Behnke skrev:
Är det någon som testat 2.01 och hur fungerar den i sådana fall?
en bekant hade problem med hemgången 2.01 "löste det" till synes...

2.01 finns inte ute än utan du får be supporten om den i mail.
 
Henke2 skrev:
en bekant hade problem med hemgången 2.01 "löste det" till synes...

2.01 finns inte ute än utan du får be supporten om den i mail.
Hej Henke,

Jag har den nedladdad men har inte prövat ännu, tänkte om det var någon annan som testat och hade erfarenhet av den, funderar även på om min slingdragning ställer till det då jag gått mellan buskar på längsta sträckan och slingan går i vågor emellan, måste den vara rak?
 
den måste inte vara rak. Min är nästan aldrig rak, dessutom svänger den in i Worx "garage" där den laddar sig. Köpte gummimatta och slitsade den som "dörr" och lade en på marken så att det ska vara lätt att svänga in och ut.

filmade några sekunder på det igår om någon vill se
 
erito skrev:
den måste inte vara rak. Min är nästan aldrig rak, dessutom svänger den in i Worx "garage" där den laddar sig. Köpte gummimatta och slitsade den som "dörr" och lade en på marken så att det ska vara lätt att svänga in och ut.

filmade några sekunder på det igår om någon vill se
Ok vad bra :), var köpte du mattan?
 
Behnke skrev:
Hej Henke,

Jag har den nedladdad men har inte prövat ännu, tänkte om det var någon annan som testat och hade erfarenhet av den, funderar även på om min slingdragning ställer till det då jag gått mellan buskar på längsta sträckan och slingan går i vågor emellan, måste den vara rak?
Har kört 2.01 någon vecka och den funkar också bra för mig. :)
 
erito skrev:
den måste inte vara rak. Min är nästan aldrig rak, dessutom svänger den in i Worx "garage" där den laddar sig. Köpte gummimatta och slitsade den som "dörr" och lade en på marken så att det ska vara lätt att svänga in och ut.

filmade några sekunder på det igår om någon vill se
Lägg gärna upp filmen :)
 
  • Gilla
GadgetMaster
  • Laddar…
Installerade min 791E.1 för en vecka sedan, uppdaterade mjukvaran omgående till 1.98. Den fungerar verkligen bra. De enda jag funderar över är om man på något sätt kan få den att gå rakare, den drar sig något åt vänster hela tiden. Hade även hoppats på att man skulle kunna justera hur långt den ska gå över tråden, men de verkar kört?
 
j_bergh skrev:
Installerade min 791E.1 för en vecka sedan, uppdaterade mjukvaran omgående till 1.98. Den fungerar verkligen bra. De enda jag funderar över är om man på något sätt kan få den att gå rakare, den drar sig något åt vänster hela tiden. Hade även hoppats på att man skulle kunna justera hur långt den ska gå över tråden, men de verkar kört?
Den drar sig åt vänster pga av knivdisken. När den klipper och om den klipper mycket så kompenserar inte maskinen för detta utan gör så att den drar åt vänster.

Nej, det går inte att ställa på Worx hur mycket den ska köra över tråden.
 
Behnke skrev:
Ok vad bra :), var köpte du mattan?
Biltema bagagerumsmatta 120x150 räfflat gummi. Klippte den i två bitar och slitsade "dörren".

Fungerar filmklippet här? :
http://sendvid.com/7evuh32i
 
  • Gilla
j_bergh och 2 till
  • Laddar…
GadgetMaster skrev:
Jag fick göra en liknande "fix" för att få zonindelningen att fungera, dvs skapa 4 zoner trots att jag bara behöver två. Som extra bonus så ignorerade klipparen avståndet som var inställt för zon1 utan använde zon2;s avstånd istället, men efter det så gjorde den precis som förvänat.

När det gällde avståndet så stegade jag bara upp det på ett ungefär, och fick sen justera några meter för att få släppet där jag ville efter testkörning. Fick inte heller displayen att visa avståndet. Kör en 791e.1 och firmware 2.01
Verkar zonindelningen funka bättre på 2.01 än på 1.98? Har 2.01 mycket problem med tjuvstopp?

Jag bytte från 1.58 till 1.98 för ca en vecka sen och märkte att Bumblebob mycket oftare tjuvstannar/fastnar (utanför omr, hjulmotor block osv) med 1.98 än den gjorde med 1.58. Funderade på att gå ned till 1.91 som verkar poppis, men då kanske man ska prova 2.01 istället?
 
dl_4711 skrev:
Verkar zonindelningen funka bättre på 2.01 än på 1.98? Har 2.01 mycket problem med tjuvstopp?

Jag bytte från 1.58 till 1.98 för ca en vecka sen och märkte att Bumblebob mycket oftare tjuvstannar/fastnar (utanför omr, hjulmotor block osv) med 1.98 än den gjorde med 1.58. Funderade på att gå ned till 1.91 som verkar poppis, men då kanske man ska prova 2.01 istället?
För mig är 2.01 den som har fungerat bäst.

1.58 fick jag hjulmotor block på (dock bara en gång)
1.91 har jag fått utanför klippområde med
1.97 klippning fungerade och inga andra problem.
1.98 stanande på kanttråden och laddade ur sig själv
2.01 klippning har fungerat felfritt hitintills, zon-klippning fungerar om jag ställer in 4 zoner (inte testat det med någon annan version)
 
GadgetMaster skrev:
För mig är 2.01 den som har fungerat bäst.

1.58 fick jag hjulmotor block på (dock bara en gång)
1.91 har jag fått utanför klippområde med
1.97 klippning fungerade och inga andra problem.
1.98 stanande på kanttråden och laddade ur sig själv
2.01 klippning har fungerat felfritt hitintills, zon-klippning fungerar om jag ställer in 4 zoner (inte testat det med någon annan version)
Tack för snabbt svar, då ska jag prova 2.01 ikväll. FYI så har jag provat att köra 4 zoner på 1.98 och då visar loggen att den iaf ibland siktar direkt på zon 2. Tyvärr tjuvstannar den så ofta att jag inte kunnat köra en komplett cykel en enda gång sen jag bytte...
 
alla kan väl ladda upp firmware publikt när man får en ny beta eller så och posta länk?
Så kan vi alla som vill testa göra det :)

Finns det någon gemensam sida för hur man får ut loggar, läser av meter för zoner, andra tips & trix m.m.?
 
erito skrev:
alla kan väl ladda upp firmware publikt när man får en ny beta eller så och posta länk?
Så kan vi alla som vill testa göra det :)

Finns det någon gemensam sida för hur man får ut loggar, läser av meter för zoner, andra tips & trix m.m.?
Alla FW-versioner i GadgetMasters inlägg ovan finns att hitta om man söker i den här tråden.
 
erito skrev:
alla kan väl ladda upp firmware publikt när man får en ny beta eller så och posta länk?
Så kan vi alla som vill testa göra det :)

Finns det någon gemensam sida för hur man får ut loggar, läser av meter för zoner, andra tips & trix m.m.?
Jag tillhandahåller en länk med släppta firmwares. släpper de 2.05 så kommer 2.01 också hamna i min filsamling, men jag vill inte lägga upp 2.01 innan den är släppt från worx hemsida. Försöker hålla en hyfsad nivå på min samling och solla bort sådant som absolut inte funkar.
 
  • Gilla
GadgetMaster
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.