Vet ej vad v2n betyder. Har v2 och det fungerar bra med koder, tag och app! Riktigt nöjd
 
Har du inget lås idag så köp V2N.
Har du ett V2 lås så fungerar inte de nya V2N taggarna på det V2 låset.
V2 taggar fungerar på V2N låset.
Annars har V2 och V2N samma funktioner om du har Verisure modulen.
V2N har snabbare tagg läsare.
 
JanneSjo skrev:
halvorna påverkar varandra och trycks in när den träffar karmen/slutblecket.

på ett vanligt lås träffar ned sneda kanten blecket och glider in i dörren.

Här "vrids" båda in mot mitten av dörren och glider in
Jag har problem med att halvorna inte "ploppar" ut in i blecket efter ett års användande. Vilket resulterar i att hakregeln ej vill gå ut. Måste "återställa" dom genom att vika ner handtaget.
Nu måste jag hålla nere handtaget när jag stänger och släppa upp det när dörren är stängd för att hakregeln ska kunna gå ut.
Nån mer med liknande problem? Funkade som sagt bra första året.
 
JimmyLi skrev:
Jag har problem med att halvorna inte "ploppar" ut in i blecket efter ett års användande. Vilket resulterar i att hakregeln ej vill gå ut. Måste "återställa" dom genom att vika ner handtaget.
Nu måste jag hålla nere handtaget när jag stänger och släppa upp det när dörren är stängd för att hakregeln ska kunna gå ut.
Nån mer med liknande problem? Funkade som sagt bra första året.
Justering av dörren är troligen lösningen på problemet. Dörren och karmen kan "leva" med väder omslag / årstid.
 
Mr9 skrev:
Justering av dörren är troligen lösningen på problemet. Dörren och karmen kan "leva" med väder omslag / årstid.
Och justerar dörren/låset gör man hur?
 
  • Gilla
Stefan10
  • Laddar…
Mr9 skrev:
Justering av dörren är troligen lösningen på problemet. Dörren och karmen kan "leva" med väder omslag / årstid.
Problemet finns även när jag plockar ut låskistan och simulerar en stängning, så dörren i sig har inget med saken att göra.
Vågar man skruva isär låskistan och smörja kanske??
 
JimmyLi skrev:
Problemet finns även när jag plockar ut låskistan och simulerar en stängning, så dörren i sig har inget med saken att göra.
Vågar man skruva isär låskistan och smörja kanske??
Skulle icke rekommendera att ta isär låskistan. Det är framförallt förhaksreglen ( den enkla "skidbacks" regeln längst upp) som styr ifall hakreglen skall hoppa ut. Svårt att säga utan att vara på plats men skulle tro att avståndet är för stort mellan kista och karmblecket. Du kan prova att justera dörrens läge via justerskruvarna på dörrens gångjärn så att dörren kommer närmare karmblecket. Det är svårt att simulera en låsning på en lös låskista.
 
Som sagt så är det dubbel regeln (de 2 halvorna) som fastnar inne och är de intryckta så kan inte hakregeln åka ut heller.
Har testat med 1-5mm avstånd mellan karmbleck och kista med samma resultat, dessutom på 2 separata dörrar.
Känns spontat som det blir ett försök med supporten.
 
Har haft mitt Yale doorman V2 i ca 2 månader och det har fungerat ok.....tills igår då det gick i baklås. Det går varken att öppna från utsida eller insida. Varken med koder eller nödöppning så dörren förblir stängd tillsvidare. Skulle uppskatta om det är någon som har några friska idéer om vad som kan vara fel?
Har varit i kontakt med yale supporten men hans bästa tips var att prova återställa låset genom att trycka in knappen på utsidan under låset.....funkade inte!
 
sterre74 skrev:
Har haft mitt Yale doorman V2 i ca 2 månader och det har fungerat ok.....tills igår då det gick i baklås. Det går varken att öppna från utsida eller insida. Varken med koder eller nödöppning så dörren förblir stängd tillsvidare. Skulle uppskatta om det är någon som har några friska idéer om vad som kan vara fel?
Har varit i kontakt med yale supporten men hans bästa tips var att prova återställa låset genom att trycka in knappen på utsidan under låset.....funkade inte!
Fungerar inte nödöppningen från insidan med vredet?
Är låset bortasäkrat?
 
