Klippt gräset på "baksidan". Projekt Äng är avslutat för tillfället... där det var som högst var det uppemot 30 cm.
 
Gått ett varv med trimmern och krattat upp nedfallna körsbärsblommor. Trots att det inte regnade under blomningen är det inte så många kart. Man kanske skulle skaffa bin... :rolleyes:
 
mexitegel skrev:
Gått ett varv med trimmern och krattat upp nedfallna körsbärsblommor. Trots att det inte regnade under blomningen är det inte så många kart. Man kanske skulle skaffa bin... :rolleyes:
Tyvärr skulle det nog inte hjälpa, vi genomlever just nu de begynnande effekterna av bidöden. :( Skaffar du bin, dör de allra flesta under första vintern.
 
nihon skrev:
Satt ut barnens alla gula leksaker i trädgården och fyllt dem med vatten. Även alla gula plastglas, matlådor etc står ute.

Pingborrs invasion i morse :(

Grannarna måste tro jag har blivit galen när de går förbi ^^
Dagens jakt på trädgårdsborrar (skrev fel i första inlägget) består i att jaga dom med högtrycken ute på gräsmattan.

Med tanke på hur förbipasserande tittar på mig så förväntar jag mig snart en bil på uppfarten med 2 snälla farbröder i vita rockar.
 
nihon skrev:
Dagens jakt på trädgårdsborrar (skrev fel i första inlägget) består i att jaga dom med högtrycken ute på gräsmattan.

Med tanke på hur förbipasserande tittar på mig så förväntar jag mig snart en bil på uppfarten med 2 snälla farbröder i vita rockar.
Svärmor dammsög gräsmattan för ett par somrar sedan, också en del blickar :)

(Dom gick från träpanel till puts och cellplasten skars i trädgården, till sist fanns det små statiska frigolitbitar i vartenda skrymsel, därför åkte dammsugaren fram)
 
Redigerat:
  • Gilla
nihon
  • Laddar…
Lexington skrev:
Svärmor dammsug gräsmattan för ett par somrar sedan, också en del blickar :)

(Dom gick från träpanel till puts och cellplasten skars i trädgården, till sist fanns det små statiska frigolitbitar i vartenda skrymsel, därför åkte dammsugaren fram)
Jädrar dammsugaren, att jag inte tänkt på det ! Här ska sugas trädgårdsborrar !
 
M
MissAnpassad skrev:
Tyvärr skulle det nog inte hjälpa, vi genomlever just nu de begynnande effekterna av bidöden. :( Skaffar du bin, dör de allra flesta under första vintern.
Varför? :(
 
MissAnpassad skrev:
Tyvärr skulle det nog inte hjälpa, vi genomlever just nu de begynnande effekterna av bidöden. :( Skaffar du bin, dör de allra flesta under första vintern.
Ännu finns det ju i alla fall i Sverige både ekologiska och icke-ekologiska medel som verkar bita. Men det är skrämmande, för utan bin så blir vi själva inte långlivade :(
 
Det här ser inte bra ut.
20160602_175549.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inte det här heller
20160602_175758.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här blir inga plommon mer :(
Varför dog båda träden? Allt annat växer som vanligt.
 
Krilleman
Bo.Siltberg skrev:
Det här ser inte bra ut.

Inte det här heller

Här blir inga plommon mer :(
Varför dog båda träden? Allt annat växer som vanligt.
Mitt enda plommonträd dog också över vintern för två år sen.

Sista sommaren var det så mycket plommon så grenarna började gå av.

Oförklarligt!
 
Samma här :(. 20kg för 2 år sedan. 1 omoget som ramlade av förra sommaren :(
 
Har det varit kallare och att dom inte är korsade för hårdare vintrar?! Så där späda träd hade jag täckt över med jutesäck som är fylld med halm.

Själv har jag bara pysslat med gräsmattan dom senaste dagarna, går hårt fram den här sommaren för att få den i det skick jag vill ha.

Klipper var 3e dag som det växer nu, när värmen kommer på riktigt måste det nog klippas med 2dagars mellanrum.

Någon som testat att gå på med kalk så här på "försommaren" hade tänkt kombinera det med en giva pelleterat hönsgödsel som antingen vattnas ner eller läggs lagom till ett hårdare regn, misstänker att mitt ph är åt helsike nämligen
 
Krilleman
Mitt plommonträd var modellen äldre.
 
Jag firade mitt nya jobb med att köpa ett startkit för micro drip bevattning och tömma släpet på jord ner i den tillfälliga förvaringen i pallkragen.

20160603_214241.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har bara vattnat blommorna nu ikväll , har annars haft en trevlig eftermiddag i skuggan med mitt veckogamla barnbarn.:D
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.