Ett litet tillbehör till inca-sågen.
Metalltillbehör till Inca-såg, med mätskala och justeringsvred, på ett dammigt arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
carlbanan och 1 till
  • Laddar…
Snart ska det sågas upp lite stockar!
(Väntar bara på en ny kedja till motorsågen, tydligen var de tvungna att bygga ihop något special för 28" svärd)

Kartong med en Logosol Big Mill Timmerjigg och ett par arbetsvantar på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
erikssonandreas och 2 till
  • Laddar…
pjodden skrev:
Snart ska det sågas upp lite stockar!
(Väntar bara på en ny kedja till motorsågen, tydligen var de tvungna att bygga ihop något special för 28" svärd)

[bild]
Det där är kul! Tar tid dock, så räkna inte med att hinna alltför mycket på en dag ;-)

Jag köpte Bil Mill "linjalen" efter ett år och byggde en liten stocktrappa som jag fäste den i, blev lite smidigare att jobba då.
 
  • Gilla
teed och 1 till
  • Laddar…
jokamp skrev:
Det där är kul! Tar tid dock, så räkna inte med att hinna alltför mycket på en dag ;-)

Jag köpte Bil Mill "linjalen" efter ett år och byggde en liten stocktrappa som jag fäste den i, blev lite smidigare att jobba då.
kan det där fungera?
ser ju verkligen ut att bara vara skräp när man kikar på videon
 
En kund hade skaffat en sån där jigg och sågat två stockar till bräder. Bräderna var ojämna. Jag skulle ha kunnat klyva och tälja fram bräderna med yxa med samma precision. Dessutom hade det tagit oändligt mycket tid att såga bara två ynkliga stockar.

Även om jag bara räknar en nettotimlön på 7 euro i timmen då jag arbetar åt mig själv blir det mycket billigare att köra stockarna till någon av cirkelsågarna i trakten och betala för sågningen.
 
  • Gilla
Frustrator
  • Laddar…
P
Dom där jiggarna är fina, har själv en när vi sågar ute i skogen för något älgpass eller liknande.. annars används en LMpro ramsåg för bräder och plank!

mitt verktygsinköp idag blev en verktygs adventskalender ala wera 2016 :)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Mer säker till sågarna...
Två klingor för såg: en större klinga för längdsnitt och en mindre för spårning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Och när allt är söndersågat behöver det limmas..
Fyra gröna golvklämmor i ett rörigt garage som förberedelse för limning av ett projekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Bosch tigersåg på en verktygslåda, placerad på ett arbetsbord i ett verktygsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

När man nu har det mesta i Bosch serien kunde jag inte motstå denna.
 
  • Gilla
boschkenta och 6 till
  • Laddar…
Gjorde en större investering: kniv för 25 kr (kolstål så klart), två pennor och en tumstock (det var tumstocken jag behövde). Det fanns en s.k. Contactmeter också, dvs en meterstock med invändig gradering (den utfällda), i stället för "utvändig" gradering som väl är vanligast. Jag har inte provat Contactmeter tidigare men den vanliga tumstocken blir ibland fel när skalan på den hoppfällda stocken hamnar långt från arbetsstycket. Jag är dock inte helt överens med Contactmetern, än. (det är väl 50/50 jag använder tumstock/talmeter på tal om det)
Kolstålskniv, två röda pennor och en utfälld Contactmeter med invändig gradering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
En liten lövblås:)
Bärbar Husqvarna lövblås på ett stenbelagt garagegolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Husqvarna fan ser jag :)
 
Skärbräda med Festool-tema och kniv med grönt handtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Festool skärbräda måste ju klassas som verktyg... !?
 
  • Gilla
Otsef och 3 till
  • Laddar…
danne_88 skrev:
[bild]
När man nu har det mesta i Bosch serien kunde jag inte motstå denna.
Jag har också denna. River inte så mycket så den funkar fint till det för mig men oj vilken trevlig kompis det är att ha i trädgården 😃
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.