b0dd3 skrev:
Tråkigt att läsa!

Jag reklamerade min igår. Blir en HQ420 eller en miimo 520 istället. Ska strax åka och handla hos lokala återförsäljaren.
Fick tillbaka den i onsdags från verkstan, och idag gicks den sönder igen, hur gick du tillväga när du reklamerade den? Känns som dom kommer säga att jag ska skicka den på lagning igen.
 
Ska byta knivblad på landroiden men skrivarna är utslitna så får köpa vanliga m4. Hur hårt ska jag dra åt?ska bladen vara lite rörliga/svängbara eller helt fasta?
 
olofh skrev:
Ska byta knivblad på landroiden men skrivarna är utslitna så får köpa vanliga m4. Hur hårt ska jag dra åt?ska bladen vara lite rörliga/svängbara eller helt fasta?
De ska vara rörliga när skrivarna är nerdragna helt och bladet sitter som det ska.

Det är en del av säkerhetsmekanismen att de inte är helt fasta.
 
Var till Jem & Fix och sa ett par väl valda ord vad det var för skräp dom sålt till mig, måste fått ett måndags ex, kan man begra en ny klippare? Ska ge Worx en sista chans.
 
Antagligen blir det väl reparation igen kan jag tänka mig. Min robot har fungerat perfekt visserligen bara en vecka gammal men kompisen installerade en samtidigt som också funkat kanon
 
Ett kanske självklart tips men köpte nya knivblad nu och blev verkligen stor skillnad med ett par nya vassa. Kört en hel säsong med de andre
 
Körde du en hel säsong med ett set knivar olofh. Vände du dom några gånger
 
Min gick också fint en vecka, sen så gick drivningen sönder, var på verksta i 2 veckor och fick den i onsdag, på lördag så gick den sönder igen, blir att låna grannes klippare igen😡😡😡 antar att det är kretskortet som är trasigt igen, kan man byta det själv eller måste man böka in klipparen igen till stan?
 
einis14 skrev:
Körde du en hel säsong med ett set knivar olofh. Vände du dom några gånger
Jo,jag vände. Minns inte exakt men de såg slitna ut på alla sidor. Värsta var att skruvskallarna var nästan helt utslitna så vart lite svårt att få fäste med mejseln. Haft rätt mkt närkontakt med studsmattans ben men det är löst nu genom "planktipset"
 
Nybbe79 skrev:
Min gick också fint en vecka, sen så gick drivningen sönder, var på verksta i 2 veckor och fick den i onsdag, på lördag så gick den sönder igen, blir att låna grannes klippare igen😡😡😡 antar att det är kretskortet som är trasigt igen, kan man byta det själv eller måste man böka in klipparen igen till stan?
byt ej själv för garantins skull
 
Elkludde skrev:
byt ej själv för garantins skull
Tänkte mest i samråd med Worx, att dom kan skicka mig ett kretskort och jag byter själv...
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Nybbe79 skrev:
Tänkte mest i samråd med Worx, att dom kan skicka mig ett kretskort och jag byter själv...
ligger garantin kvar och det är ok för Worx så möter det väl inget hinder
 
Tråkigt för dig nybbe men en kompis köpte en Husqvarna förra året o hade enorma problem med den. Så det finns nog dåliga exemplar i alla märken tyvärr
 
  • Gilla
Nybbe79 och 1 till
  • Laddar…
Nybbe79 skrev:
Tänkte mest i samråd med Worx, att dom kan skicka mig ett kretskort och jag byter själv...
Det gör dem inte.
 
Blir väl att skicka in den då, men denna gång får dom inte med laddstation, tycker klipparen klipper väldigt bra dom fåtal timmar den funkar, ska ge den en chans till....
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.