Jag vet men jag hade svårt att hitta 875/0 med tjock bas eller vad man kallar det:). Dessa var också lite svårhittade, kommer från globaltools i danmark.
 
Inte dagens men senaste veckans skörd är:
Jet 16-32 Plus Valsputs (begagnad men ser inte ut att vara använd alls)
Festool Carvex PS420EBQ
Leigh D4R PRO (Begagnad men ny i kartong aldrig använd)
Leigh FMT PRO (Begagnad men ny i kartong aldrig använd)

och lite annat smått och gott:).

När det gäller sticksågen lämnade jag för ett tag sedan tillbaka min GST90E då den inte var ok. Tanken var att jag skulle hoppa upp ett snäpp till en Bosch GST 160CE men såg då att NetonNet börjat sälja Carvex så jag valde den och jäklar vad glad jag är för det. Har endast provat den ett par gånger men vilken skillnad, helt underbar är den.

Gällande de andra har jag länge velat ha en Leigh D4R PRO men det har alltid känts för dyrt. Nu gjorde jag dock ett superklipp(enligt mig i alla fall) och då blev det även den andra jiggen och valsputsen trots inget riktigt behov:). Får se om man säljer dem och lägger pengarna på en hyvel eller jag kanske får prova dem först, hehe.
 
SamiHus skrev:
Gällande de andra har jag länge velat ha en Leigh D4R PRO men det har alltid känts för dyrt. Nu gjorde jag dock ett superklipp
Jaha, men du vet att det här går inte för sig. Vi behöver siffror. Och ev. bilder.
 
  • Gilla
SamiHus
  • Laddar…
Det blev en till Makita DHR202z idag..
 
Ola C skrev:
Jag vet men jag hade svårt att hitta 875/0 med tjock bas eller vad man kallar det:). Dessa var också lite svårhittade, kommer från globaltools i danmark.
Jo, det är nog inte så vanligt med den noggrannheten på den typen av vinklar. Jag har köpt några fotvinklar hos otd, men det är ju inte riktigt samma sak. De har funkat för min del, men jag kan se situationer där borde din sort fungerar bättre.
 
Jag vann dem på auktion så jag hoppas det är okej att länka till dem?
Denna såldes som en av jiggarna men det var båda:surprised:. Trodde tills igår kväll att det saknades flera delar men jag drog av plasten på slipmaskinen och det avlånga paketet där innehöll resten av delarna:wow:.
https://auctionet.com/sv/437271-leigh-fmt-pro-jigg-for-att-gora-sinkningar-och-tappar

Här är slipmaskin:
https://auctionet.com/sv/436606-slipmaskin-jet-16-32-plus-industrikvalitet

Jag tycker i alla fall det var jäkla klipp. Var nära på att buda på ett Felder F38 matarverk(ny i kartong) också då den gick för småpengar men jag hoppade den eftersom jag köpt så mycket denna månad.
 
Bra köp Sami! Trodde inte det gick att göra fynd på aktionssajter längre.
 
SamiHus skrev:
Jag vann dem på auktion så jag hoppas det är okej att länka till dem?
Denna såldes som en av jiggarna men det var båda:surprised:. Trodde tills igår kväll att det saknades flera delar men jag drog av plasten på slipmaskinen och det avlånga paketet där innehöll resten av delarna:wow:.
[länk]

Här är slipmaskin:
[länk]

Jag tycker i alla fall det var jäkla klipp. Var nära på att buda på ett Felder F38 matarverk(ny i kartong) också då den gick för småpengar men jag hoppade den eftersom jag köpt så mycket denna månad.
Wow, gratulerar!
 
Instämmer, bredbandsputsen känns som ett mycket bra köp.
 
En sådan är bra att ha om man gör end grain skärbrädor.
 
badtastex skrev:
Instämmer, bredbandsputsen känns som ett mycket bra köp.
Japp! Den finns hos Swedendro för 12.700:- men då tillkommer hjul åtminstone också.
Men jiggarna tyckte jag var nästan ännu bättre. FMT PRO såg jag för £1000 hos Axminister och D4R PRO kostar inte mycket mindre den, hur som helst bra köp överlag.

Jag har bara en liten kantfräs sedan tidigare och tänkte nog köpa en ny. Någon som har tips på någon som lirar bra med jiggarna? De jg tittat mest på är festool of1010 eller of1400. En annan jag kikat på är CMT då de även har ett bord som ser stabilt och bra ut.
 
Du kan kosta på dig en riktigt dyr fräs eftersom du sparat så mycket på auktionerna!
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Var till det lokala postkontoret/k-affären här ute på landet, mest för att köpa mjölk och bensin till röjsågen, men den här lilla lantbutiken, förutom att dom har en väldigt välsorterad ölhylla, så har dom också en välfylld makita-sektion. Där sprang jag på en vinkelslip (GA5030) för 59€ så det blev ett impulsköp. Känns bra att stöda småaffärer också.
 
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
P
En Makita AF505 dyckertpistol. Varför har jag inte köpt en sån tidigare? Blir ju väldigt mycket enklare att sätt taklister mm.
 
  • Gilla
pjodden
  • Laddar…
Fick en DWE 7491 med ett ställ DWE 74911 av min älskade fru. Har man varit snäll då ?
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.