Låter som ett dåligt ex,, Kan batterierna vara dåliga?
 
sterre74 skrev:
Har haft mitt Yale doorman V2 i ca 2 månader och det har fungerat ok.....tills igår då det gick i baklås. Det går varken att öppna från utsida eller insida. Varken med koder eller nödöppning så dörren förblir stängd tillsvidare. Skulle uppskatta om det är någon som har några friska idéer om vad som kan vara fel?
Har varit i kontakt med yale supporten men hans bästa tips var att prova återställa låset genom att trycka in knappen på utsidan under låset.....funkade inte!
Nu blev jag nyfiken på funktionen "återställning på utsidan", hur fungerar den? Hoppas Yale tänkt till där så det inte är en säkerhets miss, hade ingen aning om denna funktion.

Åter till ditt lås, är det ljud när du trycker på knapparna? Batterier verkar uteslutna om du testat med ett fräscht 9 volts batteri. Gissar nog att låskistan gett upp av någon anledning. Yale borde i detta fall erbjuda att skicka ut en låssmed för åtgärd, har de gjort det? Verkar inte som du kan göra så mycket mer. Eftersom du kommer åt insidan kan du visserligen prova att göra låset strömlöst genom att ta ut batterierna 10 min och sedan sätta i nya batterier för att utesluta batteri problem. Återkom hur det gick för dig.
 
  • Gilla
mrhifi
  • Laddar…
Mr9 skrev:
Nu blev jag nyfiken på funktionen "återställning på utsidan", hur fungerar den? Hoppas Yale tänkt till där så det inte är en säkerhets miss, hade ingen aning om denna funktion.

Åter till ditt lås, är det ljud när du trycker på knapparna? Batterier verkar uteslutna om du testat med ett fräscht 9 volts batteri. Gissar nog att låskistan gett upp av någon anledning. Yale borde i detta fall erbjuda att skicka ut en låssmed för åtgärd, har de gjort det? Verkar inte som du kan göra så mycket mer. Eftersom du kommer åt insidan kan du visserligen prova att göra låset strömlöst genom att ta ut batterierna 10 min och sedan sätta i nya batterier för att utesluta batteri problem. Återkom hur det gick för dig.
Enligt manualen så "resetar" det produkten men oklart vad som egentligen händer rent tekniskt.

Nej, deras förslag var att lämna tillbaka låset där jag köpt det och jag frågade hur det skulle gå till rent praktiskt eftersom dörren är låst men det var tydligen mitt problem.....känns sådär.

Jag har provat att byta batterier men det funkade inte.

Ja, det låter både från knapparna samt att man hör ett mekaniskt ljud både när man låser och låser upp men inget händer.
 
sterre74 skrev:
Enligt manualen så "resetar" det produkten men oklart vad som egentligen händer rent tekniskt.

Nej, deras förslag var att lämna tillbaka låset där jag köpt det och jag frågade hur det skulle gå till rent praktiskt eftersom dörren är låst men det var tydligen mitt problem.....känns sådär.

Jag har provat att byta batterier men det funkade inte.

Ja, det låter både från knapparna samt att man hör ett mekaniskt ljud både när man låser och låser upp men inget händer.
Har du haft något problem innan detta hände med att låsa?
De skulle kunna försiktigt lyfta dörren i nederkant samtidigt som du försöker låsa upp. Stick in något lämpligt ( vill inte skriva koben men kanske lämpligt) mellan tröskel och dörr så du lyfter dörren närmast låskistan några millimeter. Ifall dörren satt sig (som den kan göra av värmen) så kanske inte hakreglen klarar av att lyftas ur slutblecket.
 
Nej, det har jag inte provat men ska göra ett försök.
Jag har inte haft några problem innan och dörren är helt ny. Precis innan det hände så var scenariot följande: jag kom hem och låste upp med kod, gick in och låste med vredet. 5 minuter senare skulle jag gå ut och låste upp med vredet och inget hände.

Jag har provat att justera springan mellan karmen och dörrbladet samt försökt trycka in o dra i dörren samtidigt som jag försökt låsa upp men inte i höjdled, så det blir näst test.....tack för tipset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.