D09
smurfen72 skrev:
Ingen aning och tror det blir billigare om du hittar ett komplett paket. Man blir rätt begränsad i grävningen när man inte kan svänga runt typ som på en traktorgrävare men helt klart en fördel att kunna flytta saker. Vet inte om det funkar men en vagn efter en minigrävare kanske duger om dom är tillräckligt starka i driften.
Ha ha skulle nog behöva en av varje 🤔

Ja. Det blir ju att kompromissa bort mycket..

Här hittade jag en bobcat inom rimlig ekonomi.

Den skulle jag klara mig långt på här hemma.

http://www.blocket.se/hassleholm/Bobcat_553_67559215.htm?ca=11&w=3
 
Tror mera på en vagn efter minigrävare om dom orkar dra den. Jag har vagn efter min Hydrovåg vagnen är 1*1,5 och 0.4 hög och den lastar man med råge och det drar den i en hyffsad backe efter väg så en vanlig 1.5 borde fixa en vagn.
 
D09
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Några varningssignaler?

Bobcat 553 från år 2000
( samma som nedan )
 
Redigerat:
Är inte en bobcat från 2000 en varningssignal i sig? Är det omöjligt att hitta en midjestyrd frontlastare i rätt prisklass? Eller en traktor.
 
D09
MathiasS skrev:
Är inte en bobcat från 2000 en varningssignal i sig? Är det omöjligt att hitta en midjestyrd frontlastare i rätt prisklass? Eller en traktor.
Ska jag ha nytta av en fronlastad så måste den klara passage på 150cm :)

Fördelen med en bobcat är att jag kan sälja min t24 :) samt att den klarar passagerna samt det största behovet på denna tomten är nog massförflyttning etc

Vad brukar livslängden vara på bobcat?
 
Hur är det man säger....små barn små problem, stora barn stora problem....
 
  • Gilla
oceanis och 1 till
  • Laddar…
D09
oceanis skrev:
....oj oj här går det undan från minigrävare, frontlastare, bobcat till stor grävare.....undrar var det ska sluta?

[länk]
Ha ha med mig kan det sluta hursomhelst 😇
 
D09
D09 skrev:
[länk]

Här var det billiga kinagrejor
Någon på forumet som äger eller varit i kontakt med zl08 / 10 ?
 
A
Riskerna med bobcats är att de kan ha gått hårt på rivningar och man har bänt och vridigt ordentligt med aggregatet utan att fatta vilka krafter det kan boi. Inte så kul kan jag tycka. Likadant om de varit för uthyrning och klåpare till byggarbetare och privatpersoner trott att de vet hur man kör och lekt maskinister. Men det kanske bara är jag (som sett de jag menar i verkligheten)...
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
bra-byggare skrev:
Riskerna med bobcats är att de kan ha gått hårt på rivningar och man har bänt och vridigt ordentligt med aggregatet utan att fatta vilka krafter det kan boi. Inte så kul kan jag tycka. Likadant om de varit för uthyrning och klåpare till byggarbetare och privatpersoner trott att de vet hur man kör och lekt maskinister. Men det kanske bara är jag (som sett de jag menar i verkligheten)...
Ja. Har sett hur maskiner som går på uthyrning hanterad av nybörjare, välts och det brötas allmänt

Uthyrningsmaskiner är jag inte så sugen på..

Hyr nog hellre en än köper en sådan ha ha
 
D09
dof skrev:
Kolla här.
[länk]
Grym länk.

Har har vi ju en som beställt men iofs inte fått den till hemadress än.

Fattar det som hans maskin var likvärdig zl08 eller missade jag något 🤔

Kollade videon. 😁
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.