stefancrs skrev:
Du kanske inte menar det, men det låter som att ni planerar att ta bort alla skuggivande träd och sätta en magnolia istället. Den hamnar då i helsol vilket de inte trivs bra i.

Dina motfrågor får en rätt märklig ton här, oavsett om du menar det eller inte.
Det är väl en sorts eko på din ton. Jag tycker att du ska ta en titt på min trädgård innan du besserwissrar.
 
Jag ser nu inga ekon...
 
Anna_H skrev:
Det är väl en sorts eko på din ton. Jag tycker att du ska ta en titt på min trädgård innan du besserwissrar.
Du fick ett vänligt menat tips och svarade ganska otrevligt, nu gör du det igen. Vaknat på fel sida?
 
  • Gilla
Anna1984 och 5 till
  • Laddar…
scim skrev:
Du fick ett vänligt menat tips och svarade ganska otrevligt, nu gör du det igen. Vaknat på fel sida?
I mina ögon var det inte ett dugg vänligt. Bara för att jag skriver om att ta ner fyra träd kan man inte förutsätta att det blir ett kalhygge.
 
Anna_H skrev:
Det är väl en sorts eko på din ton. Jag tycker att du ska ta en titt på min trädgård innan du besserwissrar.
Jag har inte skrivit något innan så det är lite konstigt om din ton i tidigare inlägg är ett eko på min. Men jag menade verkligen inte att vara dryg eller besserwisser, jag försökte bara förklara hur den andra parten rimligtvis uppfattade dig och det du skrev när du inte förstod det.

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt.
 
  • Gilla
scim
  • Laddar…
Anna_H skrev:
I mina ögon var det inte ett dugg vänligt. Bara för att jag skriver om att ta ner fyra träd kan man inte förutsätta att det blir ett kalhygge.
Men snälla människa, du skriver att ni ska ta bort träden som skuggar. Då är det inte direkt ett långsökt antagande att det blir mer sol. Sedan kanske det är så att det finns annan växtlighet som skuggar och att du är medveten om att en magnolia trivs bäst i skugga, men då kan du ju agera som en normal människa och tacka för tipset och förklara det, istället för att tända på alla cylindrar.
 
  • Gilla
Anna1984 och 7 till
  • Laddar…
scim skrev:
Men snälla människa, du skriver att ni ska ta bort träden som skuggar. Då är det inte direkt ett långsökt antagande att det blir mer sol. Sedan kanske det är så att det finns annan växtlighet som skuggar och att du är medveten om att en magnolia trivs bäst i skugga, men då kan du ju agera som en normal människa och tacka för tipset och förklara det, istället för att tända på alla cylindrar.
Träden som skuggar grannen altan. Läs om, läs rätt, och utgå inte från att du vet saker som inte står.
 
Anna_H skrev:
Träden som skuggar grannen altan. Läs om, läs rätt, och utgå inte från att du vet saker som inte står.
Ta ett par djupa andetag nu, Anna_H.
 
  • Gilla
Anna1984 och 3 till
  • Laddar…
Ut i värmen och rensa ogräs igen, hinner ju inte med att göra nå vettigt.. :x
 
Pysslat vidare med ungarnas lekstugor, lägger någon halvtimme då och då. Kul att se hur mycket kidsen uppskattar det.
På söndag är det officiell invigning med korv och glass till alla besökare. Och om några minuter kommer lokaltidningen och hälsar på. :wow:
 
  • mack1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • mack2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • mack3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • mack4.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
En räv bakom örat och 20 till
  • Laddar…
Norrhyttan skrev:
Pysslat vidare med ungarnas lekstugor, lägger någon halvtimme då och då. Kul att se hur mycket kidsen uppskattar det.
På söndag är det officiell invigning med korv och glass till alla besökare. Och om några minuter kommer lokaltidningen och hälsar på. :wow:
Med det bensinpriset kommer det inte många kunder!

Annars ett riktigt bra arbete (y)
 
Lexington skrev:
Med det bensinpriset kommer det inte många kunder!
Jo, eftersom det är racesoppa så är det faktiskt långt under marknadspris. På baksidan är det diesel.
 
Anna_H skrev:
Träden som skuggar grannen altan. Läs om, läs rätt, och utgå inte från att du vet saker som inte står.
Var finns funktionen för att blockera användare? Så att jag inte av misstag råkar skriva något till Anna.
 
  • Gilla
Anna1984 och 1 till
  • Laddar…
ograskamp.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag har snart övertaget, men nu måste batterierna ladda ..
Batteridrivna verktyg är skitbra, tills dess att man måste ladda batterierna.. och man inte är färdig där man höll på!

Oftast är man ju dock i fas.. med att kunna använda "den andra" maskinen medan första laddar..
 
  • Gilla
CM1234 och 1 till
  • Laddar…
Klippt gräs samt hittat två pingstliljor vid en övervuxen ruin på tomten, flyttade de till en rabatt istället. Gamla tomter är roliga (denna har varit bebyggd sedan bronsåldern), förrförra året fyndade jag en pion vid en medeltida ruin, i år ska den blomma för första gången och jag får veta vilken sort det är.
 
  • Gilla
Theresa I och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.