Git o Lars Lindström skrev:
Jadå, en utvärdering kan du få redan nu, men först så måste jag nog tala om hur jag byggt upp ljudsystemet, från en dator i ett annat rum i huset har vi dragit VP-rör med förlängningskabel till ett av högskåpen i badrummet, se bild, sedan går VP-röret vidare till takhögtalarna.
I högskåpet har vi satt Logitech Z-3e högtalarsystem, kostar ca:750:- på Kjell &Co, vi klippte bort original högtalarna och ersatte dessa med takhögtalarna kvar blev det en bashögtalare med sladdanluten fjärrkontroll (på och av samt volymkontroll).
Nu kan vi efter som vi har bredband, lyssna på radio med perfekt ljud, sätta på en skön cd, eller lyssna på mp3 låtar, men det går även bra att koppla en mp3-spelare direkt till högtalarsystemet, för att till exempel lyssna på en mp3-bok (det provade jag idag).

Nu till utvärderingen: kanon nöjd, ett helt underbart ljud.


// Git o Lars
Låter ändå som en billig lösning, eller så är det jag som helt enkelt får ändra mig uppfattning vad gäller kostnad för högtalarsystem :p

Kjell & Co? Vart finns de?

 
Gutte skrev:
www.kjell.com   ;)
Passa på att titta på deras takhögtalare artnr 26351, vi såg dem efter vi tagit hål i vårat tak, vet ej om det tål fukt, men snygga (och billiga) är de.

// Git o Lars
 
Idag ha vi hjälpt elektrikern, vet ni vem som dragit trådarna i taket? jajamen, mannen i huset, nu är det inte så mycket kvar med det elektriska att göra, imorgon ska vi (med tillåtelse av elektrikern) koppla belysningen i högskåp och montera spottarna i taket, resten är klart.

// Git o Lars
 
  • El_3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Och så här blev "manöverpanelen" tycker nog att vi fick till det ganska bra iallafall.
Översta brytaren går till ångduschen.
Tvåan är en dubbelbrytare där den vänstra är on/off till den fuktstyrda paxfläkten, den högra ger en impuls till fläkten så den går igång i 5 min.
Trean är termostaten till golvvärmen.
Fyran är till belysningen i högskåpen.
Feman är en dimmer till spottar i duschen.
Sexan är också en dimmer den går till spottarna vid handfatet.
Den sjunde och sista har dimmer och går till alla spottar i taket.
De två nedersta (sexan och den sjunde) går även över en vanlig bubbel strömbrytare och är då meningen att användas vid toabesök.

// Git o Lars

 
  • El_4.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Spotarna är monterade och det fungerar ;), nu ska vi bara trycka upp lampan och rikta spottarna så ljusbilden hamnar snyggt.

// Git o Lars
 
  • El_5.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Och så här fint lyser det runt spegeln.

// Git o Lars
 
  • El_6.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Och här kommer ett bildbevis på att duschens fyra spottar är inkopplade.

// Git o Lars
 
  • El_7.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
mmm,ser bra ut.

TyraMyra
 
Här blir man både imponerad och inspirerad..
Man kanske får komma o kolla över en kopp kaffe..
Bor i Våxtorp, så det är inte så långt :)

Bygger själv kök nu.. och ska renovera badrummet efter nyår

//Miicke

 
TyraMyra skrev:
mmm,ser bra ut.

TyraMyra
Tackar för det TyraMyra!

// Git o Lars
 
Miicke skrev:
Här blir man både imponerad och inspirerad..
Man kanske får komma o kolla över en kopp kaffe..
Bor i Våxtorp, så det är inte så långt :)

Bygger själv kök nu.. och ska renovera badrummet efter nyår

//Miicke
Roligt att du/ni gillar det vi åstadkommit, så klart du/ni får komma över på en kopp kaffe och kika, men det får bli när allt är klart, tänker då på duschen som fortfarande saknar framsidan.


// Git o Lars
 
Spottarna på plats, det blev inte så mycket riktande av spottarna, det blev bäst med rak neråt riktat ljus.


// Git o Lars
 
  • El_8.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lasse fixare har varit i farten och kopplat, se så fint det lyser när vi trycker på fyrans knapp :cool:

// Git o Lars
 
  • El_9.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ny erfarenhet! ett beslag till toarulle- toaborste hållare, fästes på kakel utan att behöva borra, TigerFix.

// Git o Lars
 
  • Tillbehr_1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.