Skulle göra massor med fasaden på huset. Kom hem från jobbet och somnade direkt, vaknade 18:30 :confused:
Imorgon prövar vi igen ;)
 
  • Gilla
Skooda och 4 till
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Skulle göra massor med fasaden på huset. Kom hem från jobbet och somnade direkt, vaknade 18:30 :confused:
Imorgon prövar vi igen ;)
Har också upptäckt att jobbet har en mycket negativ inverkan på alla roliga/nödvändiga projekt. Nåt för facket?
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Kjell_G skrev:
Har också upptäckt att jobbet har en mycket negativ inverkan på alla roliga/nödvändiga projekt. Nåt för facket?
Man borde få betalt för den tiden man inte kan lägga på huset, hustillägg?

Man blir lite extra mosig i denna värmen och tanken på att alla andra har semester :/
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
...
Man blir lite extra mosig i denna värmen och tanken på att alla andra har semester :/
Måste vara jobbigt att tänka på att vissa har semester 365 dagar om året (366 på skottår) :)
 
  • Gilla
Kjell_G och 2 till
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Skulle göra massor med fasaden på huset. Kom hem från jobbet och somnade direkt, vaknade 18:30 :confused:
Imorgon prövar vi igen ;)
Dags för semester så du kan jobba lite?
 
KnockOnWood skrev:
Måste vara jobbigt att tänka på att vissa har semester 365 dagar om året (366 på skottår) :)
Ja, jag blir stressad bara av tanken ;)
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Hälften av golvvärmeslangen är utrullad. Det går så mycket lättare när man är två personer och när rummet är lite större så man slipper slå i varandra hela tiden. Imorgon fylls systemet igen och provtrycks. 7.30 på fredag gjuts det!!
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
stefancrs skrev:
Dags för semester så du kan jobba lite?
Blir bara en vecka, men då ska det byggas 👍🍻😵
 
  • Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
Har monterat dit den fyrkantshylsa på toalettdörrens roddarpinne som behövdes. Puh....i denna värmen!
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Noseone skrev:
Grävt för flaggstång, ont i fingrarna. Man når ju inte ner i gropen annat än med handen för att skopa upp jord.

Någon som vet om det är ok att gjuta fundamentet i omgångar?
Fick tipset härom dagen; Att använda grovdamsugare för att få upp det. Självklart efter att jag hade grävt klart. Beror så klart också på om det är lera eller något mer poröst. Det mesta var tack och lov svårt att få av från spaden, brukar ju vara tvärt om.
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Grovdammsugare är en bra lösning. När jag borrade 20mm hål för plintar i en betongklack (25cm djupt) så tejpade jag fast ett 16mm elrör på dammsugaren och kunde suga rent hålen 👍
 
D09 skrev:
...
[bild]
En sak jag inte riktigt förstår är varför du, som är en äkta Kålle i själ och hjärta,
sitter och sörplar Norrlands Guld!

Är du helt husvill (eller har samiskt blod i ådrorna)?

Här nere är det mest Sort Guld (Carlsberg), eller Bjørne Bryg (Harboe),
eller som det heter internationellt, Bear Beer som gäller :)

Skål! Nu är det ju Lillelördag, eller Piglördag som vissa säger.
 
  • Gilla
Skooda och 2 till
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
En sak jag inte riktigt förstår är varför du, som är en äkta Kålle i själ och hjärta,
sitter och sörplar Norrlands Guld!

Är du helt husvill (eller har samiskt blod i ådrorna)?

Här nere är det mest Sort Guld (Carlsberg), eller Bjørne Bryg (Harboe),
eller som det heter internationellt, Bear Beer som gäller :)

Skål! Nu är det ju Lillelördag, eller Piglördag som vissa säger.
Du borde ha en Stigbergets eller West Coast i din närhet (y)
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Grovdammsugare är en bra lösning. När jag borrade 20mm hål för plintar i en betongklack (25cm djupt) så tejpade jag fast ett 16mm elrör på dammsugaren och kunde suga rent hålen 👍
Funkar även kanon att suga igenom ett snöre genom elrören när dragfjädern strejkar 😊 (apropå tejpa på 16mm rör)
 
  • Gilla
AndersPS och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
Styrt iväg ytterligare en halv kubik med skit till återvinningsstationen ...
* Var kommer all skit ifrån ???!!! *
 
  • Gilla
Jumos och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.