Riktigt snyggt! Och framförallt inte plast (y)
 
Fick lite trall över från altanbygget. Har även sökt en smal hylla till sovrummet, men inte hittat den perfekta. Gjorde slag i saken och byggde detta. Cumaro 20*140, oljad med Osmo hårdvaxolja. Imorgon åker den upp!
IMG_20160716_230218.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
vanpire och 1 till
  • Laddar…
Gjort en solstol som kan vikas ihop, detta är ännu en prototyp. Jag baserar denna på en stol jag såg på marknaden i Kristinestad, Finland och tyckte dom var bekväma (Ecofurn chair heter det visst), så jag har jobbat på att få fram en liknande stol. Orginalen är ihopsatta med rep men det fick jag inte till något, att använda M6 gängstav gick mkt bättre, M4 vore kanske mer passande i framtiden.

27820638884_4c2e94b553_b.jpg

Den kan också vikas ihop, kommer visst från USA, kallas "kentucky stick chair".
 
  • Gilla
stice och 7 till
  • Laddar…
Gizer skrev:
Måste också säga att jag är imponerad över att ni faktiskt har hattar på er hatthylla! (y)
Jag med. Jag har också hatt numera. Med tunnare hår, av någon anledning, så klarar jag inte längre en hel dag i solen utan hatt. Men, hatten av för din hatt och sko-hylla. :)
 
  • Gilla
ylletröja
  • Laddar…
Fluxor skrev:
Fick lite trall över från altanbygget. Har även sökt en smal hylla till sovrummet, men inte hittat den perfekta. Gjorde slag i saken och byggde detta. Cumaro 20*140, oljad med Osmo hårdvaxolja. Imorgon åker den upp!
[bild]
Och där sparade du minst 4900 kr, grattis! (Visst är "vissa" designmöbler överprissatta? Eller är det bara jag som tycker det???)

Snyggt jobbat!
//Ronnie image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Miter
  • Laddar…
DennisCA skrev:
Gjort en solstol som kan vikas ihop, detta är ännu en prototyp. Jag baserar denna på en stol jag såg på marknaden i Kristinestad, Finland och tyckte dom var bekväma (Ecofurn chair heter det visst), så jag har jobbat på att få fram en liknande stol. Orginalen är ihopsatta med rep men det fick jag inte till något, att använda M6 gängstav gick mkt bättre, M4 vore kanske mer passande i framtiden.

[bild]

Den kan också vikas ihop, kommer visst från USA, kallas "kentucky stick chair".
Snyggt, mycket snyggt!

Men, ursäkta off topic, men Kristinestad? Där är min far uppvuxen!
 
En liten värld som dom säger. Jag är inte därifrån utan norröver, men det är tradition att alltid åka ner dit för sommarmarknaden.
 
Bordsprojekt som blev helt okay
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ConnyK och 1 till
  • Laddar…
Nästan OT men ändå. Fick ett tips i en affär där jag köpte min första halmhatt att blöta den i vatten när man använder den i stekande sol. Blir en sorts kyleffekt när vattnet torkar. Svalkar härligt när solen skiner och fungerar perfekt. Gräset i hatten mår tydligen bra utav det också.
EssoJ
 
Det här är ett bord som jag gjorde för några år sedan. Nu har det hamnat på landet
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

mvh Findus
 
  • Gilla
Hep och 6 till
  • Laddar…
Ganska schabbigt ihopsatt egentligen, men orkade inte lägga så mycket tid på den, myggnät till bakdörren, sambon och barnen blev fångade på bild också:
27940036204_813a178f54_b.jpg
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
En serveringsbricka som skall bli bröllopspresent åt min syster. Allt gjort i massiv ask. Bottenplattan med hålen är 12mm tjock och är limmad av 3 brädor till en skiva. Denna skiva sitter löst i ett fräst spår i sidostyckena, allt för att kunna röra sig med årstiderna utan att bågna eller slå sig.

Handgjord serveringsbricka i massiv ask med utfrästa handtag och hålmönster, avsedd som bröllopspresent.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hantverksmässig serveringsbricka i massiv ask med fräst spår och löstagbar bottenplatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Närbild på handgjord serveringsbricka i ask med en rad av runda hål i bottenplattan och synligt fräst spår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bjoar564 och 17 till
  • Laddar…
vectrex skrev:
... Bottenplattan med hålen är 12mm tjock och är limmad av 3 brädor till en skiva...
Snyggt arbete!
Men var snäll och förklara för ett dumhuvud: Varför alla hålen?

Vi har väl tre, fyra brickor, men igen med hål i.
Har vi gjort fel i alla år?

Förresten, den största brickan är i sommarstugan och används till Lego-bitar och pussel för småungarna.
Hade väl funkat "så där" med en massa hål i botten :|
 
Hålen kan man sätta dogs i så sakerna inte halkar omkring. (y)
 
  • Gilla
ConnyK och 4 till
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Snyggt arbete!
Men var snäll och förklara för ett dumhuvud: Varför alla hålen?

Vi har väl tre, fyra brickor, men igen med hål i.
Har vi gjort fel i alla år?

Förresten, den största brickan är i sommarstugan och används till Lego-bitar och pussel för småungarna.
Hade väl funkat "så där" med en massa hål i botten :|
Jadu, främsta orsaken är design. Sen har jag förståelse för om man inte tycker det är snyggt, jag tycker dock det blev bra. Sen blev ju brickan dessutom lättare av att bli perforerad med massa hål.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.