kan ju bara skratta åt dig....:D :D :D (du är en god skämtare)
 
Fukten är egentligen inte det stora problemet, utan möglet (som visserligen lett till möglet). Tvätta bort möglet med saneringsvätska och börja torka ur. TS behöver inte vara rädd för fukten i sig under tiden den torkar ut om TS gör sig av med möglet. Det mesta svartmögel är ytmögel så det borde vara lugnt.
 
SAWA skrev:
Problemet är att fuktskadan inte är begränsad till bara badrummet. Utan även utanför....
Hur långt utanför då??
 
S SAWA skrev:
Fönstret står öppet och ventilerna får vi inte göra något med. Vi kan INTE leva med mögel, det är farligt och skadligt och ingen merkostnad eller peng kan jämföras med någons hälsa. Golvbrunnen ser enligt rörmokare som var här och tittat att vara orsaken till skadan. De har aldrig bytt ut den och enligt stadgarna är det deras ansvar. Vi har blivit nekade att renovera, vi har blivit nekade alla lösningar som går. En budgetlösning fungerar tyvärr inte då möglet och fuktet måste saneras och torkas ut. Jag trycker inte att det vi ber om är orimligt med tanke på att andra har fått göra det. Det är inte ett problem att förbereda stammen, det har flera rörmokare också konstaterat. Det enda vi har begärt är att de står för sin part. Och vägrar de ska de åtminstone låta oss anlita en annan firma som gör jobbet hos oss.

Ursäkta alla felstavningar. Skriver från min telefon!
Man ska inte leva med mögel. Det ska bort så fort det bara går! Ni får visst sätta in en fläkt, köp en fresh intellivent el. dyligt som reagerar automatiskt när det blir lite fukt! De kostar typ 2000 men det är det värt. De måste kopplas till el. men det gör en elektiker. Jag skulle rivit ut inredningen och även trossbottnen som troligen är skadad vid det här laget! Jag hade betalt pengarna som ni eg. skulle gjort vid köpet- alltså genom prutning på priset Jag skulle sen lagt en vinylmatta. Det finns så enormt mycket snygga vinylmattor nuförtiden. Jag rekomenderar ************** Redigerat av moderator ************* på yrkesfolk. De kan också ta ner betonghöjningen i badrummet så ni kan sätta in en duschkabin!
Vad skulle styrelsen kunna göra mot er om ni gör det här? Stämma er i Tingsrätten? knappast! Tvinga er till att betala högre hyra? Knappast! Den styrelsen kan inte göra något mot er!
 
Redigerat av moderator:
Jag förespråkar iofs inte att "leva med mögel", men faktum är ju att typ varenda bostad i Storbritannien som jag varit i är mögelangripen, och dom lever fortfarande. Man undrar ju om inte riskerna är lite överdrivna?
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
blomknopp blomknopp skrev:
Vad skulle styrelsen kunna göra mot er om ni gör det här? Stämma er i Tingsrätten? knappast! Tvinga er till att betala högre hyra? Knappast! Den styrelsen kan inte göra något mot er!
Jo en styrelse kan begära bostadsrätten förverkad (bostadsrätten säljs då på offentlig auktion), och det vill man inte. Nu är det kanske inte aktuellt för de åtgärder som talas om i inlägget. Men man tar stora risker om man väljer att bryta mot bestämmelser i en bostadsrättsförening.

Att sätta in en fläkt är något du oftast inte får göra i ett flerbostadshus, du riskerar att luften trycks ut i en annan lägenhet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.