Vi har haft fiber i 8 år nu, men routern är 8 år den med. Kör jag med kabel till datorn så har jag nästan 100/100 (90/80 i alla fall) i hastighet. Men eftersom jag vill slippa kablar överallt (och inte kan koppla kabel till telefonen) så kör jag trådlöst. Det är helt värdelöst. Maxar oftast runt 5 i vardagsrummet (om man sitter på rätt plats i soffan). I sovrummet får man hålla telefonen över huvudet, lite till vänster, lutad 15 grader till höger för att få så pass bra täckning att youtube inte skall buffra HELA tiden.
Sen att vi har 2 datorer, 2 xboxar och 3 telefoner/surfplattor som drar bandbredd underlätter absolut inte...
 
Svar X
Denna router hade kunnat bespara mig en del huvudvärk, vinner ja denna så lovar ja att begrava Telias router i trädgårdslandet, funkar i bästa fall som gödsel till potatisen.
 
T
Svar X.
Hade vart så perfekt tajming nu när de håller på å gräver ner fiber till vårt nyss köpta hus att med denna rauter få klockren täckning i hela huset :)
 
Svar: X
Min nuvarande router får man tvångsköra för att den ska fungera:
Inget nät->manuell avstängning av router (koppla ur nätkabeln)->vänta........->sen köra ett tag.
Efter ett tag, dags att upprepa ovanstående process.

Svettigt när frugan ska kolla sina serier samtidigt som grabben ska kolla nåt barnprogram på plattan, då skriks det i kör att "DET FUNKAR INTE!!!".
 
Svar: X

För ökad trivsel och husfrid borde en sådan manick göra susen!
 
Svar: X

Med den här supersnabba manicken är jag säker på att den uppkopplade tiden kommer att bli mer avkopplande. Det snurrande hjulet i mitten av datorskärmen, i väntan på signaler, kommer att bli ett minne blott.
 
Svar X.

Den är så snygg så att man kan till och med ha den på matsalsbordet och sen har jag ju två barn samt en fru som är missbrukare av youtube och streaming och då är det mig dom skriker på när det laggar, typ, "Paaaaappa! Det går långsamt på paddan, igen!!!" eller "Men va är det här för skräp?! Jag kan ju inte titta samtidigt som N....!!!"
Det är alltså mitt fel och då kanske Archern kan låta mig få snickra i fred.
 
Svar: X

Motivering:
Blev så otroligt besvikna på kapaciteten på den router som fiberleverantören tillhandahöll som inte klarar av att leverera i närheten av de 100Mbit som den fasta anslutningen har. Dessutom kräver vårt med dess komplicerade form en kraftfull Router med bra räckvidd så att vi kan njuta av spotify även ute på altanen.
 
D09
Svar X

Hade varit ett bra verktyg till förhoppningsvis kommande fiber och IP kameror :)

Den som är mest trådlös när den dör vinner ✌️
 
Svart: X

Fick min fiber inkopplad igår efter lång väntan. Givetvis funkade inte min gamla 4G-router till fibern så det måste köpas en ny. Eller kanske vinna en?
Har dessutom stort behov av en riktigt grym router med många antenner eftersom vi har mellanbjälklag av lättbetong.
 
Svar X: Mamsen har flyttat ut till sommarstugan på heltid och måste lära sig tekniken & kommunicera med sin son. Röksignalerna når inte riktigt fram beroende på vindriktning :cool:
 
Svar: X. Håller på bygga ett stort hus, så vi skulle ha haft en router med grym hastighet och räckvidd! Att den är grymt snygg är också ett stort plus!
 
Svar: X, Tvåkärnig 1 GHz

Skulle verkligen behöva en ny router, min gamla router är så gammal att katten blir självlysande när han går förbi den.
 
Svar: X

Ja, inget fiber har vi än, och barnen klagar på segt internet jämt. Med en sån här värsting så kanske hungern efter hastigheter skulle stillas en aning i väntan på bättre uppkoppling. För vad vore inte bättre än att alla i huset kan använda sig av wifi samtidigt...
 
Svar: X
Flyttade nyligen till hus. Wifi fungerar överallt förutom i sängen, mot sänggaveln. Så om man ska småsurfa lite innan man somnar får man resa sig lite och sträcka ner telefonen/datorn mot fötterna så den får bättre teckning och orkar ladda tyngre sidor :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.