D09
Illustration av en person som ser ned på en smartphone med en figur av Pikachu på axeln.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Jag o grabben sitter med Xbox one nu så vi är inte ett dugg bättre ;)
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
galento skrev:
Ja det är ju illa,men att "spy hat" är väl ingen som gjort här.Att ha lite olika åsikter är en sak men att anse detta som att spy hat är ju ovanligt korkat.
Det är nysvenska.

Att inte tycka exakt likadant som jag = hata.
 
galento
andersmc skrev:
Det är nysvenska.

Att inte tycka exakt likadant som jag = hata.
Isåfall måste det ju finnas extremt mycket hat överallt.Förknippar ordet hat med nåt annat.
 
Snailman
galento skrev:
Isåfall måste det ju finnas extremt mycket hat överallt.Förknippar ordet hat med nåt annat.
Du läser inte aftonbladet så ofta förstår jag :), tänker mest på ordet näthat, som där används för från aftonbladet avvikande åsikter
 
galento
Nej,läser sällan tidningar på nätet.Är less på all reklam och dylikt.
 
  • Gilla
Snailman
  • Laddar…
S
andersmc skrev:
Det är nysvenska.

Att inte tycka exakt likadant som jag = hata.
Absolut inte. Det jag syftade på var hans behov av att klanka ner på de personer som spelar spelet.
Han får hata spelet hur mycket han vill, men när han klankar ner på människorna som finner nöje i det känns det som att det börjar gå får långt. Jag skulle aldrig få mig för att sitta o klaga på alla vuxna män/kvinnor som springer runt och jagar en boll. Vi finner intresse i olika saker.
 
galento skrev:
Måste man som vuxen använda en sådan sak för att aktivera sej så är det nog väldigt illa.
Det finns massa av fåniga anledningar som folk tar till för att ge sig ut å röra lite på sig:

Fotboll - Massa människor springer runt å jagar en boll på en gräsplan, för att försöka sparka in den i ett mål (Där dessutom en person står i vägen och försöker fånga bollen).
Utförsåkning - Du låter en maskin dra/lyfta dig upp för ett berg, där man sen innan oftast plattat till snön så att du kan ta dig ner till maskinen som lyfter upp dig på berget igen.
Brottning - Ta på dig en tight dräkt, å försök välta omkull en annan person i lika tight dräkt.
Tävlingsdans - Rör kroppen i takt till musik i ett väldigt speciellt mönster. (Detta ska dock inte jämföras med vanlig dans där de ofta är parning/reproduktion som är målet)
Golf - Gå runt på en löjligt välklippt gräsmatta, försök få en liten bucklig boll i ett hål flera hundra meter bort genom att använda en lång pinne med en snordyr titanklump på.
Gymnastik - Spring runt på en stor matta och gör blandade småhopp och kullerbyttor
Backhoppning - Här gäller de att inte bara försöka hoppa så långt som möjligt, utan även att göra det snyggt

Jag skulle nog ändå vilja påstå att Pokémon Go inte är speciellt mycket konstigare än ovanstående aktiviteter.
 
  • Gilla
D09 och 3 till
  • Laddar…
galento
mikael_thn skrev:
Jag skulle nog ändå vilja påstå att Pokémon Go inte är speciellt mycket konstigare än ovanstående aktiviteter.
I de exempel du nämner så sker ju detta inte i trafiken där andra ovetande finns
och man är ju medvetna om skaderiskerna.Men det är ju inte medtrafikanter som
kanske riskerar en whiplash p.g.a att personer kollar mer på mobilen än trafiken.

TS skrev ju själv i ett inlägg att han var nära att köras över av en lastbil och
misstänkte att föraren spelade.

Ett annat exempel var ju kille som kollade i telefonen och bröt axeln.Jag bryr mej
naturligvis inte om folk vill titta på tecknade gubbar i en mobiltelefon men tycker
inte det passar ihop med trafiken och speciellt inte om man framför ett fordon.
 
Men det är väl inte direkt nåt unikt för Pokemon Go?

Varje morgon när jag åker till jobbet så ser jag en snubbe som går samma väg som jag som går och läser dagens Metro medans han går (på en kombinerad gång/cykelbana).

Och vi har ju faktiskt redan en lag om att använda mobil eller GPS medans man kör, den lagen tillkom innan Pokemon Go fanns.

Pokemon Go är en fluga just nu, precis som t.ex. Angry Birds eller Candy Crush Saga var förut. I början spelar "alla", men sen kommer det lugna ner sig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.