bonor skrev:
Fick en DWE 7491 med ett ställ DWE 74911 av min älskade fru. Har man varit snäll då ?
Eller så har hon gjort något hon ångrar. ;)
 
  • Gilla
CM1234
  • Laddar…
Köpte en mindre mekanisk verkstad idag. En blomqvist svarv, fräs, två arboga pelarmaskiner, slipar. Plus en hel pall med rundmatningsbord, skruvstycken, fräsar m.m m.m, nu återstår bara att bygga en verkstad till. Bjuder på några gobitar.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Simon Swartling och 20 till
  • Laddar…
Såg den annonsen för nån vecka sen och tyckte det var bra pris på en samling fina maskiner. Grattis(y)
 
Tror faktiskt inte dom har legat ute på annons
 
Jo jag är helt säker, blocket förra veckan.

Edit. Kommer ihåg dom eftersom jag tyckte dom såg väldigt väl omhändertagna ut, målade i samma färger (även pelarborren gick i grönt/rött tema).
 
Redigerat:
Grattis till fina maskiner Katos!
 
Redigerat:
  • Gilla
katos
  • Laddar…
S
En arboga pelarborr finns på önskelistan:)
 
Vilken nätt liten fräs! Blomqvistaren är ju även den en trevlig maskin.
 
l'Invincible T160
 
  • Gilla
Daniel_N och 1 till
  • Laddar…
Ett Verktygspaket, Dewalt DCK694M3 från ffx.co.uk
Billigaste jag hittade i Sverige var 11800kr inkl. frakt, från England gick det på strax under 9000kr inkl. frakt :D
 
En sån här köpte jag förut. Mest för att den var med till rabatterat pris när jag köpte annat. Men faktum är att den är perfekt att ha vid vardagliga saker som diverse montering. Så fort det ska pillas med nått så åker den med oavsett om det är en förstärkare eller duschkabin.

Kvalité ? Nja, grejerna har iofs hållt bra hittills. Men man ska nog inte lura sig för att det står Makita på den, så att säga :)

http://www.ffx.co.uk/tools/product/Makita P 44046 0088381971997 216 Piece Complete Drill And Bit Set
 
Helt plötsligt vart panelbytet inte lika jobbigt. Gjorde bra affär med, prutade ner den till deras inköpspris 👍😎

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
trojlee och 2 till
  • Laddar…
En kniv och en gammal hyvel av något okänt slag från andrahandsaffären, kniven var ny, en mattkniv man kan vika ihop, tänkte se om den funkar som en markeringskniv. Hyveln ser ut som en "rabbet" hyvel men jag är inte säker, den är lite mysko, ska ta bilder...,
 
Den gamla hyveln ifråga. Det var nog en falshyvel, som borde vara det svenska namnet:

27276860950_4d91f19bcd_b.jpg

27276873220_45950dc405_b.jpg

27276879360_51e5ae80be_b.jpg

27553583985_4b8f351543_b.jpg

Konstig design då botten är vinklad men den ger ändå en 90 graders kant. Tyckte det var svårt att hålla den i rätt position så jag vet inte vad fördelen är med detta istället för att ha en rak botten? Det är huvudsakligen vad jag undrar om med denna lite udda hyvel. Kroppen tror jag är björk men vid den nedre kanten ser man något annat material är inlimmat. Det känns avsevärt hårdare.
 
DennisCA skrev:
Den gamla hyveln ifråga. Det var nog en falshyvel, som borde vara det svenska namnet:
Hyveln är en gradhyvel, används för att göra tex gradreglar.
Annhållet är nog inte orginal.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.