Var på loppis går du i Skåne ? Har varit några gånger på bakluckeloppis i Lund men aldrig hittat något
 
Var faktiskt där detta köptes. Brukar vara där en gång per vecka. Är sällan man hittar så här mycket.
 
  • Gilla
Fredrik.engdahl
  • Laddar…
Äsch, passerade där ca 30 min innan ditt inlägg och tänkte att jag borde stanna till och kolla någon gång. Men då var det antagligen redan försent för idag...
 
Jag körde också förbi och såg att det var lite fler bilar än tidigare jag varit där.

Ingen annan som har några tips på bra verktygs loppisar?
 
trattalask
Jag har hittat en del på bakluckeloppisen i Kyrkheddinge. Har loppis en gång i månaden. Har inte varit där i år dock.
 
Riktigt nöjd med min lilla GEX 125-1 AE slipmaskin efter att ha använt den, slipade bl.a. en skärbräda i ändträ (upp till 150) och resultatet blev mkt bättre än med min gamla Festool RTS 400. Festoolen har ingen cirkulär rotation så avverkningen är mycket, mycket slöare och börjar man ta i med kraft så blir det enkelt fula slipmärken. RTS-en borde väl egentligen bara användas med kornighet 400 och ovanför skulle jag tro.

Körde boschen utan dammsugare och den inbyggda dammuppsamlingen funkade riktigt bra.
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Idag fick jag in mina två nya hyvlar i snickarboden och kunde provköra. (Hammer A3-31 och en Logosol SH410)

Allt fungerade perfekt utan minsta krångel!

Industriell träbearbetningsmaskin, möjligtvis en tjocklekshyvel, i rörig verkstad. Grå, röd accent, kontrollpanel, ofokuserad bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Logosol SH410 snickarhyvel installerad i en snickarbod, redo för träbearbetningsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och i morgon skall jag hämta mitt första paket med Festool verktyg sms idag att paketet är framme från tyskland!
 
  • Gilla
leby och 5 till
  • Laddar…
screamin-daemon skrev:
Absolut. Hojta till om du vill att jag ska testa något specifikt.
Jag står och velar mellan den där sticksåg och den andra som har i 18V serien. Vad är fördelen med T-designen? :)
 
Kunde inte motstå att köpa på dagens loppis (10kr). Mest för att lådan var original, har kanske inte så stort behov idag....
Men det kan vara bra att ha :)
Gammal Irwin borr i originalförpackningen med märkningar och patentinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Eld och 7 till
  • Laddar…
Chrissofsweden skrev:
Jag står och velar mellan den där sticksåg och den andra som har i 18V serien. Vad är fördelen med T-designen? :)
Limpa vs handväska :)

Fördelen med limpan är att det går att såga underifrån, dvs. man har helt fri sikt samt att snittet blir så rent och splitterfritt som möjligt (på ovansidan). Jag tycker även att man har bättre kontroll iom. att handen är närmare bladet.
Tycker även att det är lättare att såga ex. parkettgolv med en limpa. Ett fast grepp om golvbiten och sedan såga underifrån känns mycket mer stabilt än den lite vingliga och höga handväskvarianten.

Fördelen med handväskan är att du har reglerbart varvtal i avtryckaren (som går att låsa) och att du när som helst kan stoppa sågen. Givetvis går det att såga underifrån med denna, men den är betydligt klumpigare och det är lätt hänt att man kommer åt avtryckaren.
 
richardtenggren
Jag har en handväska (DCS331) och pappa har en äldre Atlas Copco limpa, varför dom nu gjort sticksågar( den är inte tokgammal, kanske 10 år). Måste ju säga att jag föredrar limpan, även om det finns blad som gör att man inte behöver såga underifrån för att få bra snitt, men tyngdpunkten blir lägre och den blir mer lättare att kontrollera och precisionssåga med. En nackdel med batteri är ju att du inte kan använda autostart på dammsugaren, så jag tänkte slå till på en med sladd och av limpmodell snart.
 
Chrissofsweden skrev:
Jag står och velar mellan den där sticksåg och den andra som har i 18V serien. Vad är fördelen med T-designen? :)
3 olika limpmodeller här hemma.
Skulle inte ens komma på tanken att en ev. 4:e skulle bli annat än just, limpa :)
 
Efter en lång och gedigen research så fick det bli denna förväntade arbetshäst... en DeWalt DCD796P2.

DeWalt DCD796P2 borrskruvdragare i väska med batterier och laddare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Anna1984 skrev:
Har införskaffat en slangvinda på 18m för tryckluft. En jäkla uppgradering från att manuellt hålla på att linda upp slang varje gång


[bild]

Har även införskaffat lite bra att ha grejer. Ett quick close skruvstäd från Stanley, en Makita bitssats med bla lite insexsbits som jag saknade tidigare. En Bacho polygrip 8225 samt en kabelskotång och en kraftavbitare från Knipex.


[bild]
Var köpte du slangvindan?

//AA
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.