Hej,

SONOFF - WIFI WIRELESS SMART SWITCH.
Lite nyfiken på om någon har testat denna produkt,
Jag har beställ 1.st från EBay för att själv testa.
Riktigt lågt pris 7$ inkl frakt, för att kunna styra elapparater via en app :) image.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mer info finns här,
https://www.itead.cc/sonoff-wifi-wireless-switch.html
 
D
Uppfyller den några elsäkerhetskrav?
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
DMOL skrev:
Uppfyller den några elsäkerhetskrav?
Den är inte alls dåligt utförd, ligger före många av de liknande som säljs både dyrare och med olika märkningar i elsäkerhetssynpunkt. Har själv några som lagts om så man kan köra dem direkt utan app, funkar bra och som sagt har jag heller inga större invändningar vad gäller deras tekniska utförande.
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Detta är en indiegogo crowdfunding produkt, hittade denna text på en blogg.

"This is a very well designed board. The tracks protecting the high voltage are wide and properly milled. The GPIO0 is on a button and the serial pins are run to the edge ready for a header. The layout is one of the best I have seen for ages in a 220V product, seeming to choose safety over size"

Återstår att se om den har fått några svenska eller europeiska märkningar när jag får den.
 
  • Gilla
GK100
  • Laddar…
Den har inga såna märkningar men jag kan hålla med i vad som står i din citerade text det är riktigt bra utfört på många sätt både kort och den lilla kapslingen. Tyvärr är ju i stigande omfattning alla dessa märkningar mer eller mindre blaj även på de mer välrenommerade tillverkarnas produkter, de kanske mest är till för att kunna ge näring i tex BH juridikforum vid någon djup ändlös diskussion kring väsentligheter.
 
Tack för tipset, precis vad jag har sökt! 2 beställa. Fantastiskt att dessa är i samma prisklass som ett relä för din skena.
 
  • Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
Sonoff smart switch med anslutningskabel på ett skrivbord, oöppnad och klar att kopplas till en app.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fick min första från Kina i fredags.
Riktigt nöjd, bra kvalité och lätt att para med appen.
Har inte bestämt vad jag ska styra än.
Ska beställa fler :)
 
  • Gilla
Schäfer och 1 till
  • Laddar…
Finns det ingen som passar i en apparatdosa?
 
Den är bra liten, men tveksamt om den passar i en standard apparatdosa.
 
Hej

Vart beställs den? Länk till Kina..? Hur ser appen ut?

Hittade den, brukar handla mycket från Dx.com, seriös Kinabutik..

http://www.dx.com/p/diy-smart-wi-fi-wireless-switch-w-433mhz-receiver-white-424650#.V55d_cheCJI
 
Redigerat:
Hur verkar det funka? Är det bökigt att få det att funka?
 
Funkar fint men jag kör inte orginal mjukvaran i den. Kör Adruino fw i den, funka fin fint!
 
Var hittar du den fw? Kan du styra den enkelt via http?
 
Angående elsäkerhet så borde väl starkströmsdelen mest vara beroende av kvaliteten på relät och ledningsdragningen till detta via kretskortet. Sen kan väl resten börja brinna också om det är dåligt designat.

Givet att prylen är så billig så funderar jag på att koppla in ett par sådana för överakning av att elförbindelsen inte försvinner på några ställen i huset. Har UPS till nätverksswitchen och servern så genom att bara konfigurera upp prylen och koppla in den så kan man ju pinga för att se om strömmen till den försvinner.

Alternativt kan man säkert använda den till annat eftersom man får en mycket billig låda med strömförsörjning, relä och kanske möjlighet att koppla in lite mer som man kan styra med alternativ firmware.

Relät går ju att använda till annat än starkström också om man skär av ledningsbanorna till starkströmmen. Det blir nog till att beställa ett gäng...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.