Nu har min full WIFI ��
Antennen är Made by me ! 6 db ! Kan även sitta inne hos grannen och surfa om jag vill ;)
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Jan Nylund
  • Laddar…
Nu har jag uppgraderat batteriet. Kanske lite väl tidigt, men hoppas på bättre körtider. Som syns på mina söktider så har jag problem om gräsklipparen råkar fastna på fel sida huset, men ska försöka fixa det med dubbla slingor.

2016-06-18 18.45.18.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

2016-06-18 18.01.10.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

2016-06-18 18.00.57.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
johan63
  • Laddar…
@johan63: Kan man se via robonect när roboten är på väg hem längs med slingan? Isåfall kunde jag bara dra en till slingsignal, göra en timer att den switchar slingor med en minuts mellanrum och sen slutar när roboten hittat en slinga. Detta kräver förstås lite mera automation, men jag tänkte ändå köra nåt typ domoticz.
 
Jan Nylund skrev:
@johan63: Kan man se via robonect när roboten är på väg hem längs med slingan? Isåfall kunde jag bara dra en till slingsignal, göra en timer att den switchar slingor med en minuts mellanrum och sen slutar när roboten hittat en slinga. Detta kräver förstås lite mera automation, men jag tänkte ändå köra nåt typ domoticz.
När klipparen är på väg hem står det HEMVÄG i Robonect. Men bara när den hittat guide kabeln och följer den.
 
  • Gilla
Jan Nylund
  • Laddar…
Mina klipptider, När jag aktiverat 5 olika timers.
Skärmklipp.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jan Nylund
  • Laddar…
Passade på att köra en tömning och en laddning med laddaren för rc-bilarna. Tydligen var gamla batteriet riktigt fräscht iaf, efter 717 laddningar så lyckades det ta emot 1567mAh. Så jag får väl lagra det som reserv då ;)

2016-06-19 22.03.47.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
johan63 skrev:
Mina klipptider, När jag aktiverat 5 olika timers.
Varför 5 timers? Ger du den mera tid att ladda mellan körningarna, eller hur ser setupen ut. Hittills verkar min ha kört ungefär samma tider som förut...
 
Jag tror att gardenan inte kan ladda det nya helt. Det verkar sam batteriet bara blir laddat till hälften ca. 1260 mAh. Gardenan återvänder till laddstationen när det återstår ca. 420mAh. Då gardenan är programmerad till att vila 11 tim/ dygn hinner den inte ladda det nya batteriet helt mellan klippningarna. Så att stoppa i ett på 2500mHa i den är rätt meningslöst om man inte kan ändra dygnsvilan. En kraftigare laddare kanske skulle hjälpa till. Enl. Min robonect står det att batterikapaciteten är 1263 mAh trots att det sitter ett 2500 mHa batteri i den. Även om jag låter den stå i laddaren en hel dag.
 
Eller så är batteriet fulmärkt.
 
  • Gilla
johan63
  • Laddar…
davidgp skrev:
Eller så är batteriet fulmärkt.
Jag kan testa manuellt ladda mitt 2500mAh bara jag hinner, så ser vi fakta på det :)
 
  • Gilla
kardborren och 2 till
  • Laddar…
Börjar bli lite orolig att posten har slarvat bort mitt brev på något sätt. Har alla andra fått sina kort?
 
Jag vet, tack.
Tänkte bara höra om alla har fått sina förutom jag :(
 
Posten brukar INTE slarva bort deras egna blåa frankerade paket. Det kommer säkert när som.
 
Ja, jag hoppas på i morgon.
 
Mitt är kommet
 
  • Gilla
johan63 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.