Jag skulle vilja se dig snickra här sen när remdriften är igång Daniel ;) Lite snickerihistoria är alltid kul. En annan idé är väl att du gör samma fönster helt för hand med byggvaruhandelns verktyg så att alla dom som inte har alla fina maskiner hemma får se att det går bra att göra ändå.
 
Pysslarn skrev:
Finns det plats för en lärling och en praktikant? "No experience but eager to learn and no asking for payment".

Helt seriöst!
//Ronnie
Installerar du gömda kameror samtidigt? Så vi kan se allt han gör
;)
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
remdrivet skrev:
Jag skulle vilja se dig snickra här sen när remdriften är igång Daniel ;) Lite snickerihistoria är alltid kul. En annan idé är väl att du gör samma fönster helt för hand med byggvaruhandelns verktyg så att alla dom som inte har alla fina maskiner hemma får se att det går bra att göra ändå.
Det låter kul med remdrivet. Och livsfarligt;) Kommer gärna förbi när det finns lite mer luft i schemat!
 
Så farligt är det inte, om du inte gör något du inte skulle göra i din egen verkstad ;)
 
remdrivet skrev:
En annan idé är väl att du gör samma fönster helt för hand med byggvaruhandelns verktyg så att alla dom som inte har alla fina maskiner hemma får se att det går bra att göra ändå.
Med byggvaruhandens verktyg! 😲
Han får väl ändå gå på auktion och köpa lite riktiga användbara gamla verktyg först.
 
  • Gilla
Marcussjogren
  • Laddar…
Eld skrev:
Med byggvaruhandens verktyg! 😲
Han får väl ändå gå på auktion och köpa lite riktiga användbara gamla verktyg först.
Men gemene Svensson köper på Bauhaus eller myggbax. Då är det väl bättre att använda sådant kan jag tycka..
 
Kommer det fler filmer?
 
Det vill jag gärna också se. Särskilt varianter på halv-i-halv, om jag får önska.

Edit: Alltså bygga bord, gällde min kommentar.
 
Det är bestämt en film till i nuläget, dock har det inte funnit någon tid alls på länge. Får återkomma.
 
Hur man får till perfekta skarvar trots att det blir fel hela tiden när man mäter eftersom sågbladet tar en bit som man glömmer att räkna med... ja, hur man får till perfekt passform helt enkelt.
 
Off-topic raderat eller flyttat. Diskussion om moderering tas i PM med mig eller Marlen.
 
  • Gilla
Marcussjogren
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:
Det är bestämt en film till i nuläget, dock har det inte funnit någon tid alls på länge. Får återkomma.
Det har blivit lite tid över och filmade lite förra veckan. Inga fönster denna gång dock, bara små tips.
 
  • Gilla
jockeping och 2 till
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:
Det har blivit lite tid över och filmade lite förra veckan. Inga fönster denna gång dock, bara små tips.
Tjoho! Hoppas den har premiär innan årets melodifestival.
 
Ola C Ola C skrev:
Tjoho! Hoppas den har premiär innan årets melodifestival.
Hmm, när är det?

Du kommer att gilla denna videon Ola. 20min spännband av/på osv
 
  • Gilla
remdrivet och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.