RilleRock
Läs igenom releasenote för att se vad som är ändrat och om ni vill köra in den.
Inga hiskeliga ändringar men lite smått och gott.

SPC Firmware 3.7
 
  • Gilla
Kingen99Kingen
  • Laddar…
RilleRock
Glöm inte göra en backupfil innan ni uppdaterar.

Better safe than sorry :D
 
18/02/2016 00:10:38 mjukvaruuppgradering 3.7
 
Verkar som att nu behövs inte längre ha username och password i kommandosträngen i camera config utan de läggs automatisk när man väljer camera authorisation checkbox. Stämmer det?

Jag vet inte exakt vad menas med interim firmware, men kanske bäst att vänta nästa update istället.
 
Håller på och driftar larmet hemma och laddade ner Firmware 3.7. När jag ska ansluta med SPC pro så vill den inte. Det står att SPC pro inte stödjer Firmware 3.7. Vad är fel? Kan man ta bort denna firmware uppgradering?

//John
 
RilleRock
Ja, logga in via gränssnittet och nergradera till 3.6.6
Men rekommenderar istället att logga in via gränsnittet alltid istället för PRO.
 
Är SPC Pro på väg ut alltså?
 
RilleRock
Vissa inställningar kan inte göras i PRO för mig som installatör och gränsnittet är riktigt bra.
Det har ja inte hört något om.
 
Jag tänkte att det var konstigt att de kommit med en firmware som inte kan användas med SPC Pro, men det kanske kommer en uppdatering såsmåningom?
 
RilleRock
De brukar alltid släppa en ny PRO med nu versionsserie. Så antar det var därför 3.7fw släpptes och sen drogs tillbaka för att PRO inte var klart.
 
Någon som vet hur det gått med SPC Pro 3.7?

Har ni SPC Pro 3.7 så får ni gärna dela med er av installationsfilen :)

Har installerat 3.7fw på min 5320 och nu får jag inte ansluta för att jag har en för gammal SPC Pro.....
Funkar inte heller att ansluta över https då jag får SSL_ERROR.
 
Har senaste Pro på en sticka, ska se om jag kan lägga upp den med en Dropbox länk...om inte nån annan redan har den uppe
 
RilleRock
Fixar inte Erik de så kan ja hjälpa till under helgen :)
 
RilleRock
Om det står fel lösenord när ni försöker ansluta så ändra lösenordet till siemens.
Det gör ni efter ni startat programmet, högerklicka på er installation och välj redigera.
Lösenordet längst ner skall bytas.
Tryck Spara och försök igen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.