Även jag kan tillägga att 2.01 är den som funkat i särklass bäst, vilket för min del betyder att den har gått helt utan stopp sedan jag laddade denna firmware i början på förra veckan någon gång. (Kan låta som en självklarhet, men det har varit stopp dagligen annars)
Med 1.91 kändes det som att den gick betydligt saktare i alla lägen, kan givetvis vara upplevt men ändå. Har ej testat zonklippning då den hittar runt ändå på alla otillgängliga ställen ändå, även om detta var en parameter som faktisk gjorde att jag valde en liten worx. Samt den samlade kunskapen här då såklart.
 
  • Gilla
Behnke
  • Laddar…
hellylle skrev:
Även jag kan tillägga att 2.01 är den som funkat i särklass bäst, vilket för min del betyder att den har gått helt utan stopp sedan jag laddade denna firmware i början på förra veckan någon gång. (Kan låta som en självklarhet, men det har varit stopp dagligen annars)
Med 1.91 kändes det som att den gick betydligt saktare i alla lägen, kan givetvis vara upplevt men ändå. Har ej testat zonklippning då den hittar runt ändå på alla otillgängliga ställen ändå, även om detta var en parameter som faktisk gjorde att jag valde en liten worx. Samt den samlade kunskapen här då såklart.
Fick plötsligt väldigt bråttom hem :D
 
  • Gilla
hellylle
  • Laddar…
Har en 791E.1, installerades för fyra veckor sedan och är uppdaterad med 1.98. Problemet är att den trivs bäst i laddstationen med texten "Laddar 56% Inväntar schematid". Den är inställd på att klippa 09.00 - 19.00 varje dag, men går bara ut och klipper två gånger/dag och då ca 1 timme åt gången.

Oftast när jag kollar den är laddningen någonstans på 50-60% och lampan lyser röd. Har bytt batteriet, men det hjälper inte. Tycker det känns fel att det står "Inväntar schematid" när den är inom tiden....

Någon som har någon idé om hur jag får den att klippa mer?
 
Tycker redan den beter sig bättre på 2.01 men det är säkert inbillning :p, återkommer imorgon med utvärdering.
 
  • Gilla
hellylle
  • Laddar…
Kul att det börjar funka. Lite komiskt bara att det som ska vara en beta version är den som så här långt verkar fungera bäst.
 
  • Älska
leifberggren
  • Laddar…
quick skrev:
Kul att det börjar funka. Lite komiskt bara att det som ska vara en beta version är den som så här långt verkar fungera bäst.
Ha, ha ja verkligen, får väl se när de beslutar sig för att släppa den.
 
Behnke skrev:
Ha, ha ja verkligen, får väl se när de beslutar sig för att släppa den.
Jag har fått en ny festure med 2.01, testade att ta bort zonerna så jag bara har en, och varje gång jag har startat den manuellt efter det så har den kört en kantklippning innan den börjar klippa riktigt. Ska testa att schemalägga den nu ikväll för att se om den startar med kantklippning då också. :)
 
Behnke skrev:
Ha, ha ja verkligen, får väl se när de beslutar sig för att släppa den.
Ni som kör beta versionen, rapporterar ni till HPSchou eller ni skriver bara här?
 
nissenhj skrev:
Ni som kör beta versionen, rapporterar ni till HPSchou eller ni skriver bara här?
Jag skriver mina erfarenheter här då jag laddade ner versionen via länken lite längre bak i tråden, har däremot en pågående diskussion kring de tidigare programvarorna som orsakat otaliga stopp vid hemgång för mig.
 
  • Gilla
power650
  • Laddar…
Behnke skrev:
Jag skriver mina erfarenheter här då jag laddade ner versionen via länken lite längre bak i tråden, har däremot en pågående diskussion kring de tidigare programvarorna som orsakat otaliga stopp vid hemgång för mig.
Men det som skrivs här kommer aldrig någon programutvecklare tillgodo!
 
Klipper inte rakt samt problem med "hjulmot block"

Köpte en 790E.1 för ca 4 veckor sedan, kom med 1.56 mjukvaran. Kunde inte köra rakt över slingan, se film: https://www.youtube.com/watch?v=_1LF_IaCFxI

Har uppgraderat till 1.97 med samma problem.

Idag har jag fått 2.01 på mailen men när jag kom hem och skulle installera så hade den fastnat på väg ut från basen och indikerar "hjulmot block". Igår körde den fint in i laddaren så fattar inte vad som kan ha hänt under natten! Sätter jag den mitt på gräset och startar den så snurrar den bara runt. Det finns verkligen inget som hindrar hjulet från att snurra hjulet. Jag kan snurra på hjulet för hand och höger hjul "hackar" lite, båda går ungefär lika trögt.
Se film: https://www.youtube.com/watch?v=Qq2tcBtzkKs

Någon mer som haft problem med att den inte kör rakt eller problem med motorerna?

Om den måste in på service lämnar man den till HPSchou eller inköpsstället? Vill ju inte vänta flera veckor på att den lagas.
 
Fredrik Jacobsson skrev:
Klipper inte rakt samt problem med "hjulmot block"

Köpte en 790E.1 för ca 4 veckor sedan, kom med 1.56 mjukvaran. Kunde inte köra rakt över slingan, se film: [länk]

Har uppgraderat till 1.97 med samma problem.

Idag har jag fått 2.01 på mailen men när jag kom hem och skulle installera så hade den fastnat på väg ut från basen och indikerar "hjulmot block". Igår körde den fint in i laddaren så fattar inte vad som kan ha hänt under natten! Sätter jag den mitt på gräset och startar den så snurrar den bara runt. Det finns verkligen inget som hindrar hjulet från att snurra hjulet. Jag kan snurra på hjulet för hand och höger hjul "hackar" lite, båda går ungefär lika trögt.
Se film: [länk]

Någon mer som haft problem med att den inte kör rakt eller problem med motorerna?

Om den måste in på service lämnar man den till HPSchou eller inköpsstället? Vill ju inte vänta flera veckor på att den lagas.
Kan säga att min robot inte heller går rakt på slingan utan den ser lite onykter ut..... För övrigt inga problem, kör med v2.01
 
  • Gilla
hellylle
  • Laddar…
Finns det någon information någonstans på vad alla uppdateringar gör / vilka buggar de ska fixa som normalt vid en release av en ny mjukvara?

Enligt HPSchou så ska 2.01 avhjälpa att den inte går rakt över begränsningskabeln.
 
GadgetMaster skrev:
Jag har fått en ny festure med 2.01, testade att ta bort zonerna så jag bara har en, och varje gång jag har startat den manuellt efter det så har den kört en kantklippning innan den börjar klippa riktigt. Ska testa att schemalägga den nu ikväll för att se om den startar med kantklippning då också. :)
Japp, den hade fastnat i vinkelvolten... Varje gång innan den börjar klippa så körde den först en kantklippning, oavsett om det var schemalagt eller manuellt, så stängde av kantklippningen.
 
b0dd3 skrev:
Den drar sig åt vänster pga av knivdisken. När den klipper och om den klipper mycket så kompenserar inte maskinen för detta utan gör så att den drar åt vänster.

Nej, det går inte att ställa på Worx hur mycket den ska köra över tråden.
Ska den inte snurra knivbladen åt olika håll så den inte sliter på ena sidan av knivarna? Så står det i manualen iallafall. Men mina knivar ser också ut att bara ha snurrat åt ena hållet...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.