davidgp skrev:
Mitt är kommet

Bilden på paketen kommer att raderas. Då adresserna inte ska ligga synliga här.
 
Jan Nylund skrev:
Jag kan testa manuellt ladda mitt 2500mAh bara jag hinner, så ser vi fakta på det :)
Som lovats så kommer här en bild på en laddning av Intensilo batteriet. Batteriet tömdes först med laddarens discharge funktion, sen laddat fullt med 2.0A (samma procedur för originalbatteriet, men det laddades med 1.6A). Resultatet är som syns till bilden fullt tillräckligt. :)

2016-06-20 23.40.49.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
johan63
  • Laddar…
Oj. Ja då måste vi hitta en lösning på hur vi gör för att få gardenan att ladda batteriet. Tror på kraftigare laddare kanske ? Frågan är bara om styrkortet i laddstationen klarar det ? R70 och R80 har en kraftigare laddare än R40, men är också programmerade för endast 8 timmars vila/dygn.
 
Min är en R70. Kollade över tiderna från de 12 sista körningarna och den verkar i medeltal kört 5 minuter längre med 2500mAh än med 1600mAh. Gissar att det är lite för mycket förstånd i roboten som stänger av laddningen, så tror tyvärr inte det hjälper med en större nätdel. Jag har gammal programvara i min, undrar om det har nån betydelse? Eventuellt kan programvaran som släppts efter 2100mAh batterierna ha stöd för att ladda fullt och inte en begränsad mängd mAh...
 
Robonect v0.8 RC6.
Svenska visas nu i displayen på gardenan efter montering av Robonect !

swe.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mer info. i Drifttimmar ;)

driftp.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Mikael1974
  • Laddar…
johan63 skrev:
Bilden på paketen kommer att raderas. Då adresserna inte ska ligga synliga här.
Idag kom det!
En vecka efter det skickades, bra jobbat posten.
 
  • Gilla
Mikael1974 och 2 till
  • Laddar…
qsecofr skrev:
Idag kom det!
En vecka efter det skickades, bra jobbat posten.
JA. Då var midsommar helgen räddad !
DS ! Montera INNAN nubben !!!!!!
 
  • Gilla
Mikael1974 och 2 till
  • Laddar…
johan63 skrev:
JA. Då var midsommar helgen räddad !
DS ! Montera INNAN nubben !!!!!!
Tack för tipset!
 
  • Gilla
Mikael1974 och 2 till
  • Laddar…
johan63: Fick du uppdaterat din Gardena till senaste programvaran? Om jag läst tråden korrekt, så är det 6.x nånting? Har det någon som helst praktisk betydelse? (Jag har 4.02.00)
 
Jag fick in 5.0.1. Senaste enl. Återförsäljaren.
 
Hej,

Jag har också bytt till batteriet på 2,5Ah, men den laddar bara upp till 1,2Ah. Läste i ett annat forum att någon provat en kraftigare laddare men då slog roboten ifrån och gav felmeddelande "För stark laddström".

Clas Ohlson säljer ju ett Husqvarna batteri på 2,1Ah. Är det någon som har köpt det och provat om det laddas mer än 1,2Ah?

Och ni som har köpt Robonect, har ni pratat med Fabian om detta? Allt med laddningen, kapacitet, laddström, osv verkar ju styras elektroniskt. Så kanske kan våra tyska vänner programmera en fix? Det skrivs ju en hel del om just laddning på ett av deras forum, men det verkar inte vara implementerat än. Kolla gärna med dem för om Robonect kan fixa laddningen så får det bli en sådan.
 
HusköpareS skrev:
Hej,

Jag har också bytt till batteriet på 2,5Ah, men den laddar bara upp till 1,2Ah. Läste i ett annat forum att någon provat en kraftigare laddare men då slog roboten ifrån och gav felmeddelande "För stark laddström".

Clas Ohlson säljer ju ett Husqvarna batteri på 2,1Ah. Är det någon som har köpt det och provat om det laddas mer än 1,2Ah?

Och ni som har köpt Robonect, har ni pratat med Fabian om detta? Allt med laddningen, kapacitet, laddström, osv verkar ju styras elektroniskt. Så kanske kan våra tyska vänner programmera en fix? Det skrivs ju en hel del om just laddning på ett av deras forum, men det verkar inte vara implementerat än. Kolla gärna med dem för om Robonect kan fixa laddningen så får det bli en sådan.
Frågan är ställt till Fabian! Jag misstänkte samma sak på min. Då Rebonect visar fel kapasitet. ca. 1260mHa
 
  • Gilla
Jan Nylund och 2 till
  • Laddar…
Hur hittar man menyn med klipptimmar?
Jag har läst i forumet men hittar inte svaret.
 
hace1 skrev:
Hur hittar man menyn med klipptimmar?
Jag har läst i forumet men hittar inte svaret.
Tryck ned 7+9 samtidigt i meny läge. :cool:
DS ! Glöm ej gilla knappen nedan :D
 
  • Gilla
Pandre och 1 till
  • Laddar…
Har för mig om att jag sett andra hjul till R50 - R80.
Hjul med taggar för bättre fäste. Jag har en brant där min R80i bara slirar med orginal hjulen
 
  • Gilla
Mikael1974
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.