Jag tycker hålen fyller en viktig estetisk funktion. Det hade sett väldigt platt och tråkigt ut, utan hålen.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 2 till
  • Laddar…
Hemmagjord MDF och ekinspirerad vinhylla under arbete utomhus, bredvid arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hemmagjord vinhylla av MDF och ek inpassad mellan köksskåp och vägg med flaskor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vinhylla av MDF och ek.. Inte 100% nöjd men tillräckligt, bättre än det hålet vi hade tidigare mellan skåp och vägg.
 
  • Gilla
Krokkodriljo och 5 till
  • Laddar…
M
Christoffer85 skrev:
Hålen kan man sätta dogs i så sakerna inte halkar omkring. (y)
Hotdogs?! :D
 
Ramat in entrén med Cederträ. Har tyvärr inte fått igång elen ännu, för det ska bli intressant att se hur det gör gör sig på kvällen när det är belyst. :)
Entrédörr inramad med cederträ, avstängda vägglampor och krukväxter vid sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
jacobsnickrar och 14 till
  • Laddar…
Rickard01 skrev:
Ramat in entrén med Cederträ. Har tyvärr inte fått igång elen ännu, för det ska bli intressant att se hur det gör gör sig på kvällen när det är belyst. :)
[bild]
Kostnad löpmeter?
 
Ca 100kr/lpm
 
Rickard01 skrev:
Ca 100kr/lpm
Jösses...men snyggt var det!
 
Rickard01 skrev:
Ramat in entrén med Cederträ. Har tyvärr inte fått igång elen ännu, för det ska bli intressant att se hur det gör gör sig på kvällen när det är belyst. :)
[bild]
Måste krypa in mycket fukt under den dörren
 
Nej det gör det inte. Stenen är enbart för att få upp dörren i höjd. Det är gjuten platta under. Det är även tätet samt att det är en stor balkong över dörren, så det kommer väldigt sällan vatten på dörren ens. Det kommer snart monteras en täckplåt i dörrens nedre kant.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Har äntligen byggt färdigt ett köksbord. Inspirationen för designen kommer från ett av Ikeas matbord.

Bordet är tillverkat i björk med Osmo dekorwax och hårdvaxolja som finish och mäter 200x90cm

Jag hade tänkt att bygga stommen utan de sneda ribborna med det blev alldeles för gängligt, så fick improvisera och sätta dit dom. Gjorde en otrolig skillnad.

Hembyggt köksbord i björk med sneda ribbor för stabilitet, behandlat med dekorwax och hårdvaxolja.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hemmagjort köksbord i björk med sneda stödribbor, behandlat med dekorwax och hårdvaxolja.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Chargerman och 20 till
  • Laddar…
Snyggt bord och bra finish på finishen(y)
 
  • Gilla
erikssonandreas
  • Laddar…
Ännu ett skärbräde i tråden. Inte så originell design, men gjort på lönn och ask som växt i närheten där jag bor.

Handgjort skärbräde i schackrutigt mönster av lönn och ask, med morötter och kniv på.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Chargerman och 14 till
  • Laddar…
bjoar564 skrev:
Ännu ett skärbräde i tråden. Inte så originell design, men gjort på lönn och ask som växt i närheten där jag bor.

[bild]
Snygg skärbräda, men är det lönnen som är sådär mörk? Ser mer ut som Alm eller Ek tycker jag.
 
  • Gilla
J-stedt
  • Laddar…
Tack. Nej, det mörka är kärnveden från asken, och det ljusa är lönn. Sen är skärbrädet behandlat med bivax nersmält i paraffinolja, och då blev även lönnen ganska mycket mörkare.
 
  • Gilla
J-stedt
  • Laddar…
Får ta och slänga upp lite skryt här då :)

Handgjort skrivbord i valnöt och lönn med sladdgenomföring och svart kontorsstol.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bord i valnöt och lönn (ej helt klart :))

Detaljbilder av hantverksmässigt tillverkat bord i lönn och valnöt med synliga sammanfogningar och sladdgenomföring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite detaljbilder, lärde mig att knyta borst å till sladdgenomföringen :)

Hantverksmässigt bord i valnöt och lönn med genomtänkta detaljer och skarvteknik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kanske inte möbelsnickeri men va f-n.. drar upp denna å

Detailjbild av handgjord stege i ljus trä, med synlig träkonstruktion och infällda trädetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Stege i lönn och ask

Pja, får väl fylla på med lit mer om intresse finns. Kan en lägga upp annat än just möbler å?
 
  • Gilla
Hep och 43 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.