sinuslinus skrev:
D09: ser ut som gårdagens rätt.
Är det inte jyckens mat och husses dryck ??:p
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
DSC_1120.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fredrik vs. Porslinsguden nere
1 - 0

Spolade dåligt på hel och inte alls på halv.
Hittade inget på toaletten, vad det är för märke. Efter en stunds googlande insåg jag att det är en Ido. Och hittade hur man demonterar den, efter att fått lös spolmekanismen såg jag en trasig plastbit som håller bottenventilen och förstod problemet, löste det mer eller mindre tillfälligt med en liten skruv.. ;)

Guu va jag ogillar meka med toaletter. :)

Sen hann jag handla tapeter till källaren, aldrig gått så enkelt att välja tapeter.. Fanns 5 rullar på hyllan för 99:- /st istället 399:-.. :wow:
 
  • Gilla
Jumos och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Här har jag provsmakat lite snabbt en bit och lite rött från boxen.
Men nej, Zlaton blev öppnad istället. Mums.
[bild]
Jag ser ju Danmark från balkongen, så jag kör på Carlsberg Export.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Inatt har jag äntligen lyckats få till ett lyckat täthetsprov av föreningens anläggning och i morse kopplat på vattnet till vårt hus! Det känns som evigheter av längtan och ett år har vi kämpat och slitit för att få drickbart vatten ur kranarna. Nu på upploppet har jag nästan (bara nästan) varit lite provocerad av tråden där man spjärnar emot kommunal anslutning :D Nu är det bara avlopp och dräglig internetanslutning kvar, sen är projektet hemma!
 
  • Aqua Communale.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Robert63 och 5 till
  • Laddar…
20160618_204848.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Snickrat ihop en flyttbar arbetsbänk till garaget :)
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Själv käkade jag Trindad Scorpion Chili Korv från Willys idag. Varmt i munnen vilket värder det än är ;)
 
MathiasS skrev:
Perfekt dag för att fippla i garaget hela dagen. Eller rättare sagt, till klockan 15:00 då F1 kvalet börjar.....
Fick ordning i garaget såpass att Jeepen kunde köras in. Den fick sedan nya krängningshämmarstag. Skönt med bilar man inte behöver hissa upp för stt kunna serva undertill....
 
  • Gilla
kulle och 3 till
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Fick ordning i garaget såpass att Jeepen kunde köras in. Den fick sedan nya krängningshämmarstag. Skönt med bilar man inte behöver hissa upp för stt kunna serva undertill....
Är det de som brukar få bilen och "gnirka" ? (Då är det dags o byta ut menar jag..) *nyfiken*
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Mikael_L
Kan vara.
Men det kan vara annat också. VAG-koncernens bilar (VW, Audi, seat skoda) runt år 2000 "gnirkar" ofta pga att kulleden i bärarmarna knirrar efter några tusen mil. Det var en lite oprövad konstruktion i ett nytt sätt att tillverka dessa. De pressade lagerskålarna direkt i aluminiumbärarmen om jag inte missminner mig, och många nya versioner av utförandet levererades ut med korta mellanrum, utan att få bukt med problemet. Jag vet för jag sålde reservdelar ett tag under den perioden. :)
Jag antar att de till sist fixade någon slags lösning. Det var djupt problematiskt för märkets anseende, jag vet att t.ex. taxichaufförer var arga som bin som behövde byta detta 2 eller 3 ggr per år. Bilen ska ju rulla och dra in pengar enligt dem, inte stå på verkstad, och inte heller knirra så kunderna hela tiden frågar om vad som låter.
 
FredrikR skrev:
[bild]
För 2v sen lite drygt fick jag hem en ny häll.. Ja den andra sprack ju lite då en tom ölflaska tippade mot kanten.. :rolleyes:
Idag var det VAB och med 5min till godo innan sambon kom hem var den inkopplad och gamla utburen.. :surprised:
Hoppas du är lika nöjd som vi är med våran som är nästan likadan. Vår är 78cm bred och har fem plattor istället. Känslan att gå från en riktigt trött spis till denna med induktion var så att säga milsvidd.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
iSnobben skrev:
Hoppas du är lika nöjd som vi är med våran som är nästan likadan. Vår är 78cm bred och har fem plattor istället. Känslan att gå från en riktigt trött spis till denna med induktion var så att säga milsvidd.
Tvivlar inte på att vi skulle bli nöjda, sambon va lite tveksam mot designen (vänstra zonen), men har inte hört nåt sen den kom på plats. :)
Alu-kanten på sidorna verkar förhindra att denna går samma öde till mötes som den gamla.. (y)
 
S
Fortsatt med städning i garaget, nu F1:)
 
S
Då är det dax att börja skissa :)
- arbetsbänk
- lådor
- GTS 10 XC
- fräs ?
- spånhantering
- tanken är att arbetshörnan blir som ett U ?

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Excel
Investerat i NAS 4TB, Ny AC 3200 router, och PoE switch samt bytt ut äldre nätverkskablar mot nya Cat6 kablar. Nu är det bara fibern som ska in.
 
  • Gilla
AndersPS och 4 till
  • Laddar…
Burit ner byggrester från vinden. Spacklat och slipat. Isolerat lite grand.

20160619_180837.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.