Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Vad trist att det strular, igen. Men ge inte upp. Men det är lättare sagt än gjort.
 
Idag har jag klippt gräset, sågat bort rötter, slipat och spacklat smygen till en altandörr och målat en del panel :).


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vilket jobb med stubben. Sitter det mycket rötter undertill?
//Mathias
 
Jag tror inte det sitter så mycket under, men där sitter ett par på andra sidan. Vill ha bort så mycket som möjligt eftersom planen är att bygga en friggebod där om några år :). Vill inte att marken ska sjunka ihop när stubben/rötterna ruttnar :)
 
Ramnemark skrev:
Om det blir inbyggd toa så blir det i kombination med tvättnedkast, ungefär så som lorens gjorde i sin tråd, samma typ av lucka fast i "bänk-höjd"

OBS! Stulen bild :)
[bild]
Länge sedan jag var in på byggahus forumet, och läser igenom trådarna jag följer och finner mitt tvättnedkast som inspiration till någon annan, riktigt kul att se! :)
 
lorens skrev:
Länge sedan jag var in på byggahus forumet, och läser igenom trådarna jag följer och finner mitt tvättnedkast som inspiration till någon annan, riktigt kul att se! :)
Ja jag får bara tacka för inspirationen ifrån din tråd. (y)
 
  • Gilla
lorens
  • Laddar…
Helt stilla står det inte. Besiktningsmannen ringde i fredags men jag missade samtalet så vi hoppad väll att badrummet kan besiktigas denna veckan så det blir klart snart. I övrigt har jag slipat-spacklat-målat dörrkarmen till altandörren, den är snart färdig. Stubben i trädgården är snart uppgrävd med. Idag var jag och köpte en ny leksak till fasadbytet med :)


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
jel och 6 till
  • Laddar…
Elko har börjat(?) med högtalaruttag. Och båda serierna RS och Plus passar i varandra så jag har beställt dessa till satellithögtalarna i vardagsrummet. Snyggare än ett vp-rör som sticker ut :)
Dock blir det Plus-ram på mina

image.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Vad kostar dom?
 
  • Gilla
Dewe
  • Laddar…
Ta med skruvanslutning (mässing) om det finns. Detta skit i plast är odugliga enligt mig.
 
Jonatan79 skrev:
Ta med skruvanslutning (mässing) om det finns. Detta skit i plast är odugliga enligt mig.
Det finns typ inga högtalaruttag i nån populär serie. Detta är elkos ända. Jag får bygga egna i Renova serien till min "Man-Cave". Har bara ett logitech system där dessa ska sitta så arean är okej :)
 
huggan skrev:
Vad kostar dom?
Listpris är 146+moms men jag fick de för 65+moms :)
 
Idag har äntligen badrummet blivit besiktigat och godkänt. På tisdag är det 3 månader sedan de skulle vara färdiga. Nu kan jag äntligen sätta fart där iallafall. Vi får se hur det löser sig med betalningen men det är ett senare problem. Ska försöka fixa så mycket som möjligt i veckan så jag kan börja med fasaden. Lite ljus i tunneln (y)
 
  • Gilla
JuggeH och 16 till
  • Laddar…
Idag har jag testat min nya såg och satte lister runt dörren. ATF på torsdag så då ska jag köra på i badrummet :)


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Ursäkta men vad menas med ATF ?
Säkert något lätt som jag inte förstår så här tidigt på morgonen.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.