harry73
Grattis med barnbarnet :)
 
  • Gilla
Micro
  • Laddar…
Mikael_L
AndersPS skrev:
[bild]
Katten testade om det gick att kissa på toppdressen. Han verkade vara nöjd. ;)
Självklart han var nöjd. Är nu ägare av kvarterets absolut största kattlåda. :D (y)
 
  • Gilla
Hemmakatten och 7 till
  • Laddar…
Burit ut vatten till grisarna och konstaterat att det inte blir något jobb i trädgården förrän sent ikväll. Redan klockan åtta i morse var det olidligt varmt. Blev till att plocka fram barnpoolen istället så vi får lite svalka under dagen.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
På tal om grisarna, de har gjort ett fantastiskt jobb! Ca 1200 kvm och en månad senare:
DSC_0105.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu har vi släppt dem i ett nytt hägn som är mer vildvuxet än det första och sått in korn, gräs, solrosor, gröngödsling med mera på det avverkade området så det finns nytt grönt för dem att äta av om några veckor igen. Återstår att plocka upp alla sten, gräva upp stubbarna och ta bort de större rötterna som grisarna ratat.
 
  • Gilla
Theresa I och 7 till
  • Laddar…
Mikael_L
Farfalle skrev:
På tal om grisarna, de har gjort ett fantastiskt jobb! Ca 1200 kvm och en månad senare:
[bild]

Nu har vi släppt dem i ett nytt hägn som är mer vildvuxet än det första och sått in korn, gräs, solrosor, gröngödsling med mera på det avverkade området så det finns nytt grönt för dem att äta av om några veckor igen. Återstår att plocka upp alla sten, gräva upp stubbarna och ta bort de större rötterna som grisarna ratat.
Jag kan inte låta bli att fundera på om Parkslide skulle överleva en liten flock grisar. :)

Sen kan man kanske inte ha grisar i alla slags miljöer.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Jag tror att det helt klart är värt ett försök! Våra grisar va sex månader gamla när vi fick dem för strax över en månad sedan och de har bökat på rejält. Ca 20 cm djupt över hela ytan är avverkad och hade det inte varit för att det har varit så förbannat torrt senaste veckorna tror jag att de hade grävt ännu djupare över hela ytan men nu är det bara särskilda områden som de har bökat ner till ca 50 cm. Fördelen med solen nu är att uppbökade rötter som ratats torkar och dör. En annan fördel är att diverse skadedjur äts upp, nackdelen är att även maskarna är basföda. Vi har rejält med mask hos oss men inte en enda finns längre att skåda i grishägnet.

Största anledningen till att vi la det första hägnet som vi gjorde va för att bli av med ca 500 kvm vildvuxet björnbärssnår. Det är nästan helt utplånat nu. Tog en extra sväng förut och tittade och det har stuckit upp några enstaka skott här och var där grisarna inte riktigt gått på djupet pga torkan.

Om någon runt Kungsbacka/Fjärås/Frillesås/Skene/Kinna vill låna/hyra grisar för några veckors markberedning så är det bara att höra av sig ;)
 
  • Gilla
saiter och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Sen kan man kanske inte ha grisar i alla slags miljöer.
En bergssida är nog inte helt lämpligt nej :p
 
Marlen hotade med att köpa nya utemöbler. Det blir dyrt, tänkte jag. Så jag slipar utemöbler och oljar in dem med Le Tonkinois Bio impression så att de håller i 50 år till. :D

På bilden ser ni sonen Gustaf hjälpa till.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hemmakatten och 3 till
  • Laddar…
Sorkar?
Pilla ner några lökar. Eller sätt kejsarkronor.
(Tips till ledsna plommonträdsinnehavare.)
 
Redigerat:
Frugan håller på att installera bevattning i växthuset , dom sista delarna kom igår i brevlådan och jag håller på att lackera om sidostyckena på gasol grillen som är solblekta och väderbitna. :p
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Påbörjat utbyggnad av odlingsbänken.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Norrhyttan skrev:
Målat lite på lilltjejens kiosk som egentligen är en gammal potatislår som ställts på högkant så locket blev bakdörr.
Anledningen till att fälten är olika breda är helt enkelt att jag följt plankornas bredd i låren. De varierar ordentligt, de bredaste bitarna är 32 centimeter! :wow:
Macken bredvid är byggd enbart av spillmaterial och rivningsmaterial.
Fortfarande lite småpyssel kvar med skyltar och belysning, och lite bord och stolar.
Ett självklart resmål för mina hundar på deras planerade semestertripp i deras husvagn!

colorama2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
saiter och 6 till
  • Laddar…
Byggt en blomlåda till altanen
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersPS och 4 till
  • Laddar…
Klippt gräsmattan och skyfflat undan jordhögarna min sambo lämnade efter sig efter hon grävde upp en ny rabatt. Hon är väldigt selektiv när det gäller sysslor. Får inte vara för jobbigt/tråkigt/ta mycket tid. Antar att det på något sätt var för jobbigt för henne att helt enkelt....skyffla ned jorden i skottkärran och köra bort det på direkten?! :confused:

också funderat på varför 500 kvm kirskål verkar ha poppat upp över natten....suck.....
 
  • Gilla
AndersPS och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.