Jag är mitt uppe i ett bygge av ett spa. Eftersom tiden går åt till att bygga och jag inte är så aktiv här börjar jag med lite frågor om vad ni tror.
Bilden visar min egenhändigt gjorda kulver till det tänkta spa eftersom jag vill värma med min värmepump som har överkapacitet i nuläget. Dom två rören i mitten kommer att vara in och ut från badet till en plattvärmeväxlare.
Vad tror ni får jag mycket förluster? ca 0,5m ner och 10 m lång är den.
Egenbyggd kulvert med isolering och flera rör i marken för ett spa-projekt, delvis täckt av en blå skiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Egenhändigt skapad kulvert för spa med två rör och skumisolering i en utgrävd gräns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tomas
 
Kan även lägga några bilder på bygget
Byggkonstruktion med nylagt betongfundament och trästomme för ett inglasat uterum under uppbyggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Underkonstruktion av inglasat byggprojekt med betonggrunder och installationsrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trästomme till en byggnad under konstruktion med öppna väggpartier, planerad för inglasning, i en lantlig miljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det blir helt inglasat i tre väderstreck och en bakvägg som är täckt. Glasen är samma som man sätter i ett hus så det blir ett vinterbad också :)
 
Redigerat:
  • Gilla
FrökenTina och 1 till
  • Laddar…
Riktigt snyggt och grym idé!
 
Hur stort blir huset?
 
Lostmoose skrev:
Hur stort blir huset?
Om det är mig ni menade blir det 3m brett och 4m långt. Men bakom den bakre väggen blir det ytterligare ca 1.3m där den ena halvan ska bli dusch och den andra maskinrum för spa badet.
 
Inga fler byggbilder, Tomas?

Edit: Såg nu att kommer med en tråd när det är färdigbyggt. Ser fram emot tråden men du får gärna posta lite innan eller påbörja tråden före det är färdigbyggt.

Är själv lite inne på att göra något eget.
 
Redigerat:
Tyvärr inga roliga bilder ännu😜
 
Belysning i innertaket.
Svårt med bilder på belysning men det blev effektfullt med släpljus ut på limträbalkarna.


Inbyggda taklampor med släpljus längs limträbalkar i ett innertak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nästan färdigställd glasveranda med trästomme under vintern.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Byggarbetsplats på kvällen med belysning och synliga träbjälkar i en pågående utbyggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det börjar ta sig ;)
 
  • Gilla
Johan Olsson
  • Laddar…
Baljan byggs parallellt. Hyfsat stor.

Stor badkarskonstruktion i verkstad med en person som står bredvid för jämförelse av storlek.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Stor badbalja under konstruktion med rör och elektriska komponenter, omgiven av verktyg och material.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
corre och 1 till
  • Laddar…
Ett tips, skapa en egen tråd om detta istället för att kapa trådskaparens. 👍🏻
 
Mer bilder kommer allteftersom jag jobba på. Hoppas man snart kan lyfta in spa in i byggnaden så man kan fylla på vatten och kolla att det är tätt :)
 
Var har du köpt baljan?
 
Nyinstallerat hörnbadkar med synliga rör och isolering i ett renoveringsobjekt med utsikt över vinterlandskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och där kom tunnan in i rätt läge :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